آغاز برنامه‌های نوروزگاه در پایگاه ملی حسنلو نقده


آغاز برنامه‌های نوروزگاه در پایگاه ملی حسنلو نقده

با حضور مسئولان و عموم مردم نقده برنامه‌های نوروزگاه در محل پایگاه ملی حسنلو شنبه 26 اسفند برگزار شد و آیین‌های استقبال از نوروزگاه برای اهالی منطقه به اجرا درآمد.

آغاز برنامه‌های نوروزگاه در پایگاه ملی حسنلو نقده

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در پایگاه ملی حسنلو که ریاست و اعضای شورای شهر نقده و محمدیار، بخشدار محمدیار، مسئولان ادارات مختلف، پژوهشگران و عموم مردم حضور داشتند، حسن شیری مدیر پایگاه ملی حسنلو به نقش نوروزگاه در احیای سنت‌های دیرین ایران اسلامی پرداخته و اظهار کرد: «نوروز بهترین فرصت برای احیای سنت‌ها و آیین‌های گذشته است.»

او با اشاره به اینکه نوروز یک رویداد چند ملیتی با مدیریت جمهوری اسلامی ایران است، به برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های متنوع نوروزگاه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجانی رئیس شورای شهر نقده نیز ضمن تاکید بر اهمیت سفر در ارزشهای دینی، به تاریخ و جایگاه ارزشمند محوطه تاریخی حسنلو اشاره نموده و از همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم خواستار تلاش مضاعف برای معرفی بیشتر این اثر شدند.

در ادامه این مراسم پس از تقدیر از جمعی از مسئولان و خیران، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و عکاسی افتتاح و برنامه تکم‌گردانی و بازی‌های سنتی و بومی اجرا شد.

منطقه تاریخی حسنلو با 8هزار سال قدمت در 7 کیلومتری شمال شرق شهرستان نقده قرار دارد و جام زرین حسنلو یکی از آثار ارزشمند به‌دست آمده از این تپه تاریخی است که هم‌اکنون در موزه ملی تهران در معرض نمایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!