موسیقی مغولستان در جشنواره موسیقی فجر طنین انداز شد | گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان»


«تریو اکشیکلن» به عنوان یکی از گروه‌های مطرح موسیقی «مغولستان»، پنج‌شنبه بیست و یکم دی ماه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر و تالار رودکی به روی صحنه رفت. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

موسیقی مغولستان در جشنواره موسیقی فجر طنین انداز شد | گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان»اجرای موسیقی مغولستان

«تریو اکشیکلن» به عنوان یکی از گروه‌های مطرح موسیقی «مغولستان»، پنج‌شنبه بیست و یکم دی ماه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر و تالار رودکی به روی صحنه رفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، اعضای این گروه موسیقی، ابعاد صوتی آثار آهنگسازان معاصر مغلوستان را با تنظیم‌های متمایز و برجسته و با سازهایی از مغولستان و تکنیک‌های آوازی آسیای مرکزی در هم‌آمیخته و اجرا کردند. برخی از قطعات آن‌ها تزئینات و صداهای شفاف موسیقی مجلسی را وام گرفته‌ و برخی دیگر با نیروی مسحورکننده‌ سنت‌های موسیقی فولکلور مغولستان آمیخته و ما را از صدای سم اسبان مغولستان به سکوت زلال صحرای گوبی می‌کشاند. اما‌ ویژگی اصلی موسیقی آن‌ها نیروی گیرا و عمیقاً برخاسته از طبیعت آن است.

شایان ذکر است که سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، از بیستم تا سی ام دی ماه ۹۶ به مدیریت حمیدرضا نوربخش در تالارهای وحدت، رودکی، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان و برج میلاد تهران برگزار می شود.

در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پرداختن به اندیشه های امام(ره) در همه ادوار ثمربخش است