معایب وانت آریسان


وانت آریسان یکی از خودروهای جدید ایرانخودرو می باشد که جایگزین وانت پیکان شده است اما گویا هیچ فرقی با وانت پیکان ندارد! تنها در شکل و ظاهر که باز هم هر چقدر که فکر می کنیم، میبینیم که وانت پیکان از آریسان زیباتر می باشد…! آریسان پروژه ای با نام به اصطلاح بروز کردن ادامه مطلب نوشته معایب وانت آریسان...

وانت آریسان یکی از خودروهای جدید ایرانخودرو می باشد که جایگزین وانت پیکان شده است اما گویا هیچ فرقی با وانت پیکان ندارد! تنها در شکل و ظاهر که باز هم هر چقدر که فکر می کنیم، میبینیم که وانت پیکان از آریسان زیباتر می باشد…! آریسان پروژه ای با نام به اصطلاح بروز کردن خودروهای قدیمی و فرسوده بود که بجای دادن امکانات بیشتر تنها قیمت بالاتری دارد و قدرت حمل ۳۵۰ کیلو بار بیشتر!

بررسی معایب وانت آریسان

معایب وانت آریسان

این وانت به اصطلاح جدید دارای یک موتور ۱۷۰۰ سی سی بروز شده از موتور پیکان یا کمی بهتر بخواهیم بگوییم، آردی می باشد که بازهم همان موتور دهه ی چهلی است که ایرانخودرو تولید کرده بود و معلوم نیست کجای این پروژه مربوط به بروزکردن خودروهای فرسوده می باشد؟! یک موضوع دیگری که وجود دارد این است که در این خودرو از گیربکس مزدا کارا استفاده شده است ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که گیربکس مزدا سنگین تر از گیربکس روآ می باشد و نکته ی جالب هم اینجاست که وزن آریسان از مزدا کارا نیز سنگین تر می باشد که به خودی خود در میزان حمل بار این خودرو تاثیر منفی دارد!

نکته ی جذاب دیگر که در مورد این خودرو بی نظیر! وجود دارد این است که به گفته ی خود کمپانی آریسان می تواند ۳۵۰ کیلوگرم بیشتر از وانت پیکان بار حمل کند اما آیا یک خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرمی قدرت تحمل بار ۱۱۰۰ کیلوگرمی را دارا می باشد؟! به نظر شما بدنه ی ۲ تکه ی این خودرو (اتاق و بار) در زیر سنگینی بار سوار شده بر آن نمی شکند و از هم جدا نمی شود؟!

معایب وانت آریسان

هر چقدر از جذابیت های این وانت تعریف کنیم، تمامی ندارد… .

یکی دیگر از جذابیت های این خودرو این است که هنوز محل زاپاس آن مشخص نیست! اگر کمی به تصاویر آن نگاه بیندازید می بینید که در قسمت بار این خودرو خبری از زاپاس نمی باشد و اگر از داخل کابین با دقت نگاه کنید می بینید که صندلی شاگرد کمی جلوتر از صندلی راننده می باشد و یعنی محل قرارگیری زاپاس این خودرو در در پشت صندلی شاگرد می باشد!!! شاید این موضوع به دلیل کمبود فضا می باشد و این کمپانی نتوانسته آن را در فضای بار بسیار بزرگ خودرو قرار دهد… .

از حق نگذریم قیمت ۲۳ میلیون تومانی این خودرو فشار سنگینی بعد از خرید بر دوش خریدار می گذارد که می توانست با همین مبلغ یک وانت مزدا با کارایی بالاتر خریداری نماید و این هم از ویژگی های ایران خودرو می باشد…

دیدگاه خود را در خصوص وانت فوق العاده ی ایران خودرو با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی