67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017


67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

یک زن واقعا، واقعا چه می‌خواهد؟ این‌که مانند یک ملکه با او رفتار شود! فقط چند زن زیبا وجود دارند که حرف دل‌شان را دنبال کردند و تاج‌شان را از جامعه دریافت کردند. این مقاله در مورد زنانی است که تا کنون مقام دختر شایسته جهان را به‌دست آورده‌اند. این رویداد مرتبط با زیبایی، بسیاری از مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. بیشتر ما دوست...

یک زن واقعا، واقعا چه می‌خواهد؟ این‌که مانند یک ملکه با او رفتار شود! فقط چند زن زیبا وجود دارند که حرف دل‌شان را دنبال کردند و تاج‌شان را از جامعه دریافت کردند. این مقاله در مورد زنانی است که تا کنون مقام دختر شایسته جهان را به‌دست آورده‌اند.

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

این رویداد مرتبط با زیبایی، بسیاری از مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. بیشتر ما دوست داریم بیش‌تر در مورد آنها بدانیم – سوالاتی نظیر این‌که چه چیزی آنها را زیباتر می‌کند و سبک زندگی‌شان چیست. این زنان الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستند و رویاهای افسانه‌ای دختران جوان را زنده نگه داشته‌اند. در این نوشتار فهرستی از برندگان این مسابقه را می‌بینید که مردم را در سراسر جهان مسحور خود کرده‌اند!

مطلب مرتبط: ۱۵ کشور که زیباترین زنان جهان را دارند

۱. دختر شایسته ۲۰۱۷ – مانوشی چیلار

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۴ می‌۱۹۹۷
محل تولد: سونیپات، هاریانا، هند
قد: ۱۷۵
حرفه: دانشجوی پزشکی

مانوشی چیلار در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷ مقام دختر شایسته‌ی جهان را در شهر سانیای چین به‌دست آورد. این دختر زیبای ۲۰ ساله که لبخندی زیبا دارد، ششمین زن هندی است که این عنوان را برنده شده‌است. پیش از این مسابقات، مانوشی در مسابقات دختر زیبای هند در سال ۲۰۱۷ برنده شده بود. در این مسابقات او همچین لقب دختر فوتوژنیک را نیز از آن خود کرد. مانوشی درحال‌حاضر در دانشکده‌ی پزشکی زنان بهاگات پهول سینگ مشغول تحصیل در رشته‌ی پزشکی است. او در رقص کوچیپودی تبحر دارد، و نزد رقصنده‌های حرفه‌ای، خواهران رِدی، آموزش دیده‌است. مانوشی همچنین در مدرسه‌ی ملی نمایش نیز آموزش دیده‌است.

۲. دختر شایسته ۲۰۱۶ – استفانی دل واله

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳۰ دسامبر ۱۹۹۶
محل تولد: سن خوان – پورتوریکو
قد: ۱۷۸
حرفه: دانشجوی رشته‌ی حقوق و ارتباطات

استفانی دل واله در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶ برنده‌ی دختر شایسته‌ی سال ۲۰۱۶ شد. این رویداد در واشینگتن دی‌سی، ایالات متحده برگزار شد. این دختر زیبای اهل پورتوریکو برنده‌ی مسابقات دختر زیبای پورتوریکو در سال ۲۰۱۶ نیز بوده‌است. استفانی با چشم‌هایی زیبا به رنگ قهوه‌ای، پوستی درخشان و موهای براق قهوه‌ای رنگ، به راستی که ملکه‌ی زیبایی است. او نه تنها زیباست، بلکه مهربان و باهوش هم است. استفانی درحال‌حاضر مشغول تحصیل در رشته‌ی حقوق و ارتباطات در دانشگاه پیس، نیویورک سیتی است.

مطلب مرتبط: ۱۹ پردرآمدترین و زیباترین مدل زن دنیا

۳. دختر شایسته ۲۰۱۵ – میریا لالاگونا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۱ نوامبر ۱۹۹۲
محل تولد: بارسلونا، اسپانیا
قد: ۱۷۷
حرفه: مدل

میریا که در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۵ برنده‌ی مقام دختر شایسته‌ی جهان شد، نخستین دختر اسپانیایی است که در این مسابقات برنده شده‌است. این مراسم در سانیای چین برگزار شد. او همچنین در سال ۲۰۱۵ برنده‌ی مسابقات دختر زیبای اسپانیا و در سال ۲۰۱۴ برنده‌ی عنوان دختر شایسته‌ی آنتلانتیک شد. چشم‌های آبی رنگ و زیبای او و موهای بلند طلایی‌اش مسحورکننده است – و ما را به یاد داستان فرشته و پری که در کودکی می‌شنیدیم، می‌اندازد. اما این دختر زیبا فقط ملکه‌ی زیبایی نیست! او دارای مدرک داروسازی از دانشگاه کپنهاگ، دانمارک است. هم زیبایی و هم هوش! چه شود!

مطلب مرتبط :‌ جنیفر آنیستون زیباترین زن جهان در ۲۰۱۶

۴. دختر شایسته ۲۰۱۴ – رولن استراوس

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۲ آوریل ۱۹۹۲
محل تولد: افریقای جنوبی
قد: ۱۷۵
حرفه: مدل

این دختر شایسته‌ی جهان ۱۲۰ شرکت‌کننده‌ی دیگر را از سراسر جهان شکست داد تا تاج را برنده شود. این مراسم در لندن، انگلستان و درتاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ برگزار شد. این زیبای چشم‌آبی، پیش‌تر در چند مسابقه برنده شده بود. زمانی که فقط ۱۵ سال داشت، در مسابقات Elite Model Look افریقای جنوبی برنده شد. سپس در سال ۲۰۱۴ عنوان بانوی شایسته‌ی افریقای جنوبی را کسب کرد. او ریاست بنیاد استراوس، یک سازمان غیرانتفاعی، را بر عهده دارد. رولن درحال‌حاضر مشغول تحصیل در رشته‌ی پزشکی است.

۵. دختر شایسته‌ی ۲۰۱۳ – مگان یونگ

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۷ فوریه ۱۹۹۰
محل تولد: الکساندریا، ویرجینیا، ‌ایالات متحده
قد: ۱۷۰
حرفه: بازیگر، ملکه‌ی زیبایی، وی‌جی، مدل، سفیر صلح، مجری

مگان چند مورد کار موفقیت‌آمیز داشته‌است که می‌تواند به آنها افتخار کند. این دختر شایسته‌ی با استعداد، اجرای چندین شوی تلویزیونی را بر عهده داشته‌است، در چند فیلم هنرپیشه بوده‌است و حتی یک دوره آموزش فیلم‌سازی را گذرانده است. رویدادی که مگان در آن تاج خود را برنده شد، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ در کشور اندونزی برگزار شد. او پیش‌تر عنوان بانوی شایسته‌ی فیلیپین را در سال ۲۰۱۳ کسب کرده بود. او از روزنامه‌ی The Sun برای اقدامات‌شان به نفع بازماندگان حادثه‌ی تیفون در فیلیپین، حمایت کرد.

مطلب مرتبط : زیباترین مردم جهان: ۱۵ کشور که زیباترین مردم جهان را دارند

۶. دختر شایسته ۲۰۱۲ – یو ون‌شیا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۶ اوت ۱۹۸۹
محل تولد: شانگژی، هیلونگ‌جیانگ، چین
قد: ۱۷۸
حرفه: بازیگر، مجری، خواننده و مدل

یو ون‌شیا در تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۱۳ در رویدادی که در اوردوس سیتی، چین برگزار شد، تاج خود را برد. این زیبای مومشکی بی‌نهایت بااستعداد است و در آهنگ‌های فولکلور چینی بسیار خبره است. در حقیقت، او همچنین عنوان دختر بااستعداد را نیز در این رویداد برنده شد. او در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ لقب دختر زیبای چین را کسب کرد. یو ون‌شیا در فیلم ترانسپورتر نیر ظاهر شده‌است.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذابترین و زیباترین بازیگر زن ۲۰۱۷

۷. دختر شایسته ۲۰۱۱ – ایوان سارکوس

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۶ جولای ۱۹۸۹
محل تولد: گوآناره، پورتوگسا، ونزوئلا
قد: ۱۸۰
حرفه: مدل

ایوان عنوان دختر شایسته‌ی ۲۰۱۱ را در رویدادی که در لندن، انگلستان برگزار شد، در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۱ برنده شد. او یک بانوی خودساخته است که در سال‌های اولیه‌ی زندگی‌اش سختی‌های زیادی را متحمل شده‌است. او در ۸ سالگی یتیم شد و نزد راهبه‌ها در صومعه‌ای در ایالت کوخدس بزرگ شد. این زیبای چشم‌قهوه‌ای چندین عنوان را از جمله دختر شایسته ونزوئلا و زیباترین چهره را برده‌است. این یکی واقعا نشان‌دهنده‌ی به حقیقت پیوستن رویا است.

۸. دختر شایسته ۲۰۱۰ – الکساندریا میل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۶ فوریه ۱۹۹۲
محل تولد: لوئیزویل، کنتاکی، ایالات متحده
قد: ۱۷۸
حرفه: مجری برنامه‌های امریکایی و مدل

الکساندریا در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۰ در رویدادی که در سانیای چین برگزار شد، عنوان دختر شایسته جهان را برد. این زیبای بلوند و چشم‌آبی سومین دختر امریکایی است که لقب دختر شایسته جهان را از آن خود کرده‌است. او از سنین پایین مشغول کار مدلینگ بوده‌است. الکساندریا سابقا قصد داشت که معلم شود اما بعد تصمیم گرفت که در حیطه‌ی مدلینگ مشغول به کار شود. او همچنین علاقه‌ی زیادی به عکاسی منظره دارد. این بانوی زیبا بسیار خوش مشرب است و اعتماد به نفس بالایی دارد.

مطلب مرتبط : جولیا رابرتز زیباترین زن دنیا در ۲۰۱۷ به انتخاب مجله پیپل

۹. دختر شایسته ۲۰۰۹ – کایانه آلدرینه

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۸ جولای ۱۹۸۶
محل تولد: جبل طارق
قد: ۱۷۴
حرفه: شهردار جبل طارق

کایانه شخصیت بسیار محکمی دارد. او که درحال‌حاضر شهردار جبل طارق است، در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۰۹ موفق شد در رویدادی که در افریقای جنوبی برگزار شد، عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کند. او پیش‌تر مقام دختر شایسته‌ی جبل طارق را در سال ۲۰۰۹ کسب کرده بود. قبل از ورود به مسابقات زیبایی، او کارمند منابع انسانی در بیمارستان استی برنارد بود. این بانوی زیبا نه تنها یک سیاستمدار قهار است، بلکه رقصنده‌ای فوق‌العاده‌ای هم محسوب می‌شود! او در رشته‌های هیپ هاپ، رقص مدرن و رقص معاصر آموزش دیده‌است. او عضوی از تیم رقص ملی جبل طارق بود که در مسابقات قهرمانی رقص سازمان بین‌المللی رقص در دسته‌ی رقص گروهی در سال ۲۰۰۸ شرکت کرد.

مطلب مرتبط:۱۰ زیباترین زن دنیا از نظر علمی

۱۰. دختر شایسته ۲۰۰۸ – کسینیا سوخینووا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۶ اوت ۱۹۸۷
محل تولد: نیژنوترتوفسک، روسیه
قد: ۱۸۰
حرفه: مدل

کسینیا در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۰۸ در رویدادی که در ژوهانسبورگ، افریقای جنوبی برگزار شد، عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کرد. او پیش‌تر در چندین مسابقه برنده شده بود، از جمله میس تیومن و دختر شایسته‌ی روسیه در سال ۲۰۰۷ مقام اول را کسب کرده بود. این زیبای چشم‌آبی در تمام طول زندگی‌اش ورزش کرده‌است و در رشته‌های کالیستیک، ‌شنا و ورزش دوگانه فعال بوده‌است.

مطلب مرتبط: ۱۰ جذاب ترین و زیباترین سیاستمدار زن جهان

۱۱. دختر شایسته ۲۰۰۷ – ژانگ زیلین

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۲ مارس ۱۹۸۴
محل تولد: ویهای، شایدونگ، چین
قد: ۱۸۲
حرفه: بازیگر، خواننده و مدل

ژانگ زیلین دختر بسیار بااستعدادی است. او عنوان دختر شایسته را در رویدادی که در سانیا، چین در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۰۷ برگزار شد، به‌دست آورد. او همچنین مقام دختر شایسته‌ی چین را در سال ۲۰۰۷ به‌دست آورده بود. پیش از آن، او در رشته‌های هنری و ورزشی زیادی موفقیت‌هایی را کسب کرده بود. او در رشته‌ی دوی صدمتر با مانع آموزش حرفه‌ای دیده‌است و در بازی‌های پکن که در سال ۱۹۹۹ برگزار شد مقام اول را به‌دست آورد. او در رشته‌ی پرش سه گام هم بسیار حرفه‌ای است. ژانگ مدرک علوم و فناوری از دانشگاه پکن دارد. او همچنین از دانشگاه جایزه‌ی پیشرفت در حیطه‌ی ورزش را دریافت کرده‌است. از صدای او در ساخت آهنگ مسابقات المپیک ۲۰۰۸ استفاده شد. همچنین او در موزیک ویدئوی «پکن به شما خوشامد می‌گوید» نیز ظاهر شد.

۱۲. دختر شایسته ۲۰۰۶ – تاتانا کوچارووا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۳ دسامبر ۱۹۸۷
محل تولد: ترناوا، چکسلواکی
قد: ۱۷۶
حرفه: بازیگر، رقصنده و مدل

تاتانا در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ در ورشو، لهستان، عنوان دختر شایسته جهان را از آن خود کرد. او نخستین زن اهل جمهوری چک است که برنده‌ی این عنوان شده‌است. او همچنین در سال ۲۰۰۶ برنده‌ی عنوان دختر شایسته‌ی جمهوری چک شد. تاتانا دختری بسیار زیبا است با چشم‌هایی به رنگ سبز و موهایی بلند و طلایی. او در یک ویدئو برای فشن تی‌وی ظاهر شد. تهیه و کارگردانی این ویدئو بر عهده‌ی الکساندر شوکوف بود.

مطلب مرتبط:۶ کشور دارای زیباترین زنان دنیا براساس رتبه بندی رقابت های جهانی

۱۳. دختر شایسته ۲۰۰۵ – اونار برینا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۵ می‌۱۹۸۴
محل تولد: ریکیاویک، ایسلند
قد: ۱۷۴
حرفه: انسان‌شناس، ‌وکیل، مدل، بازیگر، شخصیت تلویزیونی

فهرست توانایی‌های این بانوی زیبا طولانی است. او در سال ۲۰۰۵ عنوان دختر شایسته‌ی ایسلند را از آن خود کرد. اونار در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۰۵ در سانیای چین برنده‌ی عنوان دختر شایسته جهان شد. او نه تنها در جهان مد و زیبایی نامی برای خودش دست و پا کرد بلکه به لحاظ علمی نیز موفقیت زیادی کسب کرد. او وکالت خوانده‌است و یک انسان‌شناس است، به عنوان یک افسر پلیس در فرودگاه بین‌المللی ریکیاویک کار کرده‌است، رییس کلوپ اجتماعی کالج بوده‌است، و آموزش رقص نیز داده‌است. اونار همچنین در چند فیلم کار کرده‌است، در رویدادهای مختلف خوانده و رقصیده‌است، پیانو نواخته‌است یا رقص‌آرایی کرده‌است.

۱۴. دختر شایسته ۲۰۰۴- ماریا هولیا مانتییا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئیه‌ی ۱۹۸۴
محل تولد: تروخیو، لا لیپرتاد، پرو
قد: ۱۷۴
حرفه: بازیگر، رقصنده، مدل، معلم

ماریا در دسامبر سال ۲۰۰۴ در رویداد دختر شایسته جهان که در سانیای چین برگزار شد، توانست این عنوان را از آن خود کند. او علائق زیادی دارد. هدف او این بود که معلم دبیرستان شود و برای همین هم درس می‌خواند. او به رشته‌ی توریسم هم علاقه داشت و یک دوره‌ی آموزشی در این زمینه را گذراند و توانست شرکت توریستی خودش را راه‌اندزی کند. ماریا در مسابقات سه‌گانه و پنج‌گانه در سطح پرو موفق به کسب مقام قهرمانی شد. او همچنین در سال ۲۰۰۱ عنوان ورزشکار ملی پرو را کسب کرد. او در مارینرادنس که رقص ملی پرو است، بسیار مهارت دارد. ماریا به کارهای خیرخواهانه نیز علاقمند است و در رویدادهای خیریه‌ی زیادی شرکت کرده‌است.

۱۵. دختر شایسته ۲۰۰۳ – روسانا دیویسن

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۷ آوریل ۱۹۸۴
محل تولد: دوبلین، ایرلند
قد: ۱۷۸
حرفه: بازیگر، خواننده، ‌نویسنده و مدل

روسانا پرنسس پدرش است. آهنگ «برای روسانا» توسط پدرش، کریس دی برگ، که آهنگساز و خواننده‌ی مشهور ایرلندی است نوشته شده‌است. این دختر زیبا که چشم‌هایی فندقی‌رنگ دارد در سال ۲۰۰۳ عنوان دختر شایسته‌ی ایرلند را کسب کرد. پس از آن توانست مقام دختر شایسته جهان را در دسامبر ۲۰۰۳ در سانیای چین از آن خود کند. روسانا در رشته‌ی جامعه‌شناسی و تاریخ هنر از دانشگاه دوبلین فارغ‌التحصیل شده‌است. او قصد داشت یک متخصص تغذیه شود بنابراین دوره‌ی پاره‌وقتی را در دوبلین در این رشته گذراند. او نویسنده‌ی Eat Yourself Beautiful است، کتابی که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بدل شد.

۱۶. دختر شایسته ۲۰۰۲ – عزرا آکین

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۸ دسامبر ۱۹۸۱
محل تولد: آلملو، هلند
قد: ۱۷۶
حرفه: بازیگر، ‌رقصنده، مدل

عزرا آکین زیبا در تاریخ ۲ دسامبر سال ۲۰۰۲ در لندن، انگلستان برنده‌ی عنوان دختر شایسته جهان شد. او پیش‌تر لقب دختر شایسته‌ی ترکیه را در سال ۲۰۰۲ از آن خود کرده بود. او رقصنده‌ی قهاری است و در مسابقات رقص ترکیه برنده شد. او در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته‌است و مجری شوهای تلویزیونی زیادی بوده‌است.

۱۷. دختر شایسته ۲۰۰۱ – آگبانی دارگو

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۲ دسامبر ۱۹۸۳
محل تولد: لاگوس، ایالت لاگوس، نیجریه
قد: ۱۸۲
حرفه: مدل

آگبانی دارگو نخستین بومی افریقا بود که توانست عنوان دختر شایسته جهان را از آن خود کند. رویدادی که او در آن برنده شد در سان سیتی، افریقای جنوبی و در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۱ برگزار شد. او پیش‌تر در مسابقات دختر زیبای نیجریه مقام اول را به‌دست آورده بود. او برای چندین برند مطرح مدل بوده‌است، ‌از جمله کریستین دیور، سفورا، اورئال، آوون، تارگت، و میسیز. آگبانی همچنین در مجلات زیادی ظاهر شده‌است، ‌مجلاتی مانند ماری کلر، آلور، ال، تریس، اسنس و کاسموپولیتن. او دارای مدرک روانشناسی ار دانشگاه نیویورک سیتی است.

۱۸. دختر شایسته ۲۰۰۰ – پریانکا چوپرا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۸ جولای ۱۹۸۲
محل تولد: جمشدپور، جارکند، ‌هند
قد: ۱۶۹
حرفه: بازیگر، خواننده، تهیه‌کننده‌ و نیکوکار

پریانکا چوپرا زنی برجسته و زیبا است که به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌است. او عنوان دختر شایسته جهان را در رویدادی برنده شد که در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۰۰ در لندن، انگلستان برگزار شده بود. پریانکا جوایز زیادی را برای بازیگری برنده شده‌است: یک جایزه‌ی ملی فیلم و ۵ جایزه‌ی فیلم‌فیر. او همچنین جایزه‌ی پادما شری، چهارمین جایزه‌ی اجتماعی را از دولت هند برای نقشی که در هنر داشته‌است، دریافت کرد. پریانکا توسط مجله‌ی تایمز جز ۱۰۰ انسان برتر جهان انتخاب شده‌است. بنیاد او به نام بنیاد سلامتی و آموزش پریانکا چوپرا، کمک‌های آموزشی و بهداشتی را برای کودکان فقیر در سراسر هند فراهم می‌کند.

۱۹. دختر شایسته ۱۹۹۹ – اوکتا موکهی

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۷ اکتبر ۱۹۷۷
محل تولد: بنگالور، هند
قد: ۱۸۰
حرفه: بازیگر، مدل و سیاستمدار

اوکتا در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۹۹، در لندن، ‌انگلستان برنده‌ی عنوان دختر شایسته جهان شد. او در فیلم‌های زیادی ستاره‌ بوده‌است. اوکتا به مدت سه سال موسیقی کلاسیک هندی را آموخته‌است. درحال‌حاضر او مشغول فعالیت‌های اجتماعی و نیکوکارانه برای کودکان فقیر هند است. او در سال ۲۰۱۰ برای وقف چشم‌هایش ثبت نام کرد. اوکتا درحال‌حاضر یکی از اعضای حزب بهاراتیا جاناتا، یکی از احزاب هند است.

۲۰. دختر شایسته ۱۹۹۸ – لینور ابرگیل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۷ فوریه، ‌۱۹۸۰
محل تولد: نتانیا، اسراییل
قد: ۱۷۹
حرفه: وکیل، بازیگر و مدل

این زن شخصیتی بسیار قدرتمند دارد. لینور توسط اوری سلمو نور، به تهدید چاقو مورد تجاوز قرار گرفت. او حادثه را به مقامات ایتالیا گزارش دارد اما آنها به دلیل کافی نبودن شواهد، نتوانستند نور را دستگیر کنند. بنابراین لینور مجبور شد این حادثه را به مقامات اسرائیل گزارش دهد که آنها هم به خوبی از او حمایت کردند و مجرم را بازداشت کردند. در نهایت نور به ۱۶ سال زندان محکوم شد. مدت کمی پس از تجاوز، ‌لینو توانست جایزه‌ی دختر شایسته جهان را که در تاریخ ۲۶ نوامبر سال ۱۹۹۸ در جزیره‌ی ماهی، سیشل برگزار شد، از آن خود کند. این پیروزی سبب شد که قدرتی برای مبارزه با خشونت جنسی کسب کند. در سال ۲۰۱۳ یک فیلم مستند به نام دختر شایسته‌ی جسور، که در مورد لینور، تجاوز و فعالیت‌های پس از آن منتشر شد. او مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه نتانیا دارد و عضوی از انجمن بار اسرائیل است.

۲۱. دختر شایسته ۱۹۹۷، دیانا هایدن

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱ می، ۱۹۷۳
محل تولد: حیدرآباد، هند
قد: ۱۷۹
حرفه: بازیگر و مدل

دیانا هایدن جایزه‌ی دختر شایسته‌ی هند را در سال ۱۹۹۷ برنده شد. سپس در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۹۷، موفق شد عنوان دختر شایسته جهان را در این رویداد که در بای، لازاره برگزار شد، کسب کند. او در چند فیلم نقش‌آفرینی کرده‌است و در شوی تلویزیونی بیگ باس نیز حضور داشته‌است. دیانا کتابی به نام راهنمای زیبایی نوشته است که در مورد آراستگی و توسعه‌ی فردی است.

۲۲. دختر شایسته ۱۹۹۶ – ایرن اسکلیوا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۴ آوریل ۱۹۷۸
محل تولد: آتن، یونان
قد: ۱۷۵
حرفه: مدل

ایرن اسکلیوای زیبا عنوان دختر شایسته جهان را در رویدادی که به تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۹۶ در بنگالور، هند برگزار شد، از آن خود کرد. او در آن زمان فقط ۱۸ سال داشت. این زیبای یونانیِ چشم‌سبز پس از این رویداد کار خود را در تلویزیون و همچنین به عنوان مدل ادامه داد. او در برخی از بزرگ‌ترین شوهای فشن در میلان، آتن و مونیخ شرکت داشته‌است.

۲۳. دختر شایسته ۱۹۹۵ – ژاکلین آگیلرا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۷ نوامبر ۱۹۷۶
محل تولد: ولنسیا، کارابوبو، ونزوئلا
قد: ۱۸۰
حرفه: مدل

ژاکلین در سال ۱۹۹۵ در مسابقات مدل برتر برنده شد. پس از آن در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۹۵، در سان سیتی، افریقای جنوبی، ‌موفق شد عنوان دختر شایسته جهان را از آن خود کند. درحال‌حاضر او دارای یک آژانس مدلینگ در ونزوئلا است.

۲۴. دختر شایسته ۱۹۹۴- آیشواریا رای

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱ نوامبر ۱۹۷۳
محل تولد: مانگالور، کارناتاکا، هند
قد: ۱۷۰
حرفه: بازیگر و مدل

آیشواریا که بدون شک یکی از زیباترین برندگان مسابقات دختر شایسته جهان است، برنده‌ی عنوان زیباترین زن جهان و زیباترین دختر شایسته جهان تا کنون، را نیز کسب کرده‌است. این زیبای چشم‌روشن در طول سال‌ها افراد زیادی را مسحور زیبایی خودش کرده‌است. او عنوان دختر شایسته جهان را در رویداد برگزار شده در سان سیتی، افریقای جنوبی در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۹۹۴ برنده شد. او در فیلم‌های زیادی نقش‌‌آفرینی کرده‌است و موفق به دریافت ۲ جایزه‌ی فیلم‌فیر شده‌است. آیشواریا همچنین جایزه‌ی پادما شری را در سال ۲۰۰۹ از دولت دریافت کرده‌است. او با چند سازمان دارای فعالیت بشردوستانه، برنامه‌ی مشترک ملل متحد در زمینه‌ی ایدز و بانک چشم همکاری می‌کند. این بانوی زیبا نخستین بازیگر هندی بود که به عنوان داور در جشنواره‌ی فیلم کن حضور یافت.

او برای برنامه‌ی مشترک ملل متحد در زمینه‌ی ایدز سفیر حسن نیت است.

۲۵. دختر شایسته ۱۹۹۳ – لیسا هانا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۷ اوت ۱۹۷۵
محل تولد: جامائیکا
قد: ۱۷۴
حرفه: سیاستمدار

لیسا هانا در تاریخ ۲۷ نوامبر ۱۹۹۳، عنوان دختر شایسته جهان را کسب کرد. این رویداد در سان سیتی، ‌افریقای جنوبی برگزار شد. او همچنین لقب دختر شایسته‌ی جامائیکا را پیش‌تر در سال ۱۹۹۳ از آن خود کرده بود. درحال‌حاضر، لیسا عضوی از پارلمان سنت آن ساوث ایست است. این بانوی زیبای اهل جامائیکا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مقام وزیر فرهنگ جامائیکا را داشته‌است.

۲۶. دختر شایسته ۱۹۹۲- جولیا کوروچینا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۰ اوت ۱۹۷۴
محل تولد: شچربینکا، روسیه
قد: ۱۸۰
حرفه: بازیگر و مدل

جولیا در تاریخ ۱۲ دسامبر ۱۹۹۲ در سان سیتی، افریقای جنوبی موفق به کسب عنوان دختر شایسته جهان شد. این دختر زیبای چشم‌‌آبی به عنوان بازیگر و مدل برای برندهای مطرح کار کرده‌است.

۲۷. دختر شایسته ۱۹۹۱ – نینیبث لیل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۶ نوامبر ۱۹۷۱
محل تولد: ماراکایبو، سولیا، ونزوئلا
قد: ۱۸۵
حرفه: مدل و تاجر

نینیبث لیل این عنوان را در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۹۱ در جوجریا، ایالات متحده برنده شد. او برای کسب این پیروزی ۷۸ شرکت‌کننده‌ی مدعی تاج را از سر راه خود برداشت.

۲۸. دختر شایسته ۱۹۹۰ – گینا تالسون

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۴ ژوئن ۱۹۷۰
محل تولد: اسپارتنبورگ، کارولینای جنوبی، ایالات متحده
قد: ۱۸۲
حرفه: مدل

گینا در تاریخ ۸ نوامبر ۱۹۹۰ در لندن، انگلستان، عنوان دختر شایسته جهان را برد. او قبلا لقب دختر شایسته‌ی امریکا را در سال ۱۹۹۰ و دختر شایسته‌ی کارولینای جنوبی را در سال ۱۹۹۰ از آن خود کرده بود. این بانوی زیبای امریکایی که چشم‌هایی فندقی‌رنگ دارد، با برندهای مشهور به عنوان مدل همکاری کرده‌است.

۲۹. دختر شایسته ۱۹۸۹ – آنتا کرگلیکا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۳ مارچ ۱۹۶۵
محل تولد: شچچین، لهستان
قد: ۱۷۳
حرفه: رقصنده

مسابقات دختر شایسته جهان سال ۱۹۸۹ در تاریخ ۲۲ نوامبر در هنگ‌کنگ برگزار شد. و آنتا به عنوان برنده‌ی این دوره از مسابقات برگزیده شد. او نخستین و تنها زن لهستانی است که تاج دختر شایسته جهان را از آن خود کرده‌است. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی ۱۹۸۹ لهستان را برنده شده بود. آنتا یک رقصنده‌ی حرفه‌ای است و بخشی از گروه رقص موقت دانشگاه گدانسک بود. او دارای مدرک در رشته‌ی اقتصاد است.

۳۰. دختر شایسته ۱۹۸۸ – لیندا پترسدوتیر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۷ دسامبر ۱۹۶۹
محل تولد: هوساویک، ایسلند
حرفه: تاجر، نویسنده

لیندا در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۸۸ در لندن، انگلستان عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کرد. او پیش‌تر لقب دختر شایسته‌ی ایسلند را نیز کسب کرده بود. او به مدت ۲۰ سال یک اسپا داشت. متاسفانه در سال ۲۰۱۴ اسپای او بسته شد. او در سال ۲۰۰۳ اتوبیوگرافی خود را منتشر کرد.

۳۱. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۷ – اولا ویگرستورفر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۸ نوامبر ۱۹۶۷

محل تولد: اولا در تاریخ ۱۲ نوامبر ۱۹۸۷ در لندن، ‌انگلستان برنده‌ی عنوان دختر شایسته‌ی جهان شد. او مجری چندین شوی تلویزیونی بوده‌است و همچنین اجرای یک برنامه‌ی ورزشی را در رادیو بر عهده داشت. اولا چند کتاب در رابطه با لوازم آرایش نوشته‌است. او اسب دارد و به پرش با اسب علاقمند است. این بانوی زیبا همچنین در جریان‌های سیاسی کشورش فعال است.

۳۲. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۶ – گیسل لارونده

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۴ امکتبر ۱۹۶۳
محل تولد: پورت آو اسپین، ترینیداد و توباگو
قد: ۱۶۵
حرفه: مدل

گیسل در تاریخ ۱۳ نوامبر ۱۹۸۶ در لندن، انگلستان برنده‌ی عنوان دختر شایسته‌ی جهان شد. او نخستین دختر از ترینیداد و توباگو بود که برنده‌ی این عنوان شد. او همچنین در سال ۱۹۸۶ برنده‌ی دختر شایسته‌ی ترینیداد و توباگو شده بود. گیسل دارای مدرک جامعه‌شناسی و ارتباطات از دانشکده‌ی گلداسمیت، دانشگاه لندن است. او به عنوان مدیر ارتباطات شرکت آنگوستورا مشغول به کار بوده‌است.

۳۳. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۵ – هولمفریدر کارلسدوتیر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳ ژوئن ۱۹۶۳
محل تولد: ایسلند
قد: ۱۷۳
حرفه: مدل

مسابقات دختر شایسته‌ی ۱۹۸۵ به تاریخ ۱۴ نوامبر در لندن، انگلستان برگزار شد. هولمفریدر در این دوره تاج دختر شایسته را بر سر گذاشت. او در یک مهد کودک محلی در ایسلند کار می‌کند.

۳۴. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۴ – آسترید کارولینا هرا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۳ ژوئن ۱۹۶۴
محل تولد: کاراکاس، ونزوئلا
قد: ۱۷۳
حرفه: بازیگر

آسترید عنوان دختر شایسته‌ی سال را در تاریخ ۱۵ نوامبر ۱۹۸۴ و در لندن، انگلستان به‌دست آورد. او همچنین جایزه‌ی دختر فوتوژنیک را نیز کسب کرد. آسترید پیش‌تر لقب دختر شایسته‌ی امریکا را نیز کسب کرده‌بود.

۳۵. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۳ – سارا جین هات

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳ اکتبر ۱۹۶۴
محل تولد: بریتانیا
حرفه: مدل

باید بگوییم که سارا یکی از زیباترین دخترانی بود که در این مسابقات عنوان دختر شایسته را کسب کرده بودند. به این دلیل که او از پذیرفتن عنوان زیباترین زن جهان سر باز زد. سارا علاوه بر این‌که به لحاظ فیزیکی زیباست، روح بسیار زیبایی هم دارد.

این بانوی زیبا در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۸۳ در لندن، انگلستان عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کرد.

۳۶. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۲ – ماریاسلا آلوارز

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳۱ ژانویه ۱۹۶۰
محل تولد: سانتو دومینگو، جمهوری دومینیکن
قد: ۱۷۵
حرفه: آرشیتکت، مجری تلویزیونی

مسابقات دختر شایسته‌ی ۱۹۸۲ در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۸۲ در لندن برگزار شد. ماریاسلا آلوارز برنده‌ی این دوره از مسابقات شد. او موفقیت‌های زیادی در زندگی کسب کرده‌است. این بانوی زیبا در چندین شوی تلویزیونی حضور داشته‌است. او در سانتو دومینگو خانه‌ای‌به نام کاسا روسادا برای کودکان یتیم و کودکان دچار اچ‌آی‌وی تاسیس کرد.

۳۷. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۱ – پیلین لئون

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۹ می‌۱۹۶۳
محل تولد: ماراکای، ایالت آراگوآ، ونزوئلا
قد: ۱۷۸
حرفه: نویسنده‌ی روزنامه‌ها

پیلین در تاریخ ۱۲ نوامبر ۱۹۸۱ در لندن، انگلستان عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کرد. او نخستین کسی بود که چراغ‌های کریسمس را در خیابان آکسفورد روشن کرد. پیلین پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی ونزوئلا را در سال ۱۹۸۱ برده بود.

۳۸. دختر شایسته‌ی ۱۹۸۰ – گابریلا بروم و کیمبرلی سانتوس

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

گابریلا بروم:

تاریخ تولد: ۱۹ می‌۱۹۶۲
محل تولد: آلمان
قد: ۱۷۸
حرفه: مدل

کیمبرلی سانتوس:

تاریخ تولد: ۲۱ اوت ۱۹۶۱
محل تولد: گوآم، ایالات متحده
حرفه: قیم منصوب دادگاه جهات نمایندگی محجور در دعوی

مسابقات دختر شایسته‌ی ۱۹۸۰ در تاریخ ۱۳ نوامبر در لندن برگزار شد. گابریلا بروم به عنوان برنده‌ی این دوره برگزیده شد. هرچند او ۱۸ ساعت بعد از مسابقات انصراف داد با عنوان کردن این‌که نامزدش مخالف این است که او لقب دختر شایسته را داشته باشد. او مدعی شد که این خواسته‌ی وی به دلیل فشاری است که از سوی رسانه‌ها ایجاد خواهد شد. اما ادعاهایی نیز شنیده می‌شد مبنی بر این‌که یک عکس برهنه از گابریلا در یک مجله منتشر شده‌است و چنین چیزی مغایر با سیاست‌های این مسابقات است.

به این ترتیب تاج دختر شایسته به کیمبرلی، نفر دوم، داده شد. تراژدی زمانی بود که دوست پسر او با شنیدن این‌که کیمبرلی قرارداد مدلینگ را برای رفتن به ژاپن امضا کرده‌است، به او شلیک کرد چون فکر می‌کرد که این اقدام کیمبرلی سبب جدایی آنها می‌شود. کیمبرلی به شدت آسیب دید و زمانی زیادی طول کشید تا بهبود بیابد. درحال‌حاضر او مشغول کارهای خیرخواهانه است و از بچه‌هایی که تحت نظر بنیاد خدمات اجتماعی گوآم هستند، مراقبت می‌کند.

۳۹. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۹ – گینا سوئینسون

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۷ ژوئن ۱۹۵۸
محل تولد: برمودا
قد: ۱۷۵
حرفه: مدل

گینا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۱۹۷۹ در لندن، ‌انگلستان موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کند. او همچنین در همان سال عنوان دختر شایسته‌ی برمودا را کسب کرده بود. کشورش به افتخار او، تصویرش را در تمبرهای پستی برمودا قرار داد.

۴۰. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۸ – سیلویا سوآرز

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۸
محل تولد: کوردوبا، آرژانتین
حرفه: بازیگر و مدل

مسابقات دختر شایسته‌ی سال ۱۹۷۸ در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۷۸ در لندن برگزار شد. سیلوانا سوآرز عنوان دختر شایسته‌ی جهان را در این دوره از آن خود کرد. او دومین زن از آرژانتین بود که موفق شد این عنوان را کسب کند.

۴۱. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۷ – ماری استاوین

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۰ اوت ۱۹۵۷
محل تولد: اوربرو کانتی، سوئد
قد: ۱۷۲
حرفه: بازیگر و مدل

ماری استاوین در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۷۷ در لندن، انگلستان موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را به‌دست بیاورد. او در فیلم‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده‌است از جمله دو فیلم جیمز باندی به نام اختاپوسی و نمایی به یک قتل. او یک ویدئوی ورزشی و دو موزیک ویدئو نیز منتشر کرده‌است.

۴۲. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۶ – سیندی برکسپیر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۴ اکتبر ۱۹۵۴
محل تولد: تورونتو، اونتاریو، کانادا
حرفه: نوازنده‌ی جاز و مدل سابق

سیندی در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۷۶ به عنوان دختر شایسته‌ی جهان برگزیده شد. این رویداد در لندن، انگلستان برگزار شد. او یک نوازنده‌ی مطرح جاز بود. سیندی به عنوان ضبط‌کننده‌ی موسیقی نیز فعالیت کرده‌است.

۴۳. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۵ – ویلنیا مرسد

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۲ اکتبر ۱۹۵۷
محل تولد: پورتو ریکو
حرفه: بازیگر و مدل

ویلنیا در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۷۵ در مسابقات دختر شایسته‌ که در لندن، انگلستان برگزار شد، توانست تاج را بر سر بگذارد. او به عنوان یک مدل و بازیگر فعالیت کرده‌است. ویلنیا همچنین یک موسسه‌ی خیریه برای کمک به کودکان فقیر پورتوریکو تاسیس کرد.

۴۴. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۴ – آنلین کریل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017 ۱) هلن مورگان

تاریخ تولد: ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۲
محل تولد: والسال، انگلستان
قد: ۱۷۳
حرفه: بازیگر، مدل، مجری تلویزیونی

۲) آنلین کریل

تاریخ تولد: ۲۸ جولای ۱۹۵۵
محل تولد: امالالنی، افریقای جنوبی
حرفه: بازیگر و مدل

رویداد دختر شایسته‌ی ۱۹۷۴ در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۷۴ در لندن، انگلستان برگزار شد. هلن به عنوان دختر شایسته‌ی جهان موفق شد تاج را از آن خود کند. اما او بعد از ۴ روز مجبور شد که انصراف دهد زیرا رسانه‌ها کشف کردند که او زنی مجرد است که یک کودک ۱۸ ماهه دارد. اگر چه این موضوع مغایر با قوانین رویداد نبود، اما مسئولان برنامه به او فشار وارد کردند تا خود را از شلوغی و مشکلاتی که پیش آمده رها کنند. هلن بعد از حذف آنلین، تاج را بر سر گذاشت. آنلین دومین زن از افریقای جنوبی بود که موفق شد این عنوان را ببرد. او با آژانس مدلینگ جانی کازابلانکا کار کرده‌است.

۴۵. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۳ – مارجوری ولِس

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۳ ژانویه‌ی ۱۹۵۴
محل تولد: ایندیاناپلیس، ایدیانا
حرفه: بازیگر، مجری و مدل

مارجوری در تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۷۳ در لندن، انگلستان توانست عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کند. او نخستین زن از ایالات متحده بود که توانست در این مسابقات تاج را بر سر بگذارد. هرچند او بعد از ۱۰۴ روز این عنوان را از دست داد به این دلیل که ملزومات اولیه‌ی آن را رعایت نکرده بود. مطابق با گزارشات او با راننده‌ی مسابقات فرمول ۱، پیتر روسون نامزد کرد در حالی که با تام جونز خواننده‌ی اهل ولز رابطه داشت و دیده شده بود که در ساحلی در باربادوس با او روابط صمیمانه‌ای دارد. همین امر سبب شد که این عنوان از او سلب شود. هرچند این تازه شروع بدشانسی‌های او بود. ۱۵ روز پس از آنکه عنوان دختر شایسته از او گرفته شد، روسون در یک تصادف کشته شد. مارجوری به شدت افسرده شد و با مصرف قرص‌ خواب‌آور دست به خودکشی زد. اما خواهرش او را پیدا کرد و به بیمارستان رساند.

مارجوری در شوهای تلویزیونی زیادی اجرا داشته ‌است از جمله باره‌تا، کریستی لاو را خبر کن و سرگرمی امشب.

۴۶. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۲ – بلیندا گرین

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۴ می‌۱۹۵۲
محل تولد: استرالیا

بلیندا در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۷۲ موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کرد. این رویداد در لندن، انگلستان برگزار شد. بلیندا دومین زن استرالیایی بود که این عنوان را برنده شد.

۴۷. دختر شایسته‌ی ۱۹۷۱ – لوسیا پترل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳۱ اکتبر ۱۹۴۹
محل تولد: برزیل
قد: ۱۷۲
حرفه: پزشک

لوسیا در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۱ در لندن، انگلستان موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کند. این بانوی زیبا و مهربان، ‌یک پزشک است و به کودکان فقیر هر زمانی که نیاز باشد خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

۴۸. دختر شایسته‌ی ۱۹۷ – جنیفر هاستن

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۳۱ اکتبر ۱۹۴۷
محل تولد: سنت جورجس، گرانادا
حرفه: گوینده‌ی رادیو، کارمند رشد و توسعه، دیپلمات، نویسنده و مدل

جنیفر برنده‌ی مسابقات دختر شایسته‌ی جهان در سال ۱۹۷۰ است. این رویداد در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۷۰ در لندن، انگلستان صورت گرفت. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی گرنادا را در همان سال کسب کرده بود. شایعاتی وحود داشت مبنی بر این‌که که او به دلیل تاثیر نخست‌ وزیر کشورش که یکی از داورهای مسابقه بود، توانسته‌است برنده‌ی این رویداد شود. او برای رادیو بی‌بی‌سی کارائیب کار کرده‌است و بعدها مهماندار هواپیما هم شد. جنیفر اتوبیوگرافی خود را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد.

۴۹. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۹ – اوا روبر- استایر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۰ فوریه‌ی ۱۹۵۱
محل تولد: بروک آن در مور، اتریش
حرفه: مجری، بازیگر و مدل

اوا روبر در تاریخ ۲۷ نوامبر ۱۹۶۹ موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را در لندن، انگلستان کسب کند. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی اتریش را کسب کرده بود. او در سه فیلم جیمز باندی بازی کرده‌است: جاسوسی که دوستم داشت، فقط به خاطر چشمان تو و اختاپوسی. او اهل هنر است و آثار هنری فلزی خلق می‌کند.

۵۰. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۸ – پنه‌لوپه پلامر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۶ اکتبر ۱۹۴۹
محل تولد: ملبورن، استرالیا
حرفه: بازیگر، مدل و کتابدار

پنه‌لوپه در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۶۸ عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کرد. این رویداد در لندن، انگلستان برگزار شد. او پس از پیروزی در برنامه‌ی تلویزیونی کریسمس باب هوپ حاضر شد.

۵۱. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۷ – مادلین هارتوگ – بل

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۱ ژانویه‌ی ۱۹۴۶
محل تولد: کامانا، آره‌کوئیپا، پرو
قد: ۱۶۷
حرفه: مدل

مسابقات دختر شایسته‌ی ۱۹۶۷ در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۶۷ برگزار شد. مادلین در این دوره توانست تاج را به‌دست بیاورد. او همچنین در دوره‌ی ۱۹۶۶ نیز به نیمه‌نهایی رسیده بود.

۵۲. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۶ – ریتا فریا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۳ اوت ۱۹۴۳
محل تولد: نوا گوآ، هند
قد: ۱۷۳
حرفه: مدل، پزشک

ریتا در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۶۶ عنوان دختر شایسته‌ی جهان را از آن خود کرد. رویداد سال ۱۹۶۶ در لندن، انگلستان برگزار شد. او نخستین زن هندی و آسیایی بود که موفق به کسب این عنوان شد. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی بمبئی و دختر شایسته‌ی هند را به‌دست آورده بود. این ملکه‌ی زیبایی بازی در فیلم یا فعالیت به عنوان مدلینگ را نپذیرفت بلکه تحصیلات خود را در رشته‌ی پزشکی ادامه داد. بعدها نیز به لندن رفت تا در دانشکده‌ی کینگ به تحصیل خود ادامه بدهد.

۵۳. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۵ – لسلی لانگلی

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۹۴۵
محل تولد: ویموث، انگلستان
حرفه: بازیگر و مدل

لسلی در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۹۶۵ در رویداد دختر شایسته‌ی جهان به میزبانی لندن، انگلستان، موفق به کسب این عنوان شد. او در چند فیلم نقش‌آفرینی کرد و تصویر او روی جلد کتابچه‌ی راهنمای تعطیلات ویموث درج شده‌ بود.

۵۴. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۴ – آن سیدنی

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۲۷ مارس ۱۹۴۴
محل تولد: انگلستان
حرفه: بازیگر

آن سیدنی در تاریخ ۱۲ نوامبر ۱۹۶۴ در رویدادی که به میزبانی لندن برگزار شد، توانست عنوان دختر شایسته‌ی جهان را به‌دست بیاورد. او در چندین فیلم نقش‌آفرینی کرد، از جمله انتقام‌جویان و نمایش. او همچین در بسیاری از تئاترهای موزیکال و پانتومیم‌های کریسمس حضور داشته‌است. آن همچنین خواننده‌ی اصلی ام‌جی‌ام گرند لاس وگاس بود.

۵۵. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۳ – کارول یوآن کرافرد

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۳ فوریه‌ ۱۹۴۳
محل تولد: جامائیکا
قد: ۱۶۰
حرفه: مدل

کارول در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۶۳ توانست عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کند. در این سال رویداد به میزبانی لندن برگزار شد. او پس از کسب این عنوان، از سوی مقامات کشورش مانند یک ملکه مورد استقبال قرار گرفت. حتی جامائیکا پست، مجموعه‌ای تمبر با تصویر او منتشر کرد.

۵۶. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۲ – کاتارینا لادرز

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۸ اوت ۱۹۴۲
محل تولد: هارالم، هلند
حرفه: مدل

کاتارینا در تاریخ ۸ نوامبر ۱۹۶۲ در رقابت‌های دختر شایسته‌ی جهان به میزبانی لندن موفق به کسب این عنوان شد. او پیش‌تر مقام دختر شایسته‌ی هلند را کسب کرده‌ بود.

۵۷. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۱- رزماری فرانکلند

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱ فوریه ۱۹۴۳
محل تولد: دنبیگشایر، ولز
حرفه: بازیگر و مدل

رزماری در تاریخ ۹ نوامبر ۱۹۶۱ عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کرد. رویداد این سال در لندن برگزار شد. او پیش‌تر مقام دختر شایسته‌ی ولز را کسب کرده بود.

۵۸. دختر شایسته‌ی ۱۹۶۰ – نورما کاپاگلی

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۷ ژوئن ۱۹۳۹
محل تولد: بوینس آیرس، آرژانتین
حرفه: مدل

نورما در تاریخ ۸ نوامبر ۱۹۶۰ در لندن موفق شد عنوان دختر شایسته‌ی جهان را کسب کند. او همچنین در همین سال موفق به کسب عنوان دختر شایسته‌ی آرژانتین شده بود.

۵۹. دختر شایسته‌ی ۱۹۵۹ – کورین راتشافر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۸ می‌۱۹۸۳
محل تولد: هلند
حرفه: مدل

کورین نخستین دختر از کشور هلند بود که عنوان دختر شایسته جهان را کسب کرد. رویدادی که او در آن برنده شد در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۵۹ در لندن، انگلستان برگزار شد. او یک مدل بین‌المللی بسیار موفق بود. کورین بعدها، آژانس مدلینگ خودش را در آمستردام راه‌اندازی کرد.

۶۰. دختر شایسته ۱۹۵۸ – پنه‌لوپه آنه کوئلن

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۵ آوریل ۱۹۴۰
محل تولد: دوربان، افریقای جنوبی
حرفه: بازیگر و مدل

پنه‌لوپه در رویدادی که در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ به میزبانی لندن برگزار شد، توانست عنوان دختر شایسته جهان را از آن خود کند. او خط پوشاک و محصولات زیبایی (عمدتا عطر) خود را دارد.

۶۱. دختر شایسته ۱۹۵۷ – ماریتا لیندال

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۷ اکتبر ۱۹۳۸
محل تولد: فنلاند
حرفه: مدل

ماریتا در تاریخ ۱۴ اکتبر ۱۹۵۷ در لندن، انگلستان موفق شد عنوان دختر شایسته جهان را از آن خود کند. او نخستین زن فنلاندی بود که توانست این عنوان را به‌دست بیاورد.

۶۲. دختر شایسته ۱۹۵۶ – پترا شارمن

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۵ سپتامبر ۱۹۳۳
محل تولد: آلمان
حرفه: بازیگر، مدل، نویسنده و مجری تلویزیون

پترا در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۵۶ در رویداد دختر شایسته به میزبانی لندن مقام اول را کسب کرد. او در چند فیلم بازی کرده‌است و در رادیو و تلویزیون هم فعالیت‌هایی داشته‌است. پترا حتی چند کتاب نوشته‌است.

۶۳. دختر شایسته ۱۹۵۵ – سوسانا دوجیم

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۱ اوت ۱۹۳۶
محل تولد: آراگوآ د بارسلونا، ونزوئلا
قد: ۱۷۴
حرفه: بازیگر، مجری تلویزیون، و مدل

رویداد دختر شایسته جهان ۱۹۵۵ در تاریخ ۲۰ اکتبر در لندن برگزار شد و سوسانا موفق شد تاج را از آن خود کند. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی ونزوئلا را نیز در همین سال کسب کرده بود. او نخستین دختر از ونزوئلا و امریکای لاتین بود که توانست این عنوان را به‌دست بیاورد. او در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده‌است و در شوهای تلویزیونی زیادی حضور داشته‌است.

۶۴. دختر شایسته ۱۹۵۴ – آنتیگون کاستاندا

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۹۳۴

محل تولد: اسکندریه، مصر

حرفه: مدل و طراح

آنتیگون در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۵۴ در لندن موفق شد عنوان دختر شایسته جهان را کسب کند. او مدل بسیار موفقی بود. این بانوی زیبا در سال‌های بعد، مسئول اداره‌ی یک شرکت طراحی داخلی شد.

۶۵. دختر شایسته ۱۹۵۳ – دنیس پریر

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۱۳ فوریه ۱۹۳۵
محل تولد: امبریو ان بوگی – فرانسه
حرفه: بازیگر و سیاستمدار

مسابقات دختر شایسته‌ی ۱۹۵۳، در تاریخ ۱۹ اکتبر در لندن برگزار شد. دنیس پیر برنده‌ی این دوره بود. او در همان سال عنوان دختر شایسته‌ی فرانسه را کسب کرده بود. او در چندین فیلم نقش‌آفرینی کرده‌است که معروف‌ترینِ آنها فیلم جیمز باندی «الماس‌ها ابدی‌اند» بود. او همچنین یک سیاستمدار فعال بود.

۶۶. دختر شایسته ۱۹۵۲ – می-لوئیز فلودین

67 دختر شایسته جهان از سال 1951 تا 2017

تاریخ تولد: ۵ سپتامبر ۱۹۳۴
محل تولد: استکهلم، سوئد
حرفه: مدل

می-لوئیز در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن موفق شد عنوان دختر شایسته را کسب کند. او پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی سوئد را در سال ۱۹۵۱ کسب کرده بود.

۶۷. دختر شایسته ۱۹۵۱ – کیکی هکنسون

تاریخ تولد: ۱۷ ژوئن ۱۹۲۹
محل تولد: استکهلم، سوئد
حرفه: مدل

کی‌کی در تاریخ ۲۹ جولای ۱۹۵۱ در لندن عنوان دختر شایسته جهان را به‌دست آورد. او نخستین دختر شایسته جهان بود که پیش‌تر عنوان دختر شایسته‌ی سوئد را در سال ۱۹۵۱ کسب کرده بود. کی‌کی برای مراسم تاجگذاری یک بیکینی پوشید و به همین دلیل مجبور شد یک شنل روی آن بپوشد. این اتفاق باعث شد که پوشیدن بیکینی در این رویداد در سال ۱۹۵۲ ممنوع شود. با این حال ممنوعیت بیکینی بعدها برداشته شد، اما کی‌کی تنها دختری بود که با بیکینی تاج‌گذاری کرد.

خوب این هم از فهرست دختران شایسته‌ی جهان! زیبایی در چشم فرد می‌نشیند و هر زنی به شیوه‌ی خود زیباست. این فهرست در واقع حاوی نام کسانی بود که خود را باور کردند و به جهان نیز نشان دادند که بهترین هستند. شما کدام یک را دوست داشتید؟ فکر می‌کنید از این میان کدام یک زیباترین است؟ لطفا نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: stylecraze

۶۷ دختر شایسته جهان از سال ۱۹۵۱ تا ۲۰۱۷

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱۷ نفر)

نوشته های مرتبط

.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!