ارزیابی 10 بیمارستان کشور برای تربیت نیروی پرستاری


ارزیابی 10 بیمارستان کشور برای تربیت نیروی پرستاری

به گزارش بهداشت نیوز، عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور از بررسی ۱۰ بیمارستان در کارگروه مدیریت تفاهم‌نامه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: انتظار جامعه پرستاری و نمایندگان آن‌ها اینست که وزارت...

به گزارش بهداشت نیوز، عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور از بررسی ۱۰ بیمارستان در کارگروه مدیریت تفاهم‌نامه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: انتظار جامعه پرستاری و نمایندگان آن‌ها اینست که وزارت بهداشت به همه تعهدات مندرج در آئین‌نامه عمل کند. البته ما هنور نگران پذبرش دانشجو در مجتمع‌های عالی سلامت هستیم که بنظر بنده باید شاخص‌های این آئین‌نامه را داشته باشند.

دکتر ‌اصغر دالوندی گفت: ۱۰ بیمارستان که در حوزه عملکردی دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک که آموزشی نیستند برای بررسی در نظر گرفته شوند. وی با بیان این‌که اگر این بیمارستان‌ها آموزشی و زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند بنابراین دلیلی برای توافق با آن‌ها وجود نداشت، افزود: براساس این آئین‌نامه باید بیمارستان‌هایی که تاکنون آمورشی نبوده‌اند، اما امکان آموزشی شدن دارند و از نظرارزیابی مدیریت تفاهم‌نامه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری واجد شرایط شناخته شوند ،می‌توانند طبق آئین‌نامه قرارداد تنظیم کنند.

این عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور افزود: از جمله این شاخص‌های ارزیابی در این تفاهم‌نامه می‌توان به شاخص‌های مدیریتی، شاخص‌های تسهیلات، فضا، امکانات، تجهیزات و منابع انسانی و مالی آموزشی پژوهشی و شاخص‌های ارزیابی برنامه‌ها و فرآیندهای آموزشی اشاره کرد.

دالوندی با بیان این‌که بیمارستان‌های متقاضی همکاری ناگزیر از مهیا کردن زیرساخت‌های اشاره شده برای همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری برای تربیت پرستار هستند، گفت: بیمارستان‌های متقاضی همکاری باید در یک بازه زمانی(احتمالاً تا اوایل بهمن‌ماه) آمادگی خود را برای بازدید و ارزیابی کارگروه مدیریت تفاهم‌نامه اعلام، تا در صورت داشتن شرایط نسبت به انعقاد قرارداد و پذیرش دانشجو اقدام کنند.

دالوندی با بیان این‌که باید زیرساخت‌های همکاری آموزشی بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری فراهم شود، افزود: براساس این آئین‌نامه کارگروه‌های مدیریت تفاهم‌نامه در قطب‌های ده‌گانه آموزشی تشکیل می‌شود.

وی با بیان این‌که ترکیب این کارگروه‌ها متشکل از نماینده هیئت بورد، نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده‌ی پیشنهادی از نظام پرستاری کشور و رئیس دانشکده پرستاری ذی‌ربط است، خاطرنشان کرد: در صورت تائید بیمارستان توسط کارگروه‌ به آن مرکز درمانی کد رشته در دفترچه کنکور اضافه می‌شود.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور افزود: انتظار جامعه پرستاری و نمایندگان آن‌ها اینست که وزارت بهداشت به همه تعهدات مندرج در آئین‌نامه عمل کند. البته ما هنور نگران پذبرش دانشجو در مجتمع‌های عالی سلامت هستیم که بنظر بنده باید شاخص‌های این آئین‌نامه را داشته باشند.

دالوندی یادآور شد: اگر قصد وزارت افزایش ظرفیت بود، چنانچه در جلسات مختلف با مسئولان مطرح شده، آن‌ها می‌توانستند این ۵۰۰ دانشجو را که با این شیوه اضافه شده، بین بیش از ۱۵۰ دانشکده موجود تقسیم و با اضافه کردن ۳-۴ دانشجو به هر دانشکده، به این همه استرس که به جامعه شریف پرستاری وارد کردند، پایان دهند. بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت بهتر است شرایط را برای ایجاد دانشکده‌های خصوصی تسهیل کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟