ورود واگن های جدید مسافری به ناوگان ریلی


ورود واگن های جدید مسافری به ناوگان ریلی

امروز بیش از 55 واگن جدید مسافری که 19 واگن از نوع 4 تخته درجه یک رجا، 12 واگن 4 تخته بازسازی شده، 7 واگن خدماتی باز سازی شده ، 2 رام چهارسالنه قطار ریل باس، 4 واگن درجه یک 6 تخته و 11 واگن اتوبوسی آلمانی به ناوگان ریلی کشور پیوست.

ورود واگن های جدید مسافری به ناوگان ریلیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ عباس آخوندی در مراسم ورود واگن های مسافری به ناوگان ریلی با اشاره به اینکه این واگن ها در جهت ارتقای خدمات مسافری است افزود: آینده توسعه حمل ونقل ایران باید در بخش ریل باشد، حوزه جاده ای رشد بسیار زیادی داشته ، آزاد راه ها ۲۰۰۰کیلومتر باید به ۱۰ هزار کیلومتر برسیم و به راههای بین المللی وصل بشویم اما برای داشتن حمل ونقل سبز و افزایش نرخ بهره وری باید با توسعه در این بخش متوجه شویم.

وی عقب ماندگی در ریل را نسبت به جاده قابل توجه دانست و گفت: امسال ۷۰۰ کیلومتر و درقسمت ساخت بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه جدید ایجاد شده که این بی سابقه است.

آخوندی با اشاره به ضرورت وصل مراکز استانها به شبکه ریلی ادامه داد: حمل ونقل حومه ای ریلی نظام شهری را در کل کشور تغییر می دهد که داشتن آن سبب تبدیل شدن شهرهای حومه کلان شهرها به فضایی مناسب برای زندگی می شود که به این جهت حمل و نقل حومه ای بسیار مهم ونیاز به سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری برای توسعه دارد.

وزیر راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل حومه ای را سبب کاهش فشار بر کلانشهر ها دانست و افزود : امسال این بخش ۱۷ درصد رشد داشته است ، امروز اساسنانه توسعه حمل ونقل حومه ای را تقدیم کردیم امیدواریم شرکت آن سال آینده ایجاد و از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شود.

آخوندی گفت: به دنبال برقی کردن راه آهن تهران مشهد- تهران و بندر عباس در دو برنامه اتفاق بیافتد که نیاز به سرمایه ۵۰ هزار میلیاردی برای زیر ساخت و ناوگان دارد ، اگر مجلس و دولت به توافق برسند.

وی با بیان اینکه بخش ریل باید بیش از اینکه در زبان گفته می شود در عمل اعتبار از منابع بین المللی بگیرد افزود: تا ۱۵ فروردین ۴هزار۴۴۰ رام قطار، بیش از ۱میلیون صندلی در نظر گرفته شده است که البته امسال مسافر ۶/۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: کل تاخیرقطار در مبدا کمتر از ۳۰ دقیقه و در مقصد ۲۸ دقیقه بوده است.

آخوندی گفت : قطارها در سال ۹۷ باید به اینترنت وصل شود.

محمد رجبی مدیرعامل رجا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با کمک تولیدکنندگان داخلی از سال گذشته تا کنون ۱۰۷ واگن نو وبازسازی و وارد مجموعه شده است افزود: توسعه خدمات با کمک آخرین دستاوردهای روز انجام شده است.
وی با بیان اینکه ما ۲۶ درصد هزینه حمل را کاهش داده ایم گفت: رجا ۱۰۰۰ نفر در ستاد و در مجموع بیش از۳ هزار نفر فعال دارد.

مدیر عامل رجا با اشاره به قدیمی بودن ناوگان وافزایش هزینه ها افزود: بیش از ۶۰ درصد ناوگان ارز بری دارد و این دغدغه بخش ریلی است.

رجبی هزینه ها و قیمت سوخت را سبب غیر قابل رقابت بودن ناوگان ریلی دانست و ادامه داد: اگر قسمتی از سود وام را در این بخش دولت تقبل کند ما در بخش مسافری شرایط بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش تعداد در ناوگان در سال ۹۷ افزود: ما توانمندیهای زیادی در تولید کنندگان داخلی داریم که مشکلات مالی اجازه افزایش توان را نمی دهد.

رجبی با اشاره به اضافه شدن شهرهای جدید به خط ریلی گفت: کرمانشاه و گیلان ازجمله شهرهای جدید است.

سعید محمد زاده معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین دراین مراسم گفت: امسال در حوزه مسافر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه بصورت غیر مستقیم در بخش مسافر تزریق شده ؛ یعنی ۳۰ هزار تومان به ازای هر مسافر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تا ۹۵ استقبال از حمل ونقل عمومی کاهش داشته و خودروی شخصی مورد اقبال بوده افزود: امسال شاهد رشد در حوزه مسافر با رقم ۶ درصد و مسافرحومه ای ۱۷ درصد هستیم.

محمدزاده گفت : ال سی قرارداد برقی شدن راه آهن تهران- مشهد گشایش یافت که امیدواریم این طرح با پیشرفت مواجه شود.

وی افزود: در حومه تهران ۸۰۰ میلیون سفر وجود دارد که امیدواریم با تامین ناوگان تا ۴ سال آینده ۸۰ میلیون سفر معادل۱۰ درصد این رقم به ریل منتقل شود. که البته ظرفیت این بخش تا ۳۰۰ میلیون سفر است.

معاون وزیر راه با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته ستاد نوروزی افزود: امیدواریم تا پایان تعطیلات خدمات رسانی مناسبی به مسافران راه آهن به ویژه مسافران مشهد انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو