روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی


روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی

روش های افزایش وزن-چاق شدن لاغری چیست؟ کم وزنی به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 18٫5 تعریف شده است. در واقع این شاخص به عنوان ابزاری برای تعیین چاقی یا لاغری افراد به کار می رود. این مقدار از توده بدنی مورد نیاز برای داشتن وضعیت سلامت بهینه کمتر است. در...

روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی

روش های افزایش وزن-چاق شدن

لاغری چیست؟

کم وزنی به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۱۸٫۵ تعریف شده است. در واقع این شاخص به عنوان ابزاری برای تعیین چاقی یا لاغری افراد به کار می رود. این مقدار از توده بدنی مورد نیاز برای داشتن وضعیت سلامت بهینه کمتر است. در مقابل، شاخص بیش از ۲۵ برای اضافه وزن و بیش از ۳۰ برای چاقی درنظر گرفته می شود.

رده

حدود شاخص جرم بدن – kg/m۲
دچار کمبود وزن شدید کمتر از ۱۶٫۵
کمبود وزن از ۱۶٫۵ تا ۱۸٫۵
عادی از ۱۸٫۵ تا ۲۵
اضافه وزن از ۲۵ تا ۳۰
چاقی کلاس ۱ از ۳۰ تا ۳۵
چاقی کلاس ۲ از ۳۵ تا ۴۰
چاقی کلاس ۳ بیش از ۴۰
با این حال، در نظر داشته باشید که مشکلات زیادی در مقیاس BMI وجود دارد چرا که فقط به وزن و قد نگاه می کند و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. بعضی از مردم به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما هنوز هم سالم هستند. داشتن وزن کم با توجه به این مقیاس لزوما به این معنی نیست که شما مشکل سلامتی دارید.

روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی

جدول(BMI)

برای اطلاعات بهتروبیشتربه این لینک مراجعه کنید

جدول وزنی BMI

بعضی ازلاغری ها یک بیماری محسوب می شوند

ممکن است شخصی که وزن طبیعی دارد ولی در عین حال مبتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع ۲، تیروئید،مشکلات قلبی و سایر بیماری ها.

مصرف پروتئین

مهمترین مواد مغذی برای به دست آوردن وزن سالم پروتئین است. عضله از پروتئین ساخته شده و بدون آن اکثر کالری های اضافی ممکن است به چربی بدن تبدیل شوند.

در طول دوره ای که بیشتر غذا می خورید، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث می شود بسیاری از کالری های اضافی به عضله تبدیل شود. با این حال، در نظر داشته باشید که پروتئین یک شمشیر دو لبه است.

پروتئین بسیار پرکننده است، به طوری که می تواند گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. که این باعث می شود کالری مورد نیاز سخت تر به دست شما برسد.

اگر شما در حال تلاش برای چاق شدن هستید، به ازای هر کیلوگرم، ۱٫۵ الی ۲٫۲ گرم پروتئین را هدف قرار دهید.

مواد غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، بسیاری از محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و دیگر غذاها می شوند. اگر شما برای گرفتن پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دچار مشکل هستید، مکمل های پروتئین مانند پروتئین آب پنیر می تواند مفید باشد

نکاتی درباره چاقی

۱-هرزمان که هوس کردن کردید، بخورید

۲- شیر بنوشید. نوشیدن شیر کامل برای رفع تشنگی یک راه ساده برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالا است.

۳- به قهوه خود خامه اضافه کن. این یک روش ساده برای اضافه کردن کالری بیشتر است.

۴- برای چاق شدن ، کراتین مصرف کنید. مکمل ساختاری کراتین مونوهیدرات می تواند به شما کمک کند که مقدار کمی وزن عضلانی خود را افزایش دهید.

۵- پروتئین خود را اول بخورید و سبزیجات را در آخر مصرف کنید. اگر مخلوطی از غذاها را در بشقاب خود دارید، ابتدا غذاهای غنی از کالری و پروتئین را مصرف کنید و در آخر سبزیجات را بخورید.

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

گونه چاق به معنای اضافه کردن چربی روی صورت نیست. شما می توانید با پیروی از برخی از روش های ساده طبیعی، تمرین و درمان خانگی به آن دست یابید. در ادامه در مورد نحوه چگونگی به دست آوردن گونه های چاق از طریق روش های طبیعی بحث خواهیم کرد.

گلاب رز و گلیسیرین ترکیبی عالی است که می تواند در شکل گیری گونه های چاق به خوبی کار کند. به نظر می رسد این ترکیب دارای خواص فوق العاده پوستی و مرطوب کنندگی است. گلاب رز و گلیسیرین را مخلوط کنید. شب گونه های خود را با آن مالش دهید.

همچنین برای چاق شدن صورت ،بهتراست از روغن خراطین استفاده نمایید

***

داروی چاق کننده!

بعضی از قرص ها و داروهایی که برای درمان مشکلات مرتبط با چاقی از جمله دیابت، فشارخون بالا و افسردگی تجویز می‌شوند، می‌توانند باعث چاقی در افراد شوند. دکتر لارنس چسکین مدیر بخش مدیریت وزن جان هاپکینز در بالتیمور معتقد است، بعضی از قرص ها و داروهای خاص باعث چاقی و افزایش وزن افراد می‌شوند. در ادامه ۱۳ دارویی که می‌تواند باعث افزایش وزن شما را معرفی می‌کنیم. اما توجه کنید که شما نباید خودسرانه اقدام به قطع مصرف این قرص ها نمایید، راههای برای کنترل تاثیرات این قرص ها وجود دارد.

پاکسیل (پاروکستین)

داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) عموما باعث افزایش وزن نمی‌شوند، چراکه داروهای ضدافسردگی با افزایش سروتونین باعث می‌شوند، شما احساس سیری نمایید. اما پاکسیل در این بین یک استثناء است. هرچند پاکسیل یکی از داروهای خوب ضد اضطراب است، اما اگر در دوران مصرف دارو شروع به افزایش وزن کردید، با مشورت و توصیه پزشکتان می‌توانید نوع دارو را عوض کرده و از سایر مهارکننده های سروتونین همچون پروزاک یا زولفت(Zoloft) استفاده نمایید.

والپوریک

والپوریک (Depakote یا والپوریک اسید) دارویی است که برای درمان اختلال دو قطبی، تشنج و پیشگیری از میگرن استفاده می‌شود. تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ برروی بیماران صرعی انجام شد نشان داد ۴۴ درصد از زنان و ۲۴ درصد از مردان که از این دارو استفاده می‌کردند، حدود ۵ کیلوگرم و یا حتی بیشتر وزن اضافه کرده‌اند.

فلوکستین (Prozac یا پروزاک)

هرچند که فلوکستین معمولا برای با کاهش وزن همراه است، اما بعضی از اوقات می‌تواند باعث چاقی شود. یک تحقیق ۶۰ هفته‌ای نشان می‌دهد هرچند بیمارانیکه با فلوکستین درمان می‌شدند در شش ماه اول مصرف حدود ۵ کیلو و بیشتر وزن کم کردند، اما از نیمه های دوره دوباره شروع به افزایش وزن نمودند. افرادیکه برای درمان افسردگی فلوکستین مصرف می‌کنند و می‌خواهند وزن کم کنند، بانظر پزشک می‌توانند از داروی ولبوترین (بوپروپیون) بعنوان جایگزین فلوکستین استفاده نمایند.

رِمِرون (میرتازاپین)

رمرون یکی از داروهای درمان افسردگی است که سروتونین و نوراپی نفرین را که با کاهش وزن ارتباط دارند افزایش می‌دهند. بااینحال فعالیت آنتی هیستامین‌ای این دارو ممکن است بتواند باعث افزایش وزن شود. این دارو بعضی از اوقات به افراد مسن که وزنشان کم تر از حد معمول است، داده می‌شود.

زیپرِکسا (اولانزاپین)

داروهای ضدسایکوتیک آتیپیک (Atypical antipsychotics) همچون زیپراکسا یا کلوزاریل (کلوزاپین) می‌توانند باعث چاقی شوند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان داد که ۳۰ درصد افرادیکه زیپراکسا مصرف می‌کنند، ۷ درصد وزن بدنشان در طول ۱۸ ماه بدلیل مصرف این دارو بوده است. این دارو برای درمان اسکیزوفرنی و افسردگی دوقطبی مصرف می‌شود، برای جایگزین آن می‌توان با توصیه پزشک از گدون (زیپرازیدون) و ابیلیفای(aripiprazole) استفاده نمود. همچنین می‌توان برای کم‌کردن عوارض چاق کننده دارو از داروی متفورمین در کنار این دارو استفاده نمود.

دلتازون (پردنیزولون)

کورتیکواستروئیدهای خوراکی از قبیل دلتازون می‌توانند خطر افزایش وزن را در افراد بخصوص آنهاایکه دارو را بصورت دراز مدت مصرف می‌کنند، افزایش می‌دهند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ برروی مصرف بلندمدت کورتیکواستروئیدهای خوراکی انجام شد، اعلام نمود که ۶۰ تا ۸۰ درصد افراد مصرف کننده، افزایش وزن پیداکرده‌اند. افرادیکه مقدایر بالای این دارو را برای درمان آسم و بیماری التهابی روده استفاده می‌کنند بیشتر از افرادیکه میزان کمی از این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌کنند، در خطر چاقی قرار دارند. ورزش، رژیم غذایی و در بعضی مواقع مصرف متفورمین می‌تواند اثرات جانبی دارو را کاهش دهد.

تورازین (کلرپرومازین)

داروی تورازین همچنین ملاریل (تیوریدازین) فعالیت‌های آنتی هیستامینی داشته که باعث افزایش اشتها می‌شود. هرچند این داروها اثر کم‌تری نسبت به زیپراکسا و کلوزاریل دارند، اما بدلیل سایر اثرات جانبیشان و همچنین تاثیر کم‌ترشان برروی اسکیزوفرنی کم‌تر استفاده می‌شوند.

آمیتریپتیلین (Elavil، Endep، Vanatrip)

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAs) از قبیل آمیتریپتیلین بیشتر از سایر داروهای ضدافسردگی و میگرن با چاقی مرتبط هستند. فعالین آنتی هیستامینی دارو دلیل چاق کنندگی آن است. این داروها کم‌تر برای افسردگی استفاده می‌شوند چراکه مصرف بیش از حد آنها می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود.

داروهای ضدآلرژی (فکسوفنادین و پزودوافدرین)

فعالیت آنتی هیستامینی در داروهای اعصاب اغلب باعث افزایش وزن می‌شود، هرچند می‌شود این فعالیت را از داروهای ضدافسردگی حذف کرده و یا کاهش داد، اما در داروهای ضد حساسیت و آلرژی فعالیت آنتی هیستامنی حیاتی بوده و قابل حذف نیست. یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ نشان داد افرادیکه داروهای ضدحساسیت می‌تواند ۵۵ درصد شانس چاقی را در افراد افزایش دهد. آنتی هیستامین باعث مختل شدن فعالیت آنزیم خاصی که تنظیم کننده مصرف غذا در بدن است، می‌شود.

دیابینیز، اینسولاز (کلورپروپامید)

بعضی از داروهای درمان دیابت نوع ۲ باعث کاهش وزن می‌شوند، در حالیکه بعضی از دیگر باعث افزایش وزن می‌گردند. داروهای حاوی سولفونیل اوره از جمله دیابینیز و اینسولاز باعث تحریک تولید و فعالیت انسولین که کاهش دهنده قندخون و افزایش دهنده اشتهاست، می‌شوند. داروهایی همچون متفورمین، بیِتا و ژانویا بیشتر برای کاهش وزن مناسب اند.

انسولین (Insulin)

انسولین می‌تواند باعث افزایش وزن شود. اما انواع خاصی از انسولین همچون انسولین طولانی اثر لِویمیر تاثیر کم‌تری بر چاقی دارند. تحقیقی نشان می‌دهد که افراد در سه سال اول دریافت انسولین حدود ۵ کیلوگرم افزایش وزن داشته‌اند. بیشتر از نصف این وزن در سه ماه اول بوجود آمده است.

آتنولول (Tenormin)

داروهای بتا بلاکر(Beta-blockers) دراوهای برای درمان فشارخون بوده که در این بین آتنولول، متوپرولول و ایندرال جزء پرمصرف ها می‌باشند. یکی از تحقیقات در زمینه این داروها نشان می‌دهد افرادیکه از داروی آتنولول استفاده نموده‌اند ۲٫۵ کیلوگرم وزن بیشتر از سایر افراد در ماههای اولیه وزن اضافه می‌کنند. این داروها سرعت سوزاندن کالری را کاهش داده و باعث خستگی می‌شود. /منبع:راستینه

داروهایی که برای درمان یک دردند ولی در چاقی نقش دارند

* انسولین : با توجه به اینکه انسولین ها برای کنترل قند خون استفاده می شونداما بعضاًاشتها آور نیز هستند، لیسپرو، آسپارت و گلولیزین ظاهرا زود اثر هستند و می توانند باعث افزایش وزن شوند

*داروهای ضد بارداری : قرص های ضد بارداری به خودی خود باعث چاقی و اضافه وزن در خانم ها نمی شود ولی به علت اشتها آور بودن این دارو و کم تحرکی خانم ها می تواند منجر به چاقی شود ،

*فلوکستین : این دارو ابتدا با کاهش وزن همراه است اما بعد از حدود ۶ ماه کاهش وزن از بین رفته و دوره اضافه وزن و چاقی شروع می شود .

* والپوریک : این دارو برای بیماران تشنجی و پیشگیری از میگرن تجویز می شود ، و در بعضی از افراد نیز باعث چاقی می شود

*داروهای ضد حساسیت و آلرژی : فعالیت آنتی هیستامین ، باعث مختل شدن فعالیت آنزیم های تنظیم کننده مصرف غذا می باشد و زمانیکه هضم غذا به خوبی صورت نگیرد منجر به اضافه وزن و چاقی می شود

***

دیدگاه کسانیکه میخواستند سریع چاق بشوندوحالا پشیمانند وگرفتار!:

*دوستانی که قصد افزایش وزن برای مدت محدود یک ماهه دارن اگه سلامتی شون براشون ارزشی نداره و فقط هدفشون چاق شدنه و بعدش که بدنشون کهیر میزنه براشون مهم نیست! می تونن از این قرصهای چاقی فت فست (fat fast) یا هیمالیا و … استفاده کنن.
ولی دوستانی که قصد افزایش وزن تدریجی دارن و سلامتی براشون مهمتره تا چاقی انفجاری! بهترین کار استفاده از مخمر آبجو و جوانه گندم هست که واقعا عوارضی ندارن و تا آخر عمر می تونن از این دو ماده طبیعی مفید استفاده کنن.

*سلام من واقعا ب کمک نیاز دارم
الان۱هفته است هیچی نخوردم فقط آب خوردم
من قبلا واسه چاق شدن از مخلوط قرص .. و … استفاده کردم و هر روز میخوردم
الان که مصرفش روقطع کردم هیییییچی نمیدتونم بخورم حتی یه لقمه ! فقط موندم چطور زنده موندم افسردگی شدید گرفتم.
یهو۱۰کیلو وزن کم کردن هی دارم ضعیف میشم-وتازه فهمیدم که پوکی استخوان وحشتناکی گرفتم بایه ضربه کوچیک انگشتان میشکنه.موهامم داره میریزه.خلاصه دارم میمیرم رومم نمیشه ب کسی بگم وازخونه بیرون برم.

***

چاق شدن باگل کتیرا

روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی

گل کتیرا(کتیرا سفید و یا شیری رنگ) را که به صورت صمغ است با ایجاد شیار هایی بر روی ساقه گیاه گون استخراج می کنند.رنگهای مختلفی از آن در بازار عرضه می شود که بهترین آن سفید رنگ است. رنگهای دیگر مانند قهوه ای – قهوه ای تیره ، زردهم موجوداست.

روشهای”چاقی”داروهایی که چاق می کنند+گیاه درمانی

برای چاق شدن سریع افرادی که احساس نیاز می کنند که بایستی کمی بدنشان چاق تر باشد گل کتیرا بسیار می تواند مفید و بدون ضرر واقع شود برای اینکار طبق نسخه زیر عمل کنید

مقدار ۵۰ گرم گل کتیرا را با ۵۰ گرم مغز بادام و ۵۰ گرم نشاسته مخلوط کرده و پودر می کنیم سپس هر روز صبح ناشتا ۱ قاشق چایخوری از این پودر را میل می کنید و بعد از آن در صورت دلخواه و برای جواب بهتر می توانید یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل مرغوب را در یک لیوان شیر جوشانده و سپس میل نمائید.

این نسخه را برای ۳ ماه مدوام استفاده نمائید تا نتیجه حیرت آور آن را ببینید.

نسخه معمولی و طولانی مدت

این نسخه کمی زمانبر بوده اما بسیار موثر و مفید خواهد بود و آن بدینصورت است که مقدار ۵۰گرم گل کتیرا را پودر کرده و یا می کوبید سپس هر روز ناشتا یک قاشق مرباخوری از آن را میل می کنید

چندنکته:

*میتوانید پودرگل کتیرا را با شیر یا آب مخلوط کنید و بخورید.

*باید محصول را بااشتهاخورد تا اثربخشی لازم راداشته باشد،اگر کسی به دلیل ضعف معده نتواند هضم کند و یاباعث درد معده شود بهتراست تنها خود کتیرا را ناشتا ،در دهان گذاشته و مانند آبنبات بمکد

*هرماه اگرنیم کیلواضافه کنیدنرمال است،بیش ازاین ممکنه است بعدهامشکل آفرین باشد.

*خوردن عرق یونجه نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی میتواندموجب افزایش اشتهاشود.

*عرق یونجه و عرق شنبلیه راباهم قبل از هر وعده غذا میل کنید.

*چون “کتیرا” جذب کننده آب است(آب رادربدن حبس می کند) ،مصرفش باعث افسایدشدن شکم می شود و استیل بدن را بهم می ریزد ،پیشنهادمی شودازورزش برای روی فرم بودن ورهایی ازبدترکیبی استفاده کنید.

چون نشاسته و بادام اسیاب وباشیرمخلوطش مشکله ، به لیوان میچسبد وسفت میشه، پیشنهاد می شوداز عطاری کپسول خالی تهیه کنید و در کپسول بریزید و راحت مصرف کنید،البته اول کتیرابخورد ،بعداینهارابخورید.

برای چاق شدن صورت ،بهتراست از روغن خراطین استفاده نمایید و”مردان”برای درمان کم مویی ریش نیز از روغن کندوش و یا سیاهدانه خالص استفاده کنند.

قیمت کتیرا

قیمت رسمی کتیراهربسته ۳۰گرمی، حدود۲۰ هزارتومان است ولی درعطاری ها-هر پنجاه گرم را حدود ۸۰هزارتومان می فروشند.

/منبع:گیاهان دارویی آبابا+بااضافات واصلاحات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس