مرور پنج ترانه مهم گروه کرنبریز


مرور پنج ترانه مهم گروه کرنبریز

رسانه نوا – مرگ دلارس اورییِردِن، خوانندۀ کرمبریز، دنیای موسیقی را عزادار کرد.خوانندۀ ایرلندی که شهرت جهانی داشت با یکی از منحصربه‌فردترین صداهای دنیای موسیقی در سن 46 سالگی درحالیکه در لندن مشغول ضبط قطعات جدیدی بود درگذشت. او بیش از 13 سال رهبری گروه کرمبریز را که در دهه نود میلادی به اوج خود رسید، برعهده...

رسانه نوا – مرگ دلارس اورییِردِن، خوانندۀ کرمبریز، دنیای موسیقی را عزادار کرد.خوانندۀ ایرلندی که شهرت جهانی داشت با یکی از منحصربه‌فردترین صداهای دنیای موسیقی در سن ۴۶ سالگی درحالیکه در لندن مشغول ضبط قطعات جدیدی بود درگذشت.
او بیش از ۱۳ سال رهبری گروه کرمبریز را که در دهه نود میلادی به اوج خود رسید، برعهده داشت و در این سال‌ها هفت آلبوم در قالب همکاری با اعضای این گروه خلق کرد. او در سال ۲۰۰۷ همزمان با وقفه‌ای که در کار گروه افتاده بود، با انتشار آلبوم Are You Listening فعالیت‌های انفرادی‌اش را هم آغاز کرد و در سال ۲۰۰۹ با ادامۀ کار گروه به آنها پیوست. او در کارنامۀ کاری‌اش دو آلبوم انفرادی ثبت کرده که آلبوم دیگر No Baggage نام دارد و در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است.
علت مرگ این هنرمند هنوز اعلام نشده اما روز سه‌شنبه پلیس مرگ او را غیرمشکوک ارزیابی کرد.
در ادامه نگاه کوتاهی می‌اندازیم به ۵ ترانۀ از معروف‌ترین قطعات گروه کرمبریز.

Zombie
زامبی، به‌یادماندنی‌ترین آهنگ کرمبریز و یکی از بهترین قطعات راک در تمام دوران‌ها است. صدای زیبای اوریوردن که وام‌دار توانایی او در انتقال درد و اندوهی است که در ترانه‌ها وجود دارد در این قطعه نقش اساسی دارد. این قطعه که دربارۀ بمباران ایرلند شمالی در سال ۱۹۹۳ است برای گروه شهرت جهانی به‌همراه آورد. بمباران ایرلند باعث مرگ دو پسربچه ۹ و ۱۲ ساله شد.

Ode To My Family
این قطعه را اوریوردن و نوئل هوگان نوشته‌اند و تنظیم را هم خود اوریوردن برعهده داشته است. لحن قطعه کاملا با لحن تند و خشمگین قطعاتی مثل زامبی متفاوت است. ترانه به خانوادۀ اوریوردن، کودکی و اندوه او نسبت به باختن یک زندگی ساده به کسب شهرت اشاره می‌کند. او در گفتگو با مجله هات پرس در سال ۱۹۹۴ این اثر را قطعه‌ای در ستایس روزهای سادۀ قدیم و گرما و امنیت زندگی خانوادگی خوانده است.

When You’re Gone
اوریوردن تسلط زیادی روی صدایش داشت. اینتروی قطعه وقتی تو رفتی که تم بلوز و دووپز دارد همراه با زمزمه اوربوردن روی ضربه‌های گیتار، شنونده را ناخوداگاه به رقص وامی‌دارد.

Salvation
وقتی به پشت سر نگاه می‌کنیم گروهی را می‌بینیم که کارایی‌های متنوع آن مایه حیرت است. قطعه رستگاری با تمپوی سریع که رشد اعتیاد به مواد مخدر را سرزنش می‌کند یکی از قطعات آلبوم To the Faithful Departed، در سال ۱۹۹۶ است یعنی درست زمانی که رشد مصرف اکستازی به حد هشداردهنده‌ای رسید. این قطعه از دید رسانه‌ها موعظه‌گر شمرده شد و نقدهای منفی گرفت اما گروه در واکنش به آنها گفت که حرف این آهنگ بیشتر در جهت مخالفت با ایدۀ کنترل شدن توسط کسی یا چیزی بوده است.

Linger
تک‌آهنگی که به دنبال قطعۀ رویاها، در سال ۱۹۹۳ منتشر شد Linger بود که اولین هیت بزرگ کرمبریز محسوب می‌شد و برای آنها شهرت جهانی به همراه آورد. نسخۀ از این قطعه در سال ۱۹۹۴ بازنشر شد که در جدول پرفروش‌ها جایگاه بالاتری نسبت به قبلی پیدا کرد. به گفتۀ اوربوردن ترانۀ این قطعه دربارۀ رابطه‌ای است که به اولین تجربۀ عاشقانۀ او مربوط می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا