کسب درآمد از کارگاه خیاطی خانگی


خیاطی از اون هنرهاییه که اکثر خانم ها کم و بیش باهاش آشنا هستند. دست کم همه ما در زندگی یک درز صاف را دوختیم. دوختن درزهای پاره شده لباس بچه ها، دوخت دور ملحفه ها، دستمال آشپزخانه و خیلی کارهای کوچک و بزرگ خیاطی رو اکثر خانم ها انجام میدن. در این مطلب راجع به راه اندازی کارگاه خیاطی خانگی و کسب درآمد از راه خیاطی بیشتر بگم. اگر به دوخت و دوز...

خیاطی از اون هنرهاییه که اکثر خانم ها کم و بیش باهاش آشنا هستند. دست کم همه ما در زندگی یک درز صاف را دوختیم. دوختن درزهای پاره شده لباس بچه ها، دوخت دور ملحفه ها، دستمال آشپزخانه و خیلی کارهای کوچک و بزرگ خیاطی رو اکثر خانم ها انجام میدن. در این مطلب راجع به راه اندازی کارگاه خیاطی خانگی و کسب درآمد از راه خیاطی بیشتر بگم. اگر به دوخت و دوز علاقه دارین و می خواین از این راه درآمدی داشته باشین بهتره هرچه زودتر کارگاه خیاطی خودتون رو راه اندازی کنین.

چطور شروع کنیم؟

مهارت در هر کاری حرف اول رو میزنه. اگر توانایی کار با چرخ خیاطی رو دارین نصف مشکل حل شده. لازم نیست یک خیاط ماهر و با تجربه باشین ، از پروژه های کوچکتر هم درآمد نسبتا خوبی به دست میاد. برای شروع نیاز به فضای کافی برای راه اندازی کارگاه خیاطی دارید. این فضا می تونه قسمتی از زیر زمین، یک اتاق اضافی در منزل، پاسیو و حتی یک تراس پوشیده باشه. مهم اینه که یک فضای خاص رو برای چرخ خیاطی و لوازم خیاطی در نظر بگیریم تا کارها نظم بیشتری داشته باشه.

راه اندازی کارگاه خیاطی خانگی یک فرصت جدید برای درآمدزایی افراد خانوار هست که می تونه به صورت خانوادگی هم اداره بشه. از پروژه های ساده تر شروع کنین و برای کارهای مشکل تر که خیاطی پیچیده تری نیاز دارن آماده باشین. بعضی کارها به سادگی دوخت درز هستند و نیاز به دوخت خیلی تخصصی ندارند. مثلا دوخت روبالشی و ملحفه با مهارت های خیاطی ابتدایی هم قابل انجام هست.

طبیعیه که در همین ابتدای کار و با پروژه های ساده و کوچک، سود زیادی از راه اندازی کارگاه خیاطی نخواهید داشت ولی به مرور می تونین کارهای بیشتری داشته باشید و درآمد بیشتر به دست آورید. بهتره از کم شروع کنین تا مدیریت و زمان بندی کارها رو تحت کنترل داشته باشین. هیچ چیز مثل خیاط بدقول مشتری رو فراری نمیده.

کسب درآمد از کارگاه خیاطی خانگی

تجهیزات راه اندازی کارگاه خیاطی خانگی

چرخ خیاطی اصلی ترین لوازم کارگاه خیاطی هست که در قیمت های مختلف و با کارایی های متنوع به فروش میرسه. برای لوازم کارگاه خیاطی از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید قیچی، تیغه برش، نوار اندازه گیری، خط کش، نخ و قرقره، چاک دهنده ها، اتو، میز کار و دیگر لوازم هزینه چندانی ندارند ولی می تونن کار رو بسیار ساده تر کنند. فراموش نکنید برای شروع تعداد زیادی تخ قرقره در رنگ های متنوع نیاز دارید. اگر در دوخت پوشاک فعالیت می کنید باید محل مخصوص پرو و اندازه گیری لباس مشتری رو هم داشته باشین. علاوه بر اتاق پرو به یک آینه قدی، قفسه های لباس، میز کار و صندلی قابل تنظیم ارتفاع هم نیاز دارین پس قبل از قبول سفارش کارگاه را مجهز کنید.

درآمد‌زایی در کارگاه خیاطی خانگی

راه اندازی کارگاه خیاطی شما را یک شبه ثروتمند نخواهد کرد صبور باشین و سعی کنین کسب و کارتان رو با امکانات موجود شروع کنین. پیدا کردن مشتری و شناخته شدن در این حرفه نیازمند زمان هست. برای پیدا کردن مشتری قبل از همه با توجه به مهارتی که دارین یک حوزه کاری مشخص را هدف قرار بدین. اگر در دوخت و دوز، طراحی یا رسم الگو مهارت دارین می تونین با دوخت پوشاک و خیاطی لباس شروع کنین. این روزها الگوهای آماده روند برش و دوخت لباس را بسیار ساده کردن و دیگه نیازی به رسم الگو نیست. با خرید الگوی آماده کار رو شروع کنین.

پیدا کردن مشتری برای کارگاه خیاطی

شاید دشوارترین مرحله در کسب درآمد از خیاطی پیدا کردن مشتری باشه. بدون مشتری امکان فروش تولیدات وجود نداره و سودی هم به دست نخواهد اومد. اگر در زمینه پوشاک فعالیت می کنین با یک فروشگاه لباس صحبت کنین و کارهای مشترکی رو برای فروشگاه انجام بدین. اغلب این فروشگاه ها حاضرند قسمتی رو به تولیدات کارگاه های خانگی اختصاص بدن و در قبال اون پورسانت دریافت کنند. بسیاری از بانوان با تولید پیشبند نوزاد در کارگاه خیاطی خانگی و فروش به فروشگاه های البسه کودک درآمد قابل قبولی به دست آوردند. تبلیغات در جلب مشتری بسیار مهم هست کارت ویزیت به همراه آدرس و شماره تلفن را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم امکات تماس و سفارش وجود داشته باشه. بروشور و کاتالوگ چاپ کنین و برای بازاریابی استفاده کنین.

کسب درآمد از کارگاه خیاطی خانگی

طراحی فروشگاه اینترنتی خیاطی

راه اندازی کارگاه خیاطی باید همراه با تبلیغات گسترده باشه. این روزها همه کارها اینترنتی و آنلاین انجام میشه و اکثر افراد از فروشگاه های اینترنتی لوازم مورد نیاز خودشون رو تهیه می کنند. شاید خود شما هم بارها به فروشگاه های اینترنتی سر زده باشین. وب سایت های فروشگاهی بهترین و موثرترین نوع تبلیغات رو برای کسب و کارهای خانگی ارائه میدن. تبلیغات در فروشگاه های اینترنتی در سطح وسیعی دیده میشه و هزینه چندانی هم نداره. در فروشگاه اینترنتی می تونین تولیدات خودتون را هم برای فروش عرضه کنین و به طور مستقیم مشتری داشته باشین. راه های تماس و خدماتی که انجام میدین و خیلی امکانات دیگه از طریق فروشگاه های اینترنتی اطلاع رسانی میشه.

برنامه مالی در کارگاه خیاطی خانگی

از همین ابتدای کار برنامه مالی خود را تنظیم کنید. فاکتورهای خرید مواد اولیه، قیمت گذاری اجناس، ارائه صورتحساب به مشتری و همه هزینه ها را یادداشت کنین تا حساب و کتاب درستی داشته باشین. دفاتر مالی در مدیریت هزینه ها نقش مهمی دارن. شاید در ابتدا درآمد چندانی نداشته باشین ولی خود رو برای روزهایی که پروژه های بیشتری می گیرین آماده کنین. برنامه های مالی منظم برای همه کسب و کارهای موفق لازم هست.

پیشنهادهای فریبنده برای مشتری

برای مشتری های خود پیشنهادهای غیر منتظره و تخفیف های خوب در نظر بگیرین تا همیشه با شما کار کنند. برای خریدهای عمده و بالا، درصدی تخفیف در نظر بگیرین و یا به همراه سفارش اشانتیون هم ارائه بدین این کالاهای رایگان رو از دم قیچی ها تهیه کنین تا هزینه اضافی نداشته باشه ولی خیلی مشتری ها رو خوشحال می کنه. و یا اینکه پرداخت هزینه پست برای سفارش های آنلاین در فروشگاه اینترنتی برای خریدهای عمده می تونه ایده جالبی باشه که مشتری ها رو راضی نگه داره.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی