ترک عادت های بد در کودکان


ترک عادتهای بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان ترک عادت های بد در کودکان ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

بچه‌های معصوم و بامزه ما گاهی وقت‌ها رفتارهای نادرستی را تکرار می‌کنند که باعث شرمندگی یا ناراحتی والدین می‌شود، رفتارهایی مثل تکرار یک عبارت زشت، مکیدن انگشت، دست در بینی کردن و... .

به نقل از ایران بانو، اگر فرزندتان دچار اینگونه عادت‌ها است حتماً می‌دانید که ترک دادن کودک چقدر دشوار است، اگر می‌خواهید بدانید با رفتار و عادت‌های بد فرزندتان چطور باید برخورد کنید، این راهنما را بخوانید.


واضح و صریح صحبت کنید: اگر هربار که فرزندتان انگشتش را در بینی‌اش فرو می‌کند دست او را بگیرید و بکشید او نمی‌فهمد دقیقاً چرا این کار را می‌کنید و به رفتارش ادامه می‌دهد. برایش بگویید دقیقاً با چه چیزی مخالف هستید. بگویید فرو کردن انگشت در بینی کار زشتی است و یک بچه خوب هیچ وقت نباید دست در بینی‌اش کند.


روش جایگزین آموزش دهید: گاهی وقت‌ها فرزندتان اشتباهی را تکرار می‌کند چون رفتار درست را نمی‌داند، مثلاً از کلمه رکیکی استفاده می‌کند که جایی شنیده چون مترادف آن را نمی‌داند و فکر می‌کند این کلمه منظور او را می‌رساند. رفتارهای درست و جایگزین را به فرزندتان آموزش دهید و بگویید به جای این کار، می‌تواند چه کاری انجام دهد.


مثل یک بزرگسال با او صحبت کنید: غر زدن، دعوا کردن، تهدید کردن، به برطرف شدن رفتار اشتباه کودک منجر نمی‌شود. با فرزندتان همان طور که با یکی از دوستان حرف می‌زنید صحبت کنید و به او توضیح دهید که انتظار چه رفتاری را از او دارید. در عین حال مقتدر و محکم
باشید.


علت رفتار را درک کنید: گاهی کودکان یک رفتار زشت را انجام می‌دهند چون کنجکاو هستند. آنها از بار ارزشی رفتارشان آگاه نیستند و مثلاً ممکن است به خاطر کنجکاوی جنسی یا به خاطر قرار گرفتن در مرحله‌ای از رشد خود، رفتارهای خارج از عرف نشان دهند. ممکن است کودک به خاطر استرس رفتاری مثل انگشت مکیدن یا ناخن جویدن را انجام دهد. در این موارد بدون آنکه کودک را دعوا کنید به او بگویید که می‌توانید با هم درباره این موضوع حرف بزنید و توضیحاتی درخور سن و فهم او ارائه دهید.


رفتار را تقویت نکنید: بهترین تشویق، تنبیه نکردن است. شما می‌توانید رفتار اشتباه را با نادیده گرفتن خاموش کنید. در واقع گاهی واکنش نشان دادن به یک رفتار زشت باعث می‌شود کودک توجه و تمرکز بیشتری بر آن رفتار داشته و آن را تکرار کند. برخی رفتارها را می‌توانید با نادیده گرفتن از بین ببرید. فقط باید صبر کافی داشته باشید و البته بتوانید احساسات تان را مدیریت کنید.

منبع : ایران بانو

ترک عادت های بد در کودکان
علت خودارضایی در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان

مشاهده دسته بندی : مقالات تربیت فرزندان

بازدید : 293

ترک عادت های بد در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان
ترک عادت های بد در کودکان

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

ترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکان

عضویت در خبرنامه

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات
ترک عادت های بد در کودکان مشاوره آنلاین ترک عادت های بد در کودکان سفارش مقاله
ترک عادت های بد در کودکان مشاوره تلفنی ترک عادت های بد در کودکان ویدئو های اموزشی و سلامت
ترک عادت های بد در کودکان مشاوره حضوری ترک عادت های بد در کودکان بخش آموزشی ویژه متاهلین
ترک عادت های بد در کودکان پرسش و پاسخ جنسی ترک عادت های بد در کودکان پرسش و پاسخ احکام شرعی
ترک عادت های بد در کودکان پرسش و پاسخ پزشکی ترک عادت های بد در کودکان پرسش و پاسخ پیامکی
ترک عادت های بد در کودکان آزمون آمادگی ازدواج ترک عادت های بد در کودکان دریافت بسته های آموزشی
ترک عادت های بد در کودکان کلاسها و دوره های آموزشی ترک عادت های بد در کودکان دریافت پیامکهای ا»وزشی
ترک عادت های بد در کودکان مشاوره ازدواج ترک عادت های بد در کودکان مشاوره جنسی

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکاندر حین رابطه جنسی از چه کلماتی استفاده کنیم؟(ویژه زوجین ) ترک عادت های بد در کودکانعلت دروغ گفتن زن و مرد ترک عادت های بد در کودکانخانواده شوهرم دوستم ندارند ترک عادت های بد در کودکانچطور بفهمم همسرم ارضا شده است ترک عادت های بد در کودکانصحبت با همسر در خصوص ناتوانی جنسی ترک عادت های بد در کودکانباورهای گمراه کننده در ازدواج ترک عادت های بد در کودکانروش جلب نظردختر برای ازدواج ترک عادت های بد در کودکاناهمیت فاصله سنی ترک عادت های بد در کودکاننشانه های مهم برای شناخت نامزد ترک عادت های بد در کودکانمشکلات دوران عقد بخش دوم ترک عادت های بد در کودکانپرسیدن سوالات جنسی در خواستگاری ترک عادت های بد در کودکانمزاحم تلفنیش میشم ترک عادت های بد در کودکانآمادگی برای نزدیکی با همسر ترک عادت های بد در کودکانسفلیس و درمان آن ؟ ترک عادت های بد در کودکانمراحل درمان مشکلات جنسی ترک عادت های بد در کودکانرابطه زناشویی دهانی و احتمال بارداری ترک عادت های بد در کودکانآیا خودارضایی باعث پارگی بکارت می شود ترک عادت های بد در کودکانفواید رابطه زناشویی در ماه رمضان ترک عادت های بد در کودکانپاسخ به سوالات شرعی زناشویی-بخش هشتم ترک عادت های بد در کودکانحکم شرعی چشم چرانی ترک عادت های بد در کودکاننقش والدین در جلوگیری از انحرافات جنسی فرزندان ترک عادت های بد در کودکانجلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان ترک عادت های بد در کودکانتاثیر خانواده در فرار دختران از خانه ترک عادت های بد در کودکانسونامی طلاق در ایران

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکان

ترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکانترک عادت های بد در کودکان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق