زندگی زاهدانه شهید صدر


زندگی زاهدانه شهید صدر

شهید آیت‌الله «سید محمدباقر صدر» زندگی زاهدانه ای داشت، به طوری که کل لباسهای او هنگام ازدواج یک عبا و یک قبا و یک دشداشه‌ سفید بود.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما ؛ نوزده فروردین سالروز شهادت عالم مجاهد سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی صدر است . کانال تلگرامی مسجدنما به همین مناسبت دو پوستر از ایشان منتشر کرده است.

زندگی زاهدانه شهید صدر

حکایتی از همسر این عالم مجاهد نقل شده است : زهد سید شهید برای من همیشه درس‌آموز بود. پس از ازدواج متوجه شدم پس از ازدواج متوجه شدم که همه‌ لباس‌های شهید عبارت از یک عبا و یک قبا و یک دشداشه‌ سفید است. از وی پرسیدم: باقی لباس‌هایت کجاست؟ مادر شهید با خنده گفت: «نگفتم، همسرت از بی‌لباسی‌ات تعجب خواهد کرد؟!»به‌ندرت لباس تهیه می‌کرد و به کمترین اکتفا می‌نمود و می‌گفت: «عجیب است؛ مگر من چند جسم دارم که چندین لباس بدوزم و بخرم؟»

آیت الله سید محمد باقر صدر ، مرجع تقلید و متفکر شیعه عراقی است که علوم دینی را نزد آیت الله خویی و برخی از علمای نجف آموخت، تحصیلاتش را پیش از ۲۰ سالگی به اتمام رساند و در حوزه علمیه نجف به تدریس علوم دینی پرداخت. سید محمد باقر صدر، در دانش‌هایی چون اصول، فقه، فلسفه سیاست و معرفت‌شناسی نظریه‌های جدیدی ارائه داده است. مشارکت در تشکیل حزب الدعوة الاسلامیة، صدور فتوای حرمت عضویت مسلمانان در حزب بعث عراق و برپایی راهپیمایی و تظاهرات در شهرهای شیعه‌نشین جنوب عراق و بغداد بخشی از فعالیت‌های سیاسی وی بود. این اقدامات سبب شد که دولت عراق او و خواهرش آمنه صدر را دستگیر کند و به شهادت رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج