18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون


این تقریبا آرزوی هر مسافری هست: که یه شغل مسافرتی پیدا کنه تا بتونه تا زمانی که ممکنه تو جاده و سفر بمونه. بعضی از این شغل ها ممکنه کاملا واضح باشن، اما بعضی از اونها قبلا حتی به ذهن تون هم نرسیده. فهرست مشاغلی که در زیر آوردیم شاید کامل نباشه، و یا چون این مقاله بر اساس شغل های بین المللی نوشته شده، دسترسی به بعضی از اونها در ایران سخت باشه،...

این تقریبا آرزوی هر مسافری هست: که یه شغل مسافرتی پیدا کنه تا بتونه تا زمانی که ممکنه تو جاده و سفر بمونه. بعضی از این شغل ها ممکنه کاملا واضح باشن، اما بعضی از اونها قبلا حتی به ذهن تون هم نرسیده. فهرست مشاغلی که در زیر آوردیم شاید کامل نباشه، و یا چون این مقاله بر اساس شغل های بین المللی نوشته شده، دسترسی به بعضی از اونها در ایران سخت باشه، اما خب یه شروع خوبه. رو هر قسمت کلیلک کنید تا جزئیات بیشتری در مورد اون شغل بخونید:

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱ . نویسنده / عکاس آزاد (فریلنسر)

این ممکنه معنای نویسنده در سفر رو بده، اما لزومی نداره حتما اینطور باشه. فرض کنید شما یک بانکدار بودید؛ می توانستید مقالاتی را برای مجلات و روزنامه های مالی بفرستید. هدف اینه که از لحاظ مکانی، مستقل باشید، و نیازی نیست که حتما درمورد سفر مطلب بنویسید.

یه منبع عالی برای فریلنسر های تازه کار (و باتجربه) انجمن خالقان ماتادور (Matador Creators Community) است که شما میتونید با همکاراتون و ناشران ارتباط برقرار کنید، و همچنین همه ی فرصت هایی که برای روزنامه نگاران مسافر وجود داره رو ببینید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۲ . معلم ESL (انگلیسی به عنوان زبان دوم)

پیدا کردن همچین شغلی در بعضی از کشور ها آسونتر از بقیه است، و شرایط مورد نیاز برای هر مدرک تحصیلی (مثلا لیسانس یا فوق لیسانی و …) با هم فرق داره، اما هر مدرکی که دارید باید یه گواهینامه ی TESL هم داشته باشید. بر اساس تجربه شخصی من، پیدا کردن پیدا کردن کار در کره، هم آسونتر از همه جا بود، و هم با توجه به خیلی از شرایط، بیشترین حقوق را پرداخت می کردند (البته اگه هزینه ی زندگی را هم حساب کنند). ژاپن، چین، تایلند و ویتنام هم گزینه های محبوب دیگه هستند.

کشورهای آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی هم خواهان معلم های ESL هستند، اما گرفتن ویزا برای این کشورها یکم سخت تر از ویزای کشور های آسیایی است. در اروپا هم فرصت های زیادی هست، اما شرایط و مقرراتشون نسبتا سخت تر است. در صورتی که به دنبال یک کارآگاه ESL باشین، شرکت های استخدامی مانند Footprints و Dave’s ESL Cafe می توانند بسیار مفید باشند.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۳ . پرستار در سفر (مسافرتی)

چه کسی می تواند پرستار در سفر باشد؟ شرایطش چیه؟ با توجه به سایت TravelNursing.com:

پرستاران با تخصص های مختلف، پرستاران دیالیز، پرستاران عملی (تجربه عملی زیاد)، پرستاران عملی پیشرفته، LPN / LVN با ۶ سال تجربه جدید، تکنولوژیستهای رادیولوژیک، درمانگران فیزیکی (فیزیوتراپ ها)، درمانگران حرفه ای (تراپیست حرفه ای)، پاتولوژیست زبان گفتار (گفتار درمان)، مدیران پرستار، و سایر متخصصان بهداشتی و درمانی مرتبط. حقوق و مزایا عالیه، طول دوره ی کاری میتونه بلند یا کوتاه باشه، و در بسیاری از موارد مسکن داده میشه.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۴ . آژانس مسافرتی

از آنجایی که آژانس های مسافرتی به عنوان واسطه بین مسافرین و دفاتر هتل/ خطوط هوایی/ گردشگری کار می کنند، معمولا باید همیشه اطلاعات دست اول مربوز به شغلشون و چیزی که می خواهند بفروشند، یعنی همون بازیدی از مکان های مختلف، داشته باشن. بعضی از آژانس های مسافرتی، برنامه های آموزشی هم دارند چون اونها ترجیح میدن کارمنداشون مهارت لازم رو داشته باشن، چه این مهارت رو از طریق یه مدرسه حرفه ای یا فنی، یه کالج اجتماعی یا دانشگاه بدست آورده باشند.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۵ . راهنمای تور

این یکی از اون شغل های مسافرتی برای اشخاصی هست که به این نتیجه رسیده “خونه” ضرورتا اون جایی نیست که بدنیا اومدن. اگه شما انتخاب کردین توی یه کشور خیلی دور از محل تولدتون زندگی کنی، حالا به هر دلیل باشه مثلا علاقه به فرهنگ اونجا یا موسیقی یا غذا یا مردم شون و…، خب چی بهتر از اینکه از این راه و نشون دادن این مسایل به بقیه مردم پول هم در بیارید؟

یه گزینه برای راهنمای تورها اینه که یه شرکت تور پیدا کنن و سعی کنن اونجا یه شغلی دست و پا کنند. اگرچه در بسیاری از موارد ممکنه ضروری باشد که شما به زبان محلی مسلط باشید، اما صحبت کردن به زبان انگلیسی مطمئنا می تونه یک مزیت باشه، چونکه بسیاری از متقاضیان شما هم می تونن به این زبون صحبت کنند. یکی دیگه از گزینه ها اینه که به عنوان یه راهنمای مستقل کار کنید، بخصوص اگه شما یه تخصص هم داشته باشید، مثلا آشپزی محلی بلد باشین یا فعالیت های در فضای باز رو بدونید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۶ . ملوان نیروی دریایی

مهم نیست که اقتصاد چطور پیش میره؛ ارتش همیشه استخدام می کنه. اگرچه دلایل زیادی وجود دارن که نشون میده این گزینه برای همه مناسب نیست، اما اما یکی از مزایا و موارد مثبت اینکه ملوان نیروی دریایی باشید هم داشتن مزایای درمانی و بیمه است و هم اینکه فرصت دیدن دنیا رو بدست میارید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۷ . ملوان قایق بادبانی تفریحی

یکم در مورد قایق ها می دونید اما دوست ندارید استخدام نیروی دریایی بشید؟ خب در این صورت می تونید به خدمه قایق بادبانی تفریحی ملحق بشید. راستش رو بخواهید، افراد ثروتمند زیادی هستند که قایق های تفریحی دارن و خب البته نیاز به تعدادی کارمند و کارگر هم دارن. با اونها می تونید به تمام دنیا سفر کنید و درآمد هم داشته باشین.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۸ . خدمه کشتی کروز

خیلی خوب، شما هیچ اطلاعاتی در مورد قایقرانی ندارید. اما اگه نسبت به دریا حساس نیستید و مریض نمی شوید، کشتی های کروز فرصت های شغلی زیادی رو با شرایط مختلف آموزشی و تجربه های متفاوت دارن. مثلا: تکنسین پخش، تکنسین صدا، مدیر تولید، برقکار، ماساژور، سرآشپز، دستیار سرآشپز، گارسون، خدمه نظافتی، حراست، مدیر انبار، مدیر هتل، مربی غواصی، کارگر مراقبت از کودکان، موسیقیدان، هنرمند و بسیاری موارد دیگه.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۹ . دستیار امور خانه

دستیار امور خانه یه پرستار بچه یا دایه است که ممکنه کارهای خونه رو هم انجام بده. نقاط مثبت: خانواده هایی که میتونن همچین دستیارایی رو استخدام می کنن معمولا پولدار و ثروتمند هستن، یعنی اینکه شما می تونین غذاهای لذیذ، راننده خصوصی و تعطیلات آنچنانی به مکان های بسیار زیبا رو تجربه کنین. و اما معایبش: همانطور که شانون دیوید بیان کرد: هیچ چیز لذتبخش و زیبایی در مورد لباسای کثیف شده بچه وجود نداره. شما میتونید فرصت های شغلی در این مورد رو از طریق آژانس هایی که در کشور مورد نظرتون وجود دارن، روی سایت International Au Pair Association پیدا کنید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۰ . زمین شناس

همونطور که از اسمش پیداست، این شغل نیاز به تخصص ویژه داره. شما به پس زمینه هایی در ر فیزیک، شیمی و ریاضی؛ و حداقل یک مدرک کارشناسی ارشد، احتمالا یک دکترا نیاز دارید. اما خب تصور کنید، سفرهای زمینی. بزرگترین کارفرمایان زمین شناسی، صنایع نفت و گاز هستند، و البته شما می تونید امیدوار باشید شغلی رو داشته باشید که بخاطرش از این مکان هیجان انگیز به اون یکی میروید و دنبال منابع انرژی فسیلی می گردید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۱ . هنرمند خیابانی

چی نیاز دارید: یه مدرک لیسانس. دیگه چی نیاز دارید: یک مهارت و استعداد جدی خلاقانه. گیتار زدن شاید توجه زیادی به خودش جلب نکنه، اما اگه ضمن ساز زدن بتونید کار دیگه ای هم انجام بدید مثلا همونطور که با آکاردئون آهنگ می نوازید بتونید با هولاهوپ هم بازی کنید (حلقه کمر زدن)، ممکنه جمعیت زیادی دورتون جمع بشه.

هنرمند خیابونی بودن میتونه بطور شگفت آوری پرمنفعت باشه البته بستگی به کاری که انجام می دهید داره، و البته شما می تونید در هر نقطه ای که جمعیت زیادی وجود داره این کار رو انجام بدید. اصلا هم خجالت نکشید که به دوستان و خانواده تون بگید که چه شغلی دارید، چون شغل های عجیب تر هست.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۲ . عضو WWOOF

در این شغل به شما حقو نمیدن، اما خب اگه شما فقط به دنبال سقفی بالا سرتون و غذایی برای خوردن باشید، این برای شما یه شغل محسوب میشه. WWOOF (فرصت های جهانی در مزارع ارگانیک) یه سازمانه که داوطلبان رو با مزرعه داران در سراسر جهان آشنا میکنه. در ازاء یه مکان برای موندن و وعده های غذایی، شما باید چند ساعت در مزرعه کار کنید.

با یه هفته کار در یه مزرعه پرورش گل در اوریگان شروع کنید، و بعد از اون میتونید به یه مزرعه دامدارای یا دامپروری در مونتانا نقل مکان کنید. کل بهار رو در یه مزرعه قهوه در هاوایی کار کنید، و یا در مزرعه شاه بلوط در فرانسه زندگی کنید. خب فرصت ها خیلی زیاد هستند.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۳ . داوطلب سپاه صلح

نه، حقوق پرداختی خیلی زیاد نیست، اما هم بیمه درمانی دریافت می کنید، وام های دانشجویی می تونید بگیرید و در پایان دوره ی داوطلبانه تون یه پاداش شیرین دریافت کنید. فرآیند درخواست، کار زیادی می خواهد، چونکه شامل مقالات، منابع، کپی برداری از مدارک دانشگاه و اطلاعات مالی و پزشکی میشه. همچنین شما گزینش می شوید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۴ . مهماندار هواپیما

حقوق کارکنان خدمه هواپیمایی، کاملا بستگی به خطوط هوایی و تجربه کاریشون داره، اما در بسیاری از موارد میتونید توقع داشته باشید که حقوق تون از حداقل (حقوق پایه) بالاتر باشه. در اوایل کارتون، شما گزینه های کمتری برای برنامه کاری، تعداد ساعات پرواز و مقصد هایی که بازدید می کنید، خواهید داشت.

اما خب به این فکر کنید که اگه حداقل ۲۱ ساله باشید، حداقل شرایط مورد نیاز رو هم داشته باشید و سابقه کیفری هم نداشته باشید، احتمال پذیرشتون بالاست. بعضی از خطوط هواپیمایی توجیح می دهند که شما یه مدرک مرتبط هم داشته باشید اما همه یاونا اینو نیاز ندارند.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۵ . خلبان

آموزش گسترده است، اما مزایای سفر آشکار است. اولین فکری که به به طور معمول به ذهن میاد، فرصت های شغلی به عنوان خلبان هواپیما تجاری است، اما خب انواع دیگه هم وجود داره. اکثر خطوط هوایی ترجیح می دهند که فارغ التحصیلان دانشکده ها رو استخدام کنند، و برای اینکه شما بتونید مدرک بگیرید باید حداقل ۲۵۰ ساعت تجربه پرواز داشته باشید. شرایط لازم دیگه شامل گذراندن معاینه جسمی نسبتا سخت، داشتن دید کامل (با لنزهای اصلاح کننده یا بدون آن) و شنوایی قوی و نداشتن معلولیت های جسمی که ممکنه عملکرد رو مختل کنه، میشه.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۶ . وارد کننده / صادرکننده

این شغل می تونه یکم دست و پاگیر باشه، تا اونجا که من میدونم، توی این شغل مرز بین کارهای قانونی و غیر قانونی خیلی باریک است. زمانی که در برزیل زندگی می کردم، حراست فرودگاه ها بسیار مراقب خارجی هایی بودند که با وسایل الکترونیکی، بخصوص محصولات Apple وارد کشور می شدند، چون این محصولات بسیار گران بودند و مسافران می تونستند با قیمتی ارزانتر نسبت به بازار برزیل آنها را به افراد محلی بفروشند اما با این حال همچنان سود زیادی داشته باشند. به عبارت دیگه، اینکه شما یه محصولی رو ببرید یه کشور دیگه و اونجا بفروشیدش، دقیقا باعث نمیشه شما وارد یا صادر کننده باشید.

اگه میخواهید بطور قانونی کار کنید، بهتره یه عامل فروش باشید. اکثر تولید کنندگان کالاهای داخلی به توزیع خارجی علاقه مندند؛ بطور معمول عاملان حدود ۱۰% از قیمت کل را می گیرند. این یکی از اون شغل های مسافرتی است که به یه شخص باتجربه و علاقه مند به بازاریابی نیاز داره.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۷ . مترجم / مفسر

تفاوت بین این دو در اینه که: یه مفسر (مترجم شفاهی) با زبان های گفتاری کار می کنه، اما یه مترجم با زبان های نوشتاری. بسته به کارفرمای شما، ممکنه نیازمند مدرک لیسانس یا بالاتر باشید، و اگه این مدرک در زبانشناسی باشه بسیار موثرتر خواهد بود. واضحه که مهمترین صلاحیت، اینه که شما به حداقل دو زبان مسلط باشید. مؤسسات دولتی مکانی برای شروع هستند. گزینه های دیگه عبارتند از سازمان های اجتماعی و بیمارستان ها، و همچنین هر نوع رویدادی که شامل رقبای بین المللی یا شرکت کنندگان می شود.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

۱۸ . دیپلمات

یه نویسنده آمریکایی میگه: “اگه شما روزنامه نیویورک تایمز رو بخونید و سیگار نکشیدید، پس برای این کار واجد شرایط هستید”. حقوق و مزایا می تونه بسیار خوب باشه، و این مزایا شامل مرخصی ها، کمک هزینه اقامتی، کالاهایی که بخشودگی گمرکی دارند، و بطور خاص سفر به بسیاری از مکان ها که مسافران معمولی نمیتونن بروند.

بسته به دفتر امور خارجه یا وزارت امور خارجه کشور شما، برای دیپلمات شدن به مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد نیاز دارید. با ارسال یه رزومه و نامه معرفی شروع می کنید، و نهایتا ممکنه از شما در مورد موضوعاتی مانند وقایع جهان و زبان های مختلف سوال بشه. همچنین حرکات و رفتار شما در طول مصاحبه برای آزمایش های فیزیکی و روانی تحت نظر قرار می گیره، و بررسی های گسترده تری هم درباره شما و خانوادتون صورت می گیره.

امیدوارم خوندن این مقاله بهتون کمک کنه تا هم شغل رویایی تون رو پیدا کنید و هم بتونید به دنیا سفر کنید. پس چرا معطلید؟ دست به کار بشید.

18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون18 شغل مسافرتی فوق العاده جذاب و روش های بدست آوردنشون

ثریا

More Posts


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید