جمع شدن چربی در هر قسمت بدن نشانه چیست؟


جمع شدن چربی در هر قسمت بدن نشانه چیست؟ جلوگیری از افزایش وزن کار چندان ساده ای نیست. اما اینکه بدانید دقیقاً چربی در کجای بدن ذخیره می شود و اصلاً به چه علت دچار چربی اضافه شده اید. قطعاً تصمیمات بهتری می توانید در زمینه کاهش وزن بگیرید. قطعاً تاکنون این سؤال برای شما هم پیش آمده که چرا با وجود رفتن به باشگاه و پیروی...

جمع شدن چربی در هر قسمت بدن نشانه چیست؟ جلوگیری از افزایش وزن کار چندان ساده ای نیست. اما اینکه بدانید دقیقاً چربی در کجای بدن ذخیره می شود و اصلاً به چه علت دچار چربی اضافه شده اید. قطعاً تصمیمات بهتری می توانید در زمینه کاهش وزن بگیرید.

قطعاً تاکنون این سؤال برای شما هم پیش آمده که چرا با وجود رفتن به باشگاه و پیروی از رژیم غذایی ام باز هم وزن کم نمی کنم؟ یا اینکه چرا بسیاری از مردم بلافاصله بعد از دست کشیدن از رژیم غذایی و ورزش وزنشان بر می گردد؟ خب همین ابتدا بگوییم که تمام پولی که برای رفتن به باشگاه، قرص ها یا دریافت رژیم غذایی روزانه پرداخت می کنید به آسانی با عادت های بد و ناسالم روزانه تان باز خواهد گشت!

ابتدا ما ۶ محل اصلی جمع شدن چربی در بدن را به صورت تصویری نشان خواهیم داد و سپس به علت تجمع چربی و بررسی انواع چربی خواهیم پرداخت.

نقاط رایج برای جمع شدن چربی

به طور کلی ۶ ناحیه اصلی برای تجمع چربی در بدن وجود دارد که هرکدام معنی متفاوتی دارد:

آیا تمرین با وزنه برای کاهش کمردرد مفید است؟

بالا تنه؛ اطراف کمر؛ باسن و ران ها؛ شکم؛ لگن و پاها؛ اطراف شکم و کمر؛ چند نوع چربی در بدن داریم؟

جمع شدن چربی در هر قسمت بدن نشانه چیست؟

۱۳ نکته برای موثرتر کردن تمرینات هوازی و کاهش خسته کنندگی آن

لازم است همین ابتدا بدانید که دو نوع چربی متفاوت در بدن وجود دارد. یکی چربی سفید و دیگری چربی قهوه ای، که هر کدام نقش خاصی در بدن ایفا می کنند. نقش چربی سفید در بدن تأمین انرژی برای سوخت و ساز بدن و عایق نمودن و تولید هورمون می باشد(سلول های چربی هورمونی به نام آدیپونکتین ترشح می کند که باعث حساسیت کبد و عضلات به هورمون انسولین می شوند).

چربی قهوه ای عمدتاً در کودکان تازه به دنیا آمده یافت می شود و وظیفه آن تولید حرارت است. در بدن افراد بالغ مقدار زیادی چربی قهوه ای یافت نشده و بالعکس در بدن کودکان چربی سفید زیادی یافت نمی شود.

خب حالا با نگاه به تصویر محل جمع شدن چربی خود را مشخص کنید تا در ادامه علت جمع شدن چربی در این ناحیه را به شما بگوییم، البته دقت داشته باشید که علت های بسیاری مانند رژیم غذایی و ورزش نکردن دخیل است. اما مهمترین علت جمع شدن چربی در این نواحی را برایتان در ادامه توضیح خواهیم داد.

جمع شدن چربی در بالاتنه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که چربی ها در بالاتنه (شکم، کمر و شانه) تان جمع می شود نشانه ای از رژیم غذایی نامناسب شماست. همه ما می دانیم که غذاهای شیرین و پرخوری از عوامل اصلی ابتلا به چاقی و افزایش وزن است. با کاهش مقدار غذایی که می کنیم و اضافه کردن برنامه ورزشی حداقل ۳۰ دقیقه ای به برنامه روزانه تان، قطعاً نتایج فوق العاده ای خواهید گرفت.

دکتر برای چنین افرادی پیشنهاد می کند تا وعده را سبک تر کرده و تعداد آن را بیشتر کنید (مثلاً ۵ بار در روز) – سه وعده اصلی صبحانه ، ناهار و شام و دو میان وعده هم در بین وعده های اصلی بگنجانید.

مطلب مرتبط: ۷ تمرین ورزشی چربی‌سوز ۳۰ دقیقه‌ای با وسایل منزل

نکته: البته به این نکته حتماً دقت داشته باشید: غذاهایی که انتخاب می کنید حتماً سالم و مغذی باشند. مثلاً اگر عادت کرده اید در محل کار خوراکی و تنقلات ناسالم می خورید بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر داده و به سراغ میوه ها و ساندویچ های سالم بروید و در هفته حداقل سه بار ورزش کنید.

منبع

جمع شدن چربی در هر قسمت بدن نشانه چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید