ایثار و شهادت بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است/ لزوم رشد فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه


ایثار و شهادت بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است/ لزوم رشد فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثار و شهادت بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است و امروز باید فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه رشد پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی‌ محلاتی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی که به همت دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق استان تهران در واحد رودهن برگزار شد اظهار کرد: ایثار به معنای فداکاری و چیزی است که انسان حق خود می‌داند و از حقوق خود می‌گذرد و به خاطر دین، اعتقاد و مردم خود این حقوق را به دیگران واگذار می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدتی در دبیرخانه شورای عالی ایثار و شهادت نشست‌های متعددی برگزار شد تا فرهنگ ایثار به بطن جامعه رهنمون شود؛ چراکه بقای جامعه به ایثار و فداکاری است.

شهیدی‌محلاتی ادامه داد: اگر ایثار اجتماعی تقویت و به‌عنوان فرهنگ در جامعه تلقی شود، جامعه سعادتمند و مثال‌زدنی خواهد بود؛ ایثار فرهنگ جامعه است که به آن ثبات و آرامش می‌دهد.

وی تصریح کرد: همان‌طوری که مردم در زندگی به آب و غذا نیاز دارند، جامعه‌ای هم که بخواهد سعادتمند باشد، باید فرهنگ ایثار اجتماعی در آن ترویج یابد؛ گذشت از حق و واگذاری حق به دیگران ایثار است و اگر این امر در جامعه حاکم شود، یقیناً آن جامعه خوشبخت و سعادتمند خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر بقای این فرهنگ تأکید کردند و خواسته‌اند که کوشیده شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رشد پیدا کند و پررنگ شود.

ایثار و شهادت بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است/ لزوم رشد فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه

شهیدی‌محلاتی ادامه داد: رئیس‌جمهوری نیز در نخستین جلسه شورای عالی توسعه ایثار و شهادت یکی از مسائلی که مطرح کرد، این بود که فکر نکنید باید برای ایثار و شهادت حتماً جنگ داشته باشیم؛ جامعه ما بدون این موارد به فداکاری و ایثارگری نیاز دارد.

وی افزود: هر جامعه‌ای که ایثار داشته باشد، زیر بار ذلت نخواهد رفت؛ چراکه ایثار و فداکاری در جامعه عزت می‌آورد. امام راحل با هدایت مردم و ایثارگری اجتماعی مردم توانستند بر وضع موجود قبل از انقلاب غلبه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز اسلحه و مسائل مالی سعادت برای جامعه نمی‌آورد؛ بلکه ایثارگری و ایثار اجتماعی سعادت جامعه را در پی دارد. بعد از جنگ تحمیلی که هشت سال بر ما تحمیل شد، فرهنگ ایثار و شهادت بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است.

شهیدی‌محلاتی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی با ایثارگری جامعه پیروز شدیم و رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها ایثارگری کرده و برای کشور و دین جان خود را ایثار کردند و این نهایت ایثارگری بود.

وی بیان کرد: امروز باید بکوشیم تا این فرهنگ در جامعه رشد پیدا کند و وظیفه داریم زبان به زبان این نوع جامعه را معرفی کنیم. امروز نسل چهارم انقلاب باید با ایثار و ایثارگری شهدا و جانبازان و مردم آشنا شود؛ چراکه اکنون فرزندان ما نسبت به مسائل دفاع مقدس بیگانه هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امروز در هر جایی وظیفه داریم تا موضوع ایثار اجتماعی را بشناسانیم؛ نسل آینده را باید با این فرهنگ آشنا کنیم و با طرح‌ها و روش‌های جدید بتوانیم این فرهنگ را به مردم معرفی کنیم و مراکز علمی و دانشگاهی باید در این زمینه پیشگام باشند.

شهیدی‌محلاتی تأکید کرد: حتی باید بتوان این فرهنگ را به گفتمانی غالب در جامعه تبدیل کرد تا همه جا بحث ایثار و فداکاری باشد؛ آن‌هایی که با جان خود ایثارگری کردند، درجه بالایی نزد خداوند متعال دارند و جامعه رستگار به ایثار اجتماعی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: با وجود هجمه فرهنگی که امروز بر نسل جوان تحمیل می‌شود، باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا کشوری سعادتمند و پیشرفته بسازیم و انقلاب و کشور را به دست صاحب حقیقی آن بسپاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند