ایتالیا نزدیک‌ترین صنایع‌دستی را در میان کشور‌های اروپایی به ایران دارد


ایتالیا نزدیک‌ترین صنایع‌دستی را در میان کشور‌های اروپایی به ایران دارد

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ایتالیا نزدیک‌ترین صنایع‌دستی را در بین کشور‌های اروپایی به ایران دارد و این نشان‌دهنده تأثیرگذاری شرق بر صنایع‎دستی و هنر‌های سنتی اروپایی است.

ایتالیا نزدیک‌ترین صنایع‌دستی را در میان کشور‌های اروپایی به ایران دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهمن نامور‌مطلق در نشست گزارش و بررسی نمایشگاه بین‌المللی ارتیجیانا میلان افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشت و سعی کردیم از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم و گام بزرگی برای ارتقای جایگاه صنایع دستی ایران برداریم.

وی گفت: سیاست جدید کشورمان تولید در کارگاه‌های کوچک و فروش از سوی مؤسسات بزرگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی و یکی از نتایج حضور در نمایشگاه میلان است.

نامور مطلق افزود: رقابت‌پذیرکردن صنایع‌دستی، کاهش قیمت، توجه به طراحی‌های جدید، استفاده از ظرفیت سایت‌های فروش برخط (آنلاین) برای نشان سازی صنایع‌دستی و تبلیغات بیشتر از مهم‌ترین نتایج حضور در نمایشگاه میلان بوده است.

وی گفت: شاهد حضور قدرت‌های نوظهور مانند نپال و تایلند در این نمایشگاه بودیم که از نظر رقابت‌پذیری در نمایشگاه میلان در حد هند و چین بودند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی تاکید کرد: در کنار ایران کشوری مانند افغانستان حضور داشت که شرکت این کشور خالی از اغراض سیاسی نبود و با حمایت‌های برخی از کشور‌های دیگر در این نمایشگاه حضور یافته بود بنابر‌این ما باید بیش از پیش آمادگی داشته باشیم.

نامور‌مطلق گفت: باید از داشته‌های خود در خارج از کشور بیشتر استفاده کنیم و یکی از این داشته‌ها حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که باید از این فرصت بیش از پیش استفاده کرد.

این نشست با حضور هنرمندان عرصه صنایع‌دستی، کار‌شناسان و مدیران این حوزه در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی برگزار و در پایان جلسه از تعدادی دست‌اندرکاران و هنرمندان بر‌تر نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای میلان قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)