ماجرای”فضله سگ”تقلبی وصادرات فضله!


ماجرای تاجر”فضله سگ”همسایه شهیدمطهری مرحوم شهید مطهرى  نقل می کرد،… ایشان مى‏ گفتند که ما همسایه ‏اى داشتیم (در زمان حکومت جبهه‏ ملى در ایران، زمان دکتر مصدق) آدم صادقى هم بوده او یک مستأجرى داشته است. این آقا(همسایه شهیدمطهری) مى‏ گوید که ما مى ‏دیدیم این مستأجر طبقه بالاى ما، اکثر...

ماجرای تاجر”فضله سگ”همسایه شهیدمطهری

مرحوم شهید مطهرى نقل می کرد،… ایشان مى‏ گفتند که ما همسایه ‏اى داشتیم (در زمان حکومت جبهه‏ ملى در ایران، زمان دکتر مصدق) آدم صادقى هم بوده او یک مستأجرى داشته است.

این آقا(همسایه شهیدمطهری) مى‏ گوید که ما مى ‏دیدیم این مستأجر طبقه بالاى ما، اکثر وقت خود را در پشت بام مى ‏گذارند و ساعاتى طولانى از شب و روز در پشت بام است.

اول فکر کردیم” کفترباز”ى مى‏کند. بعد دیده بودیم کاسب است، دلال است، این آدم نمى‏ شود کف‌تر باز باشد و به علاوه شب به پشت بام مى ‏رود، این نمى ‏شود. در کار این مرد به شک افتادیم.

تشویق به صادرات

موقعى بود که نفت را از ما نمى‏ خریدند و دولت دکتر مصدق صادرات را تشویق مى‏کرد. هر چیزى از ایران صادر مى‏ شد، از پوست انار تا چیزهاى دیگر. آن موقع خیلى روى صادرات فشار آمده بود و تشویق مى‏ شد.

از چیزهایى که آن موقع صادر مى‏ شد، «فضله سگ» بود که حالا من نمى‏ دانم کدام کشورى مى‏ خرید و براى چى مى‏ خرید!

بعد مى‏ گفت: ما دنبالش را گرفتیم. دیدیم یک مقدار شن و ماسه و خاک و پشم و این چیز‌ها جمع کرده و لوله ‏هاى پلاستیکى درست کرده، این‌ها را گلِ مى‏ کند، و در یک لوله پلاستیکى مى ‏ریزد و فشار مى‏ دهد، اطراف پشت بام از این چیز‌ها درست کرده« شبیه‏ فضله سگ»

فضله سگ تقلبی!

گفتیم که این‌ها چیه درست کردى؟

گفت: براى اینکه خارجى‏‌ها فضله سگ مى‏ خرند، ما فضله سگ تقلبى درست مى‏کنیم!

بعد ایشان (شهید مطهرى) جوکش این بود

مى ‏گفت: حالا خود فضله سگ چیه که تقلبى‏ اش باشد!

هاشمی می گوید: این را من از آقاى مطهرى نقل مى‏ کنم

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مرحوم هاشمی این مثال رادرمقام خطیب جمعه گفته بود برای تحقیرنیروهای عراقی

«عراقی‌ها، آن کماندوهاى اصلى تربیت شده‏ شان آمد و تپه‏‌ها را گرفت و بعد هم آن جورى در رفتند، حالا آمدند براى ما کماندوهاى تقلبى بدلى آوردند! تیپ این‌ها این است. آن ارتش مى‏خواهد در مقابل این مردم بجنگد؟!»

ماجرای”فضله سگ”تقلبی وصادرات فضله!

ازراست:مرتضی مطهری،هاشمی رفسنجانی،؟،آیت الله خامنه ای،محمدجوادباهنر(احتمالاً)

مجموعه آثار هاشمی رفسنجانی- خطبه‏‌هاى نماز جمعه، ج‏۳، ص: ۲۷۹ و ۲۸۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟