آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده


آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش نیمه غربی کشور، دامنه‌‌های البرز و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را دربر می‌گیرد.


آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آیندهبه گزارش فانوس، براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش نیمه غربی کشور، دامنه‌‌های البرز و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را دربر می‌گیرد و سبب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در این مناطق می‌شود. همچنین شدت بارش در این روز در آذربایجان‌غربی، نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام خواهد بود.

بنا براین گزارش، از بعدازظهر امروز در اردبیل، گیلان و شمال‌غرب و روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است فردا تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خواهد بود و علاوه بر مناطق فوق به تدریج در برخی مناطق شرق و شمال‌شرق نیز رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش طی این روز در نیمه شرقی کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحتاال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، البرز، قزوین و تهران خواهد بود و این سامانه بارشی تا ابتدای هفته آینده در کشور فعال خواهد بود.

همچنین طی امروز و فردا وزش باد شدید در خوزستان می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود و غرب خلیج‌فارس به سبب رگبار و رعد و برق مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟