تغییر قوانین سبقت علی‌رغم مخالفت


فرمول یک ایران – روسای فرمول یک با وجود مخالفت بیشتر تیمها توانستند در آخرین لحظات، تغییر قوانین سبقت برای فصل آینده را تصویب نمایند. یک رای گیری الکترونیکی بین همه 10 تیم حاضر در فرمول یک در روز دوشنبه در کنار رای گیری دیگری که برای اصلاح قوانین آئرودینامیک جهت آسانتر شدن سبقت و تعقیب ماشینها در شرایطی که در توربولنت...

فرمول یک ایران – روسای فرمول یک با وجود مخالفت بیشتر تیمها توانستند در آخرین لحظات، تغییر قوانین سبقت برای فصل آینده را تصویب نمایند.

یک رای گیری الکترونیکی بین همه 10 تیم حاضر در فرمول یک در روز دوشنبه در کنار رای گیری دیگری که برای اصلاح قوانین آئرودینامیک جهت آسانتر شدن سبقت و تعقیب ماشینها در شرایطی که در توربولنت ( turbalent ) ماشین جلویی قرار می‌گیرند، برگزار شد. سی‌ام آوریل آخرین روزی بود که تغییرات برای فصل 2019 تصویب شدند و اندپلیت باله جلویی ( front-wing endplates ) یکی از تغییراتی است که به ماشینهایی که به دنبال هم هستند کمک می‌کند. همچنین مجوز استفاده از یک باله عقبی بزرگتر نیز صادر شد تا به هنگام ورود به محدوده DRS، خودروها قویتر شوند. با این حال یک تغییر که در ناحیه بارج‌بورد (bargeboard) پیشنهاد شده بود رای نیاورد. کمیسیون قوانین فرمول یک توضیح داد که علاوه بر فیا، روسای فرمول یک، نمایندگان حامیان مالی و موسسان، کافی است تنها 4 تیم با تغییرات موافقت کنند. اتواسپرورت معتقد است که 6 تیم با این تغییرات موافق نبودند: فراری، ردبول، رنو، مک‌لارن، توروروسو و هاس. چهار تیم باقیمانده یعنی مرسدس، ویلیامز، فورس ایندیا و سائوبر با این تغییرات موافقت کردند. هم اکنون تغییرات پیشنهادی پیش از فصل آینده برای تائید نهایی به شورای جهانی ورزشهای موتوری ارسال شده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی