20 درصد متقاضیان طلاق در مراکز مشاوره آذربایجان شرقی سازش می کنند


20 درصد متقاضیان طلاق در مراکز مشاوره آذربایجان شرقی سازش می کنند

تبریز-ایرنا- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 20 درصد زوج های متقاضی طلاق ارجاعی به مراکز مشاوره بهزیستی استان سازش می کنند.

به گزارش ایرنا، محسن ارشد زاده روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان هریس، با اشاره به افتتاح 11 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان طی سالجاری، افزود: در حال حاضر در 16 شهرستان استان که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند، اورژانس اجتماعی در حال فعالیت است.
وی با اشاره به امکان اقامت کوتاه مدت درخوابگاه ها، ارجاع به خانه امن زنان و دختران استان برای افرادی که نیاز به اقامت بلندمدت دارند را یادآور شد و گفت: مراکز بازپروری برای دختران و زنان آسیب دیده استان فعالند و آنان می توانند 3 تا 5 ماه در این مراکز اقامت کنند.
ارشد زاده گفت: در اورژانس اجتماعی بحران ها و خشونت فردی و خانوادگی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مورد پیگیری و بررسی قرار می گیدر.
فرماندارهریس نیز در این جلسه، ارتقای انضباط اجتماعی، ترویج قانون گرایی و برنامه ریزی برای اجرای قوانین و مقررات حقوق شهروندی، ارتقای نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و اخلاقی از طریق ترویج آموزه های دینی، ترویج فرهنگ استفاده از روزی حلال و ارتقای فرهنگ صداقت را از جمله اهداف موردنظر در این کارگروه عنوان کرد.
زاهد محمودی افزود: افزایش آسیب های اجتماعی و بروز آسیب های نوپدید در جامعه نشان دهنده نوعی کم کاری و خلا در دستگاه های فرهنگی است.
وی ادامه داد: راهکارهای موثر بر کنترل آسیب های اجتماعی و اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به صورت دقیق اجرایی شود.
محمودی گفت: اعتیاد و مشروبات الکی، طلاق، حاشیه نشینی و مهاجرت را می توان از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه نام برد.
وی اضافه کرد: همکاری وهم افزایی، هماهنگی، انسجام بخشی، تمرکز و بسیج ظرفیت ها و توانمندی های همه دستگاهای اجرایی و نهادهای دولتی، گروه ها و تشکل های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و حل مسائل و آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟