راهکارهایی برای افزایش عمر مفید یخچال و کولر گازی


راهکارهایی برای افزایش عمر مفید یخچال و کولر گازی


---------------- رپرتاژ آگهی ----------------------


لوازم و قطعات کاربردی که در ساخت و ساز وسایل مانند یخچال و کولر گازی و ... به کار می رود بسیار زیاد یکی از این قطعات لوله مویی است .
ما در این مقاله سعی کرده ایم برای شما در مورد دو وسیله ی کاربردی از لوازم خانه ، یخچال و کولر گازی اشاره کنیم و اطلاعات کاربردی و هم چنین در مورد اصول نگهداری آن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم ، در ادامه ی این مقاله با همراه باشید .
زمانی که شما در مورد یک وسیله از قبل اطلاعات داشته باشید قطعا برای خرید بهتر، می توانید گزینش کنید و تصمیم درستی بگیرید ما در این مقاله می خواهیم به شما اطلاعاتی در مورد کولر گازی و چگونگی نگهداری از این دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم تا با دانستن اطلاعات کاربردی در مورد کولر گازی بتوانید انتخاب درستی داشته باشید پس با ما همراه باشید .
کولر گازی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از : لوله مویی کولرگازی ، کمپرسور ، کندانسور که وظیفه ی تقطیر کردن را بر عهده دارد ، قسمت تبخیر کننده که از وظایف اوپراتور است ، ماده برد که در حقیقت گاز خنک کننده ی کولر گازی محسوب می شود و لوله مویی.
راهکارهایی برای افزایش عمر مفید یخچال و کولر گازی

چطوری عمر مفید کولر گازی را زیاد کنیم ؟
همان طور که می دانیم کولر گازی جز لوازمی است که برق زیادی مصرف می کند که می توان با رعایت نکات زیر در کاهش مصرف آن تاثیر گذاشت و لازم است هنگام خرید به آن ها توجه کنید .
برچسب کولر گازی باید A++ باشد که موقع خرید باید به آن توجه داشته باشید .
در هنگام مطالعه مشخصات فنی دستگاه حتما به آمپر مصرفی توجه کنید چرا که دستگاهی که آمپر مصرفی کمی داشته باشد سرمایش آن طبق خواسته ی ما نخواهد بود .
شما باید دستگاه را مطابق با ظرفیت مکان انتخاب کنید برای مثال چنان چه شما در واحد آخر ساکن هستید که در معرض تابش نور خورشید است باید از کولر گازی استفاده کنید که راندمان سرمایشی خوبی داشته باشد و از ظرفیت برودتی بالایی بر خوردار باشد چرا که در واحد های آخر هوا بسیار گرم تر از واحد های وسط یا پایین هستند .
از دیگر کارهای که میتوان انجام داد تا مانع از تابش نور خورشید شود و در نتیجه باعث خنک شدن محیط شود استفاده از پرده برای پنجره ها ست .
تهویه مطبوع تاثیر بسزایی در آسایش و روحیات هر فردی دارد و بسیار مهم است ، اینکه شما در گرمای تابستان به محل کار یا خانه ی خود بروید و از خنکی محیط خود لذت ببرید می تواند خستگی یک روز کاری را از جسم و تن شما بیرون کند از این رو باید کولر گازی خود را در دمایی تنظیم کنید که نقطه ی آسایش شما را فراهم کند در صورتی که دما غیر از نقطه ی آسایش باشد شما یا احساس سرما خواهید کرد یا احساس گرما .
دمای مناسب برای کولر گازی 24 درجه سانتی گراد و یا 26 درجه سانتی گراد است که با این دما کولر گازی بهتر دما را خنک خواهد کرد .
برای عملکرد بهتر کولر گازی لازم است که کولر گازی سرویس سالانه شود که با شستشوی فیلتر و اپراتور و کندانسور می توانید به بهبود عملکرد دستگاه بسیار کمک کنید علاوه بر این لازم است که گاز دستگاه را تنظیم کنید .
باید بدانید که در صورتی که لوله های کندانسور کولر گازی کثیف باشد در این صورت نه تنها از عمر مفید آن کم خواهد شد بلکه آمپر مصرفی کولر گازی هم بیشتر می شود و در نتیجه محیط به خوبی خنک نخواهد شد.
راهکارهایی برای افزایش عمر مفید یخچال و کولر گازی

چطوری عمر مفید یخچال را زیاد کنیم ؟
در ادامه ما شما را با اصول نگهداری از یخچال آشنا خواهیم کرد و همان طور که می دانیم یخچال جزء وسایلی است که برای مدت زمانی طولانی از آن استفاده می شود پس چگونگی نگهداری از آن دارای اهمیت زیادی است .
یکی از لوازمی که این روزها جز مایحتاج زندگی به شمار می رود و جهت نگهداری مواد غذایی از آن استفاده می شود یخچال است که در برندها و مارک های مختلف در بازار وجود دارد که بستگی به قطعاتی که در یخچال به کار رفته است قیمت آن ها متفاوت خواهد بود . قطعاتی که یخچال را تشکل میدهند بسیار پیچیده و تخصصی هستند که میتوان به ترموستات ، اوپراتور ، گاز ، لوله مویی یخچال و …. اشاره کرد که هر چی یخچال از تجهیزات با کیفیت و مرغوب تری تشکیل شود امکان تعمیر و خراب شدن آن کمتر خواهد بود و چون یخچال یک کالایی است که اصولا برای مدت زمان طولانی از آن استفاده می شود و قیمت بالایی دارد بهتر است هنگام خرید یخچال ، یخچالی با برند خوب و کیفیت بالا خریداری شود و لازم است برای اینکه عمر یخچال بیشتر شود یک سری نکات و اصول ایمنی را در نگهداری از یخچال رعایت کنیم .ما در این مقاله به اصول نگهداری و مراقبت از یخچال اشاره خواهیم کرد ، با ما همراه باشید .
نحوه ی قرار گرفتن و مکانی که قرار است یخچال آن جا قراربگیرد بسیار مهم است و نباید دارای شیب باشد و حتما باید به صورتی باشد که یخچال در حال تراز قرار بگیرد . کابل یخچال هم نیاز به مراقبت دارد و نباید آسیب ببیند پس هنگام جا به جای یخچال باید احتیاط شود که کابل زیر یخچال گیر نکند هم چنین از پیچاندن ، خم کردن سیم کابل هم باید خودداری شود و اطمینان پیدا کنید که سیم زمین متصل باشد.
راهکارهایی برای افزایش عمر مفید یخچال و کولر گازی


زمانی که قرار است داخل یخچال را تمیز کنید بهتر است یخچال را خاموش کنید و سپس داخل یخچال را تمیز کنید که برای نظافت یخچال می توانید قفسه ها و کشوهای یخچال را در آورده و شست و شو داد برای تمیز کردن یخچال می توانید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید چرا که این محلول باعث ضد عفونی شدن یخچال خواهد شد ، هم چنین می توانید هر از چند گاهی لوله هایی که پشت یخچال وجود دارد را با کهنه گرد گیری کنید .
بهتر است برای استفاده ی بهتر از فریزر یخچال هر کشو را برای نگهداری مواد غذایی خاصی اختصاص دهید مثلا کشویی را اختصاص دهید به مرغ ، ماهی و … با این کار شما سریع تر مواد غذایی را پبدا میکنید و مدت زمان کمتری در فریزر باز خواهد ماند .
چنان چه یخچال شما مجهز به برفک زدایی خودکار نیست و برفک می زند این علامت نشان دهنده ی آن است که کمپرسور یخچال برای اینکه درجه حرارت یخچال را در حد ثابتی نگه دارد در مدت زمان طولانی تری کار کرده است که میتوانید برای بر طرف کردن این مشکل از یک کارشناس و نظرات او کمک بگیرید .
بهتر است مواد غذایی گرم را داخل یخچال نگذاریم و قبل از اینکه داخل یخچال گذاشته شود اجازه دهیم مواد غذایی مقداری خنک شود و سپس داخل یخچال گذاشته شود .
نکته مهم در تمیز کردن یخچال مراقبت از اتصالات مسی و یا همان لوله مویی یخچال است .
با رعایت کردن این نکات ساده می توان به خوبی از یخچال مراقبت کرد کرد و به بهره وری یخچال افزود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)