حمله به سوریه، نفسی تازه به کالبد تروریست ها دمید


حمله به سوریه، نفسی تازه به کالبد تروریست ها دمید

رم - ایرنا - 'متئو سالوینی' رهبر ائتلاف راستگرا و حزب 'اتحاد' ضمن اشتباه خواندن حمله شب گذشته امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: پرتاب موشکی نیروهای متحد به سوریه به کالبد ترویست ها نفسی تازه می دهد.

به گزارش ایرنا، سالوینی روز شنبه در یک ارتباط ویدیویی با جشنواره سیاسی موسوم به 'Dialoghi Eula' که در شهر 'ویلانووا موندوی' در شمال ایتالیا برگزار شد، افزود: حمله به سوریه اشتباه بود من از اینکه پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا پایگاه های نظامی کشور را برای انجام این حملات به نیروهای متحد اعطا نکرد، قدردانی می کنم. این حمله موشکی به تروریست های اسلامی نفسی تازه می دهد. اختلافات بین المللی با پرتاب موشک های باصطلاح هوشمند حل نمی شوند بلکه نیاز به گفت وگو است.
وی گفت: روسیه و امریکا باید برای مدیریت بحران سوریه دور یک میز مذاکره بنشینند. حمله شب گذشته بسیار خطرناک بود و امیدوارم که آخرین حمله بوده باشد. المان و ایتالیا که جزو یک ائتلاف هستند حتی پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا برای پرتاب موشک نگذاشتند. برای مداخله نیاز به عناصر واقعی، ثابت شده و انکار ناپذیر استفاده از سلاح های شیمایی است، زیرا سلاح های شیمایی و ابزار کشتار جمعی در سال 2018 علیه هیچ کسی و برای حل هیچ نوع جنگ بین المللی استفاده نمی شوند.
'جورجا ملونی ' رهبر حزب برادران ایتالیا در یک پیام فیسبوکی نوشت: روشن است که فجایع بوجود امده در لیبی هیچ درسی نداده اند. ایتالیا این رانش خطرناک را نپذیرد.
'لوئیجی دی مایو' رهبر جنبش 5 ستاره ضمن ابراز نگرانی از حمله موشکی گفت: ما در کنار متحدان می مانیم. اتحادیه اروپا بویژه در این مرحله حساس متحد باشد . فکر می کنم که اروپا باید قدرت داشته باش و خود را متحد نشان دهد و از سازمان ملل بخواهد تا در سوریه بازرسی انجام داده تا مسئولیت استفاده از سلاح شیمایی از سوی اسد روشن شود.
گفتنی است که پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا نیز در پی حمله شب گذشته نیروهای آمریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه، ضمن تاکید بر گفت و گو و دیپلماسی برای حل بحران گفت: ایتالیا در حمله علیه سوریه مشارکت نکرد. ما پافشاری و روشن کردیم که پشتیبانی لجیستیکی به امریکا در این مورد خاص نمی توانست به هیچ وجهی به معنی این باشد که اقدامات با هدف ضربه به سوریه از اراضی ایتالیا آغاز شود.
آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، صبح امروز به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏
بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.
دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
اروپام**461


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...