رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید احمد مرند


رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید احمد مرند

تبریز - ایرنا - ضریح جدید امامزاده سید احمد (ع) مرند روز چهارشنبه با حضور مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان و عاشقان اهل بیت (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ضریح از روی طرح ضریح حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط هنرمند اصفهانی 'سید محسن احمدی در مدت یک سال ساخته شده است.
برای ساخت این ضریح مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده که تمامی هزینه ها از سوی خیران و کمک های مردمی جمع آوری شده است.
در این مراسم امام جمعه مرند، مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان های آذربایجان شرقی و استان یزد و جمعی از مسئولان و مشتاقان اهل بیت (ع) حضور داشتند.

** امامزادگان امانت های الهی هستند
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم، با اشاره به تاریخچه حضور امامزادگان در ایران گفت: اوایل قرن سوم، انقلابی در برخی مناطق ایران به وجود آمد و مراغه، مرند و اردبیل محل تحولات و پناهگاه اهل بیت (ع) شد.
حجت الاسلام شعذب شیری با بیان اینکه امام زادگان مبلغان خاموش الهی بودند، به قیام فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) در نقاط مختلف ایران از جمله قم، شیراز، طبس و مرند پرداخت و گفت: از جمله این قیام ها قیام حضرت احمدبن موسی (ع) است که مرقد مطهرشان در مرند واقع شده است.
حجت الاسلام شیری ادامه داد: امامزاده ابوجعفر محمد، متولد شهر مرند هستند و امروز مرقد مطهرشان در یزد قرار دارد.
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت توسعه این امامزاده تاکید کرد و گفت: امامزاده سید احمد (ع) مرند جزو سه امامزاده برجسته ای است که در ایران اسلامی قرار دارد.

**وحدت جوامع اسلامی با تمسک به ثقلین ممکن است
امام جمعه مرند هم با اشاره به اینکه پیامبر عظیم الشان، اسلام را مایه سعادت و سربلندی دنیا و آخرت معرفی کردند، اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت با همراهی قرآن و عترت است.
حجت الاسلام علی نعمت زاده خاطرنشان کرد: سم اختلاف امروز در بین جوامع اسلامی با هدایت مزدوران استکبار پاشیده می شود و ایجاد وحدت برای امت اسلام جز با ثقلین ممکن نیست.
امام جمعه مرند با اشاره به عزت مکتب تشیع در جهان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت تمسک به ثقلین در دنیا جایگاهی پیدا کرده و مسلمانان کشورهای اسلامی را با خود همراه کرده است.
حجت الاسلام نعمت زاده اظهار کرد: بعد از قم و شیراز، امامزاده ای به عظمت امامزاده احمد بن موسی(ع) مرند نیست و دست خط آیت الله شبیری زنجانی درباره این امامزاده نیز یک سند بزرگ است.
وی بر ضرورت تبدیل امامزاده سید احمد مرند به قطب فرهنگی تاکید و خاطر نشان کرد: توجه به این امامزاده باید بسیار بیشتر از این باشد و نسبت به توسعه صحن این امامزاده غفلت شده است.

**تدوین نقشه جامع توسعه امامزادگان آذربایجان شرقی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در این مراسم گفت: نقشه جامع توسعه امامزادگان استان آماده شده که از اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
حجت الاسلام علی مصائبی افزود: علت حضور امامزاده در هر منطقه نشان از ولایت مداری، دینداری و تشیع مردم آن منطقه است که آن امامزادگان به علت خفقان آن دوره، به این مردم پناه آوردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: ضریح مطهر این امامزاده همانندی در استان آذربایجان شرقی ندارد و این تنها نمونه ای است که با کمک خیران و مردم آماده و امروز رونمایی می شود.
امامزاده سید احمد (ع) مرند با یک واسطه نسب اش به حضرت امام موسی کاظم (ع) می رسد، امامزاده احمد ابن موسی الکاظم (ع) از امامزادگان معروف و متبرک استان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور به شمار می رود.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
تنظیم:نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی