«بوم‎گرد» با معرفی محوطه تاریخی گندی‎شاپور روی آنتن شبکه 4


«بوم‎گرد» با معرفی محوطه تاریخی گندی‎شاپور روی آنتن شبکه 4

نخستین قسمت از مستند تلویزیونی «بوم‎گرد» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته 26 اسفندماه 96 پخش شد و نگاهی دیگر به خاستگاه اولین دانشگاه کهن جهان در استان خوزستان داشت.

«بوم‎گرد» با معرفی محوطه تاریخی گندی‎شاپور روی آنتن شبکه 4

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی ادارهکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان برنامه بوم‌گرد، شامگاه شنبه 26 اسفندماه 96 ساعت 21 سفری به محوطه تاریخی گندیشاپور در استان خوزستان داشت و به معرفی ظرفیتهای این محوطه پرداخت.


این مستند تلویزیونی با محوریت معرفی گندیشاپور به عنوان اولین دانشگاه کهن جهان با قدمت 1750 سال، سازههای آبی محوطه تاریخی گندیشاپور، شیوههای آبرسانی، نظام مهندسی آب ساسانیان و صنعت بافندگی قدیم در این محوطه و نیز معرفی آرامگاه یعقوب لیث، ظرفیتهای معماری دزفول و معماری تپههای باستانی شهرستان در حال پخش است.


بومگرد قرار است در سه قسمت 45 دقیقهای از شبکه چهارم سیما پخش شود که قسمت نخست آن شب گذشته (26 اسفندماه 96) ساعت 21 روی آنتن رفت و قسمتهای بعدی آن نیز قرار است به ترتیب در شنبههای بعد پخش شود.

در قسمت اول این مستند، تمام ظرفیتهای محوطه گندی شاپور از زوایای مختلف طی صحبت‌های کارشناسی بررسی و با پخش تصاویر متعدد تقدیم بینندگان رسانه ملی شد.


همچنین گروههای موسیقی مختلف از جمله گروه موسیقی سنتی دستان دزفول در این مستند به اجرای برنامه پرداختهاند که در خلال برنامه پخش میشود.


مستند فرهنگی «بوم گرد» ساخته مهیار بدری و به تهیه کنندگی رسول تسلیمی شنبه شبها ساعت 21 با اجرای دکتر عبدالمهدی مستکین از شبکه چهارم سیما پخش میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی