اجرای طرح جدید ترافیک


اجرای طرح جدید ترافیک

طرح جدید ترافیک در پایتخت از روز شنبه 15 اردیبهشت اجرا می شود.

اجرای طرح جدید ترافیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین تغییر در این موضوع دسترسی عموم مردم به محدوده طرح ترافیک است و سهمیه روزانه در طرح جدید نسبت به سالهای گذشته دو برابر شده است.
در این طرح ، مبالغ دریافتی ثابت نیست و داشتن معاینه فنی برتر و همچنین تردد در ساعات غیر پیک موجب می شود تا شهروندان حداقل پرداختی را بابت ورود به محدوده طرح ترافیک داشته باشند.
هزینه دریافت خدمات طرح ترافیک از 13 هزار و 400 تومان تا 36 هزار تومان خواهد بود که در سال گذشته این رقم بصورت ثابت 40 هزار تومان بوده است.
رانندگانی که در ابتدای طرح ثبت نام نکرده باشند در مرحله اول جریمه نمی شوند اما به آنها پیامکی داده می شود مبنی بر اینکه ورود غیرمجاز به طرح داشته اند بنابراین باید سریعا به سایت مراجعه و نسبت به ثبت نام و خرید شارژ اقدام کنند.
این موضوع تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اما اگر راننده ای بعد از پایان اردیبهشت برای ثبت نام اقدام نکرده باشد اخطارهایی که به وی داده شده است بعنوان جریمه رانندگی لحاظ خواهد شد.
به گفته پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ؛ سهمیه طرح ترافیک در سالهای گذشته 129 هزار مورد بود که امسال به 103 هزار طرح ترافیک کاهش یافته و سهمیه سهمیه بگیران نهادها و دستگاههای اجرایی نیز تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و سهمیه همکاران ما در شهرداری نیز 50 درصد کاهش یافته است.
ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز می توانند تا ساعت 8.30 از محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد خارج شوند و در هنگام برگشت نیز از ساعت 17 به بعد یعنی دو ساعت زودتر از پایان طرح ترافیک و زوج و فرد به سمت منزل حرکت کنند ، البته این موضوع فقط یک بار ورود و خروج است.
همچنین رانندگانی که بصورت غیرمجاز وارد محدوده می شوند علاوه بر 20 هزار تومان جریمه راهنمایی و رانندگی، 36 هزار تومان نیز بابت طرح ترافیک و همچنین 20 درصد مازاد 36 هزار تومان جریمه می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا