طلبه شهید حجةالاسلام مسعود رهگشا


طلبه شهید حجةالاسلام مسعود رهگشا

ما به سوی مرگ مى‌رویم، احساس کردم قدری به‌خاطر دوستى و انس با شما در جبهه ماندگار شده‌ام، جایم را تغییر دادم تا فقط عملم برای خداوند صاف و بى‌شائبه باشد ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید حجةالاسلام مسعود رهگشا
ما به سوی مرگ مى‌رویم، احساس کردم قدری به‌خاطر دوستى و انس با شما در جبهه ماندگار شده‌ام، جایم را تغییر دادم تا فقط عملم برای خداوند صاف و بى‌شائبه باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید حجةالاسلام مسعود رهگشا
روحانى یک گروهانى در خط مقدم جبهه بود و مدت‌ها با آنها همکاری صمیمانه و نزدیک داشت، به‌طوری که همگى با هم انس گرفته بودند، یک بار دوستانش متوجه شدند که او نیست! پس از جستجوی بسیار، او را در گروهانى دیگر یافتند!

در پاسخ آنان که پرسیدند چرا تغییر مکان داده‌اید؟ این‌طور جواب داد: "ما به سوی مرگ مى‌رویم، احساس کردم قدری به‌خاطر دوستى و انس با شما در جبهه ماندگار شده‌ام، جایم را تغییر دادم تا فقط عملم برای خداوند صاف و بى‌شائبه باشد". این کلام نورانى شهید حجةالاسلام مسعود رهگشا، یادآور کلام شهید محراب آیةاللّه دستغیب است که فرمود: "روحانیت مگر غیر از خلوص است، اگر خلوص را بردارند دیگر روحانیت نیست".

مسعود در سرزمین گرم جنوب در روستای جقین از توابع بندرعباس به سال 1340 شمسى زاده شد. دوران ابتدایى را در زادگاهش تمام کرد، سپس به سوی حوزه علمیه قم آمد تا استعدادش را شکوفا سازد و نردبان کمال و معرفت را بالا رود. او پس از خواندن کتب مقدمات به درس فقه و اصول و فلسفه روی آورد و با تلاش و کوشش این وظیفه دینى را انجام مى‌داد. نماز شب و مناجاتش، جلوه‌ای از صداقت و ایمانش بود و کلامش در هنگام تبلیغ و موعظه دل‌نشین بود.

کسى که او را مى‌شناخت، مى‌فهمید که کارش به کجا ختم مى‌شود. آرى، سرانجام مسعود رهگشا به شهادت ختم شد و در عملیات فتح‌المبین که در فروردین سال 1361 شمسى در جبهه‌های جنوب صورت پذیرفت، به سوی ملکوت پرواز کرد.



منبع: وبسایت افق حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا