اهمیت ویتامین D تاآنجا اضافه است که درمورد این ویتامین نه تنها مقاله‌های قدرت (فکری به‌روز وجود دارد بلکه در روایت‌ها و داستا‌ن‌ها هم به آن مهیا شده است. به طور حاضر شخصیت‌های داستان‌های چارلز دیکنز طبق معمول دستخوش به بیماری‌هایی بودند که او در اطرافش می‌دید؛ در این داستان‌ها بیماری‌هایی مثل ریکتز در حقیقت امر کودکانی فعلی رایج بود که دچار فقر ویتامین د ناشی از نیستی و بود نور کافی خورشید و گناه آغشتگی هوای شدید آن اوقات در بریتانیا بودند. در ادامه در مطلب تغذیه در مورد ضرورت استفاده از ویتامین D بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از ویتامین D

مبتلایان به ریکتز از قیماق و گوشت ملایمت پایه نژاد و تغییر شکل استخوان‌ها رنج می‌برند. جدید کودکان کمتری به این تصادم معیل دلباخته می‌شوند اما با این حال فراوانی از مردم شدیدا فریفته کمبود ویتامین D هستند که این مسئله در سال‌های آتیه زندگیشان منجر به ترساندن سلامت روان، ضعف سیستم ایمان (بیماری خودایمنی) و خرق عادت در حفظ وزن هم وزن می‌شود.

در این بخش می‌خواهیم از بزرگی ویتامین د، چگونگی قبض آن و نیاز مصرف از مکمل حرف کنیم.این ویتامین در جدید یک هورمون است که به شکل سست آن کلسیتریول نیز گفته می‌شود. ویتامین د در اعمال هر فرآیندی در بدن نقش دارد. به جانباز از این فعالیت‌ها به رخ زیر می‌توان تلمیح کرد:

استخوان‌ و دندان‌ سالم

ویتامین D به استخوان‌ها در جذب کلسیم کمک می‌کند. کمبود محکم این ویتامین برآیند به فتنه ریکتز می‌شود اما کمبود آن در حد هم سنگ هم می‌تواند سازنده استئوپوروسیس و شکستگی‌‌های استه در سنون بلندی باشد. به نشانی نمونه غلام وفور و کمی از زنانی که به علت شکستگی لگن به دارالشفاء رجعت می‌کنند متاهل کمبود مخفی ویتامین D هستند. به این دلیل بهتر است قبل از بروز شکستگی به نشانه‌های کمبود این ویتامین حرمت کنید.

عملکرد مغز

رشد مغز در کودکان، امنیت معنوی روانی و مادی و جریان در مراحل متنوع زندگی، شکل‌دهی خاطرات و تصمیم‌گیری و حفظ عملکرد مغز در روزگار سالمندی. کمبود ویتامین د مناسبت اضافی با تکثر از بیماری‌های مغز و روان دارد، از افسردگی گرفته تا آلزایمر.مطالعه جدیدی در حالت نقش ویتامین D بر خودایمنی ِسیستم استظهار صورت نژند است که نشان می‌دهد راجع به حساب حفظ سلامت ایمنی بدن کارگزاری مهم بوده و نقش مهمی در متساوی بیماری‌های خودایمنی دارد. مثلا کمبود این ویتامین علایق زاید با نشانه‌های وخیم‌ مصیبت ام اس دارد و ویتامین D کافی می‌تواند مشی این فتنه را کندتر کند.

ضرورت استفاده از ویتامین D

بر پایه جدیدترین مطالعات اجرا شده، توصیه فعلی حیث مصرف ویتامین د مستوی با ۳۵ تنها فقره سبب هر ۵۰۰ گرم وزن بدن است. به این مناسبت پس مکانت کاربرد میانگین فقره سبب یک کودک ۱۸ کیلوگرمی یومیه ۱۴۰۰ واحد و برای یک فرد رشید ۷۷ کیلوگرمی ۶۰۰۰ فرید است. با این بود نیاز بی نوایی به ویتامین د کاملا انفراد و وابسته به عوامل مازاد یدکی مثل رنگ پوست، محل خوش زیستن و معیار نور آفتابی است که روزمره اخذ می‌کنید. بی زن روش نالایق تکیه راجع به حساب گزیدن و انتصاب نمونه و غیراستاندارد حاجتمندی شما یا فرزندتان به ویتامین D تجربه خون است زیرا متغییرهای زاید روی این تم موثر و تاثیرپذیر هستند.

گفته می‌شود کامل بلوز رکابی و موثرترین راه از باب فراز پیروز شدن سطوح ویتامین D در بدن تثبیت دریافت در اعراضگر نور خور به نحو مصدوم و بی‌خطر است. با این حال شروع و انتها نمی‌شود روی نور مهتاب احصائیه کرد. هر چه رنگ صورت شما تیره‌تر باشد، هر چه از استوا دورتر باشید و هر چه با فصل گرمی گزند تفرق داشته باشید حدس اخذ ویتامین D کافی از نور خورشید هم کمتر خواهد بود. در این چنین مواقعی استعمال از مکمل ویتامین د شایسته تصویب است اما اکیدا اندرز می‌کنیم ضمن مصرف از مکمل‌های مشتمل ویتامین D به طور مترقی تندرست تجربه خون بدهید تا ایمن باشید از مدل مطلوبی برخور می‌شوید. حتی اگر مدت گاه اضافی را هم زیر نور خور بمانید یا قسمت بهره دو کیلوگرم قسمت بند حوت سالمون هم بخورید، بدن شما راه و روش شخص را برای راکد کردن تشکیل ویتامین D دارد، آن هم زمانی است که دومین به آن نیاز بی نوایی نداشته باشد.

ضرورت استفاده از ویتامین D

نکته‌ای که بساکه از آن بی‌خبر باشید اطمینان روده است. ویتامین د یک ویتامین محلول در زیت است؛ به این دلیل حیث جذب آن روده شما باید بتواند روغن خوراکی را هضم و جذب کند. همین طور افرادی که دچار به تنومندی از نوع بیمارگونه هستند لزوم به اخذ ویتامین D بیشتری دارند برای اینکه ذخایر پیه بدنشان حشمت مازاد یدکی ویتامین د را در خود نگه می‌دارد. به این دلیل کسان چاق تا ۴۰ درصد ندار ویتامین D بیشتری رابطه به انفراد با وزن تعادل دار دارای تعادل هستند.

شکی زایل که استفاده ویتامین D اهمیت زیادی دارد اما این که به چه نمونه و غیراستاندارد و از چه منبعی را نمی‌شود سخت گفت. امکان دارد مناسبت بین ویتامین D و مصونیت و خطر ترکیبی از عوامل (تغذیه + نور مهتاب + مکمل‌ها) باشد. اما به طور کلی منظور ما این است:
۱٫ به قدر کافی از ماهی‌های چربِ آب‌های سرد مثل سالمون و ساردین بخورید.
۲٫ هر لحظه توانستید خارج بروید و خودتان را در اعراضگر نور خورشید ایستادگی دهید (دقت داشته باشید که کاربرد از کرم ضد شمس جلوگیر جذب ویتامین D می‌شود، به این دلیل زمانی را که از ضد مهتاب کاربرد کرده‌اید احصا نکنید!)
۳٫ با مشورت پزشک مکمل ویتامین D کاربرد کنید.