آیا انس جهانی طلا تا 1500 دلار افزایش می‌ یابد؟


طلا به عنوان یکی از با ارزش ترین فلزات دنیا میتواند به عنوان بازاری که میتوان سرمایه گذاری امن در آنجام داد شناخته شود. سرمایه گذاری امن در مواقعی شکل میگیرد که دیگر بازارهای سرمایه گذاری، برای مردم جذاب نباشد یا به عبارت بهتر، انتظارات آنها از آینده بازارهای دیگر روشن و شفاف نبوده و تصوری از شکست آن بازار را دارند، در نتیجه به سمت...

طلا به عنوان یکی از با ارزش ترین فلزات دنیا میتواند به عنوان بازاری که میتوان سرمایه گذاری امن در آنجام داد شناخته شود.

سرمایه گذاری امن در مواقعی شکل میگیرد که دیگر بازارهای سرمایه گذاری، برای مردم جذاب نباشد یا به عبارت بهتر، انتظارات آنها از آینده بازارهای دیگر روشن و شفاف نبوده و تصوری از شکست آن بازار را دارند، در نتیجه به سمت بازاری با اطمینان خاطر بیشتر برای سوق دارایی خود به آن سمت می‌روند تا حداقل ارزش سرمایه هایشان کاهش پیدا نکند.

بیشتر بخوانیم: مهمترین نکات افزایش قیمت طلا

شرایطی مثل تورم و جنگ چه به صورت فیزیکی چه به صورت تجاری میتواند باعث ایجاد نگرانی از سرمایه گذاری در بازارهایی مثل بورس شود و به همین دلیل قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا میکند.

طی چند روز اخیر قیمت طلای جهانی با توجه به کاهش تنش های اخیر که از جمله میتوان به حمله ائتلاف امریکایی شکل گرفته به سوریه اشاره کرد که این امر باعث کاهش قیمت طلا گردید و باعث شد قیمت طلا تا ۱۳۳۵ دلار نیز کاهش پیدا کند و باعث خوشبینی سوق سرمایه به سمت بازارهای مالی مثل بورس شود. اما در معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا برای طلا بودیم و این افزایش معاملات باعث افزایش قیمت طلا تا ۱۳۵۳ دلار شد. اما علت این امر چه چیزی می‌تواند باشد؟

افزایش قیمت طلا میتواند تحت تاثیر سه عامل باشد

۱- نگرانی از انتطارت تورمی

۲- کاهش ارزش دلار که باعث افزایش قیمت طلا می‌شود

۳- افزایش تنش های امریکا و چین بر سر تعرفه ها

تحلیل گران اقتصادی همچنین چندین عامل دیگر را برای افزایش قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت یادآور شدند که میتوان به قیمت نفت و شاخص بازار سهام اشاره کرد. با توجه به تحلیل این کارشناسان، بازار سهام دنیا در حالت شکننده ای قرار دارد و همانطور که میدانید رابطه ای کاملا منفی بین شاخص بازار سهام و قیمت طلا وجود دارد و در صورت ایجاد ضربه ای به بازار سهام به هر نحوی میتوان افزایش قیمت طلا را انتطار باشیم.

با توجه به نمودار زیر میتوان انتظار افزایش قیمت طلای جهانی را تا محدوده بالای ۱۵۰۰ دلار را شاهد باشیم.

آیا انس جهانی طلا تا 1500 دلار افزایش می‌ یابد؟

در شکل بالا همانطور که مشاهده میکنید قیمت طلا با عبور از سقف ایجاد شده ۱۳۵۰ دلار میتواند تا محدوده باالای ۱۵۰۰ دلاری را شاهد باشد. RSI و STOCH آن در حال افزایش بوده و نشان افزایش قدرت خریداران است. با افزایش احتمال شکل گیری تنش های دوباره بین امریکا و کره شمالی و همچنین بالا گرفتن جنگ تجاری بین امریکا و چین میتواند احتمال این افزایش قیمت را بیشتر و بیشتر در نظر گرفت.

بیشتر بخوانیم: آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال (قسمت اول)

همچنین بارناباس گان ، تحلیلگر بانک OCBC ، با اشاره به افزایش قدرتمند قیمت فلزات در بازار سهام یادآور شد که این افزایش می تواند منجر به افزایش تورم شود.

این امر باعث می‌شود که حتی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو امریکا نتواند تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد و تنش های تورمی باعث هدایت سرمایه ها به سمت طلا شود و این امر میتواند ار ارزش طلا حمایت کند.

آموزش تحلیل تکنیکال - انس جهانی - بازار سهام - بورس - تورم - جنگ تجاری - دلار - سرمایه گذاری - فدرال رزرو - قیمت طلا - نرخ بهره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان