صرفه جویی یک میلیون دلاری با تولید گاز استریل


صرفه جویی  یک میلیون دلاری با تولید گاز استریل

در بزرگترین خط تولید گازهای استریل چند پدی اتاق عمل در اصفهان سالانه بیش از یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی یک بار مصرف در استان اصفهان گفت: با راه اندازی این خط تولید با 20میلیارد ریال هزینه سالانه بیش از 10میلیون بسته گاز های چند پدی اتاق عمل در اندازه های مختلف تولید می شود.
علی متقیان با بیان اینکه گازهای استریل موجود در بازار فقط تا 5 روز نگهداری می شود، گفت : افزایش زمان نگهداری استریل دسته کم تا سه سال ، کاهش عفونتهای بیمارستانی، کاهش هزینه های انرژی و پرسنلی، نیاز نداشتن به استریل این محصول در مراکز درمانی و جلوگیری از هزینه های استهلاک دستگاه های استریل بیمارستانی(CSR) از مهمترین ویژگی این محصول است.

وی گفت: تا پیش از راه اندازی این خط وظیفه استریل کردن گازهای طبی بر عهده مراکز درمانی و بیمارستانها بود و امروز عملیات استریل با روشهای نوین مانند استریل با اتیلن اکساید بصورت صنعتی در این واحد انجام می شود.

متقیان با اشاره به اینکه در این واحد 35 نوع محصول مانند انواع گازهای استریل و غیراستریل ، انواع باندهای زخم بندی کناربافته و ساده، کشی ارتوپدی و گازهای دندانپزشکی و انواع پکهای جراحی تولید می شود افزود: قیمت تولید محصولات تولید شده نصف نمونه خارجی است.

وی گفت: با توجه به سابقه دیرینه صنعت نساجی استان اصفهان درحال حاضر 50 تا 60 درصد تولید انواع باند و گازهای بیمارستانی کشور در این استان تولید می شود.

کد ویدیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند