5 کشته و 10 مجروح حاصل تصادفات 24 ساعت گذشته


5 کشته و 10 مجروح حاصل تصادفات 24 ساعت گذشته

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کشته شدن 5 نفر در تصادفات 24 ساعت گذشته خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ نادر رحمانی گفت : ساعت 13:30 روز 24 اسفند یک دستگاه سواری پراید با یک پژو 405 در داخل شهر قم برخورد کرد.وی با بیان اینکه در این حادثه 4 نفر مجروح شده‌اند، گفت: در این حاثه راننده سواری پراید به علت رعایت نکردن حق تقدم مقصر شناخته شد.رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین در ساعت یک بامداد امروز 25 اسفند به دلیل برخورد سواری پژه 206 با سواری پراید در محور آبادان - اروندکنار در استان خوزستان، 3 نفر کشته و 3 نفر دیگر مجروح شدند.

رحمانی تصریح کرد: علت اصلی در این حادثه انحراف به چپ سواری پراید اعلام شده است.وی از تصادف دیگری در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ساعت 9:30 صبح امروز هم به دلیل برخورد یک دستگاه تویوتا لندکروز با یک دستگاه تویوتا هایکرزودر کیلومتر 62 محور چابهار _ جکیگور 2 نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تأکید کرد: در این حادثه راننده تویوتا لندکروز به دلیل بی توجهی به جلو مقصر شناخته شد.


نقاط حادثه خیز جاده مورد توجه ویژه پلیس قرار دارد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی غرب تهران گفت: نقاط حادثه خیز جاده مورد توجه ویژه پلیس قرار دارد.

سرهنگ حامد محمودی اظهار داشت: متاسفانه هر ساله هزاران نفر از شهروندان ایرانی بر اثر حادثه های مختلف رانندگی در جاده ها در ایام نوروز مصدوم شده و یا جان خود را از دست می دهند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی غرب تهران گفت: طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند شروع شده است و تا ۱۷ فرودین ادامه پیدا می کند.
وی با اشاره به این که ارتقای ایمنی شهروندان در طول جاده ها مهم ترین هدف طرح نوروزی پلیس راهور به شمار می آید، اظهار داشت: سازمان اورژانس، راهداری، هلال احمر، اماد خودرو از جمله نهادهایی هستند که به جهت تسهیل امور سفر شهروندان در طرح نوروزی پلیس راهور نقش موثری را دارند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی غرب تهران با اشاره به افزایش چشم گیر میزان سفر در نوروز، اظهار داشت: برنامه های قبل از اجرای طرح، تعامل با ادارات مختلف و ارائه توصیه های ایمنی به مردم در حال سفر از جمله برنامه های مهم طرح نوروزی سال ۱۳۹۷ به شمار می آید.

سرهنگ حامد محمودی با اشاره به این که پلیس راه کشور در نوروز همواره در آماده باش کامل قرار دارد، عنوان کرد: بدون شک پلیس راه در راستای اجرای طرح نوروزی و ارتقای ایمنی مردم در جاده از تمامی امکانات موجود بهره برداری کرده و برنامه های مناسبی را در این جهت ترتیب خواهد داد.

وی اضافه کرد: نقاط حاصل خیز حادثه ای مناطق مختلف کشور شناسایی شده و توصیه و برنامه های لازم به مدیران حوزه های استحفاضی ابلاغ شده اند؛ به طوری که علائم و نشانه های ایمنی در این مناطق به صورت مضاعف افزایش و ارتقا پیدا کرده اند.

تقدیر جمعی از هنرمندان و اندیشمندان از مبتکر بازرسان افتخاری نامحسوس راهور


­جمعی از هنرمندان و اندیشمندان با اهدای لوحی از سرتیپ دکتر اسکندر مومنی، رییس سابق پلیس راهور ناجا و جانشین فعلی فرمانده ناجا برای قانونی کردن بازرس نامحسوس افتخاری پلیس راهور تقدیر کردند.
در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: «ارتقای نظم و امنیت عمومی امری است اجتناب ناپذیر که لازمه تحقق آن قوانین و مقررات همگام با روز متناسب با نیازهای واقعی جامعه است که از رهگذر اقتدار و اجرای صحیح محقق می گردد و این مهم مرهون تلاش مردانی است که با تفکر، برنامه ریزی و پایمردی تغییرات ماندگار را رقم می زنند.بازرسان نامحسوس افتخاری پلیس راهنمایی و رانندگی از مصادیق بارز فرمایش گهربار رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: «آحاد مردم میتوانند مثل پشتیبان قابل اعتمادی به نیروی انتظامی کمک کنند.»قانونی شدن فعالیت این عزیزان در قالب قانون جدید مصوب سال ۱۳۸۹ برای نخستین بار در تاریخ ترافیک کشور یادگار زحمات بی دریغ و دقت نظر جنابعالی است که همچون گذشته بانی تحولات سازنده وماندگار برای ملت شریف و فهیم ایران اسلامی بوده اید.بدین وسیله ما جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و اندیشمندان از تلاش های مجدانه جنابعالی تقدیر و تشکر می کنیم.»

سرقت بار و وسایل مسافران با شربت و چای خواب آور در پایانه های مسافربری

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت : طرح برقراری امنیت عیدانه پایانه های غرب، شرق و جنوب پایتخت با بهره گیری و تقویت نیروهای انتظامی مستقر در سه کلانتری این پایانه ها
تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می شود.

شهروندان به هنگام حضور در پایانه های پایتخت مراقب اموال خود باشند. سارقان از شیوه های حواسپرانی و نیز تعارف چای و شربت حاوی مواد خواب آور جهت سرقت استفاده می کنند.

دستگیری هکر ۲۰۰ گوشی آیفون

رییس پلیس فتا پایتخت گفت : متهم ۲۷ ساله اقدام به هک اپل آیدی ۲۰۰ کاربر گوشی های آیفون کرده بود به نحوی که تمامی گوشی ها قفل و غیر قابل استفاده شد و در قبال باز کردن آی دی هر گوشی مبلغ یک میلیون تومان درخواست می کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سرهنگ تورج کاظمی افزود : در اقدامات فنی ماموران سایبری به ترفندش پی بردند و پس از شناسایی نامبرده دستگیر شد.

* پیام آموزشی

رجبی کارشناس فناوری اطلاعات هم گفت : از جمله شگردهای هکرها برای باج گیری از قربانیان سایبری استفاده باج افزار هاست. این قبیل باج افزارها برای به دام انداختن اقدام به سرقت اطلاعات گوشی یا لپ تاپ و... از طریق رمز نگاری داده ها می نماید و برای دسترسی به آن توسط کاربر و عدم افشا آن در شبکه های مجازی اقدام به باج گیری می کنند.
استفاده نکردن از ایمیل های مشکوک به جهت جلوگیری از ورود Exploit از اقدامات پیشگیرانه است .

آتش سوزی وانت در بزرگراه زین الدین

واژگونی و آتش سوزی خودروی وانت در بزرگراه زین الدین آتش نشانان ایستگاه 17 را به محل حادثه کشاند.

در پی واژگونی یک دستگاه وانت در بزرگراه زین الدین در مسیر شرق به غرب، نرسیده به ورودی هنگام، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 2:30 بامداد امروز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 17 را به محل حادثه اعزام کرد.
وحید مقدسی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: یک دستگاه خودرو وانت پس از انحراف از مسیر اصلی به صورت واژگون در مسیر وسط بزرگراه متوقف و دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت پس از قطع برق و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از خاموش کننده های دستی و یک رشته لوله آبدهی آتش را کاملا مهار و خاموش کردند.
این فرمانده با اشاره به این موضوع که خوشبختانه راننده این خودرو قبل از رسیدن آتش نشانان ازخودرو خارج شده و هیچ آسیبی ندید بود افزود: آتش نشانان پس از رفع نشتی بنزین خودرو سواری، این وسیله نقلیه را به حالت اولیه بازگرداندند و آثار به جای مانده حادثه را از سطح جاده پاکسازی کردند.
در صورت مشاهده پیغام های مشکوک سریعا به پلیس فتا اطلاع دهید.

بی احتیاطی، مرد جوان را روانه بیمارستان کرد

بی توجهی به اصول ایمنی در استفاده از بنزین، آتش سوزی یک دستگاه خودروی سواری و مصدومیت مرد جوان را در میدان نارمک رقم زد.

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده شعله های آتش که یک خودروی سواری را در بر گرفته بود، ساعت 15:10 روز گذشته ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 71 را به محل حادثه درمیدان 72 نارمک اعزام کرد.
اکبر شیرین سخن رئیس ایستگاه 71آتش نشانی تهران در این باره گفت: در محل حادثه یک دستگاه خودرو سواری تیبا دچار آتش سوزی شده و بنابر اظهار شاهدان مواد اشتعالزا از بالای پشت بام یک ساختمان 6 طبقه بر روی خودرو فرو ریخته بود.
وی افزود: گروهی از آتش نشانان با بکارگیری وسایل خاموش کننده مهار شعله های آتش را آغاز کردند و گروهی دیگر نیز به پشت بام رفته و مشاهده کردند یک مرد 36 ساله بر اثر بی احتیاطی و ریختن حجم زیادی بنزین بر روی ذغال دچار سوختگی شده و از ناحیه سر و گردن دچار سوختگی شده بود.
رئیس ایستگاه 71 خاطرنشان کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی مرد مصدوم را به سطح زمین منتقل کردند و پس از تحویل وی به امدادگران اورژانس به ماموریت خود پایان دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند