تاکید رئیس شورای مفتی های روسیه براتحاد کشورهای اسلامی علیه داعش و تروریستها


تاکید رئیس شورای مفتی های روسیه براتحاد کشورهای اسلامی علیه داعش و تروریستها

مسکو - ایرنا - راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) در دیدار با حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بر اهمیت و لزوم اتحاد کشورهای اسلامی علیه گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی و افراط گرا تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عین الدین در این دیدار ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام قاضی عسکر و هیات همراه، میلاد پیامبر عظیم الشان (ص) را تبریک گفت و به همکاری های مختلف اداره مفتی ها با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مسکو در بخش های مختلف دینی، آموزشی و قرآنی اشاره کرد.
وی سپس با اشاره به واگذاری مسئولیت بعثه حج در فدراسیون روسیه به اداره مفتی ها و درخواست افزایش سهمیه حج از عربستان سعودی باتوجه به جمعیت مسلمانان روسیه، اهمیت این موضوع را مورد تاکید قرار داد و از تجارب ایران در بخش های مختلف حج از جمله روش های آموزش به حجاج و برگزاری نشست های مشترک در این حوزه استقبال کرد.
رئیس شورای مفتی های روسیه همچنین بر اهمیت مقابله با گروه تروریستی داعش و افراطی گرایی و خطر آن در منطقه خصوصا قفقاز و آسیای میانه، تاکید و به ضرورت اتحاد مسلمانان در کشورهای روسیه، ایران و ترکیه به منظور مقابله با این حرکت و جایگزینی اسلام عقلانی و سنتی، به فعالیت های اداره مفتی ها با برگزاری نشست های «راه ابریشم معنوی» و «قرائت های عالم جان بارودی» با مشارکت کشورهای مختلف اسلامی، اشاره کرد.
به گزارش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت الاسلام قاضی عسکر نیز در دیدار با عین الدین، بر اسلام عقلانی و تبیین آن برای مسلمانان در مقابل با افراطی گرایی، تاکید کرد.
رئیس بعثه مقام معظم رهبری ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت، به همکاری ایران و روسیه علیه تروریسم و افراطی گری اشاره کرد و افزود: اگر تروریست ها در سوریه و عراق به قدرت می رسیدند، امروز وضع منطقه و جهان به گونه دیگری بود. ولادیمیر پوتین با تصمیم به موقع و هوشمندی، نقش خود را در سرکوب این جریان بخوبی ایفا کرده است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به تلاش و فعالیت مفتی عین الدین در وحدت مسلمانان روسیه و مقابله با افراطی گرایی، نگاه بین المللی ایشان را در ارتباط با کشورهای مختلف مورد تحسین قرار داد.
قاضی عسکر در ادامه به دیدار خود با الیاس اوماخانوف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و مسئول حجاج اشاره و با مرور بر ظرفیت ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج و زیارت، آمادگی و تمایل طرف ایرانی را برای تبادل تجارب و همکاری در زمینه حج اعلام کرد.
گفتنی است در این دیدار دکتر رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران و شیخ عبدالباسط نوری زاد امام جمعه اهل تسنن گنبدکاوس نیز حضور داشتند.
اروپام**391**1486**انتشاردهنده: محسن شریفی**

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا