دیدار معاون امور حقوقی رئیس جمهوری با معاون دبیرکل سازمان ملل


دیدار معاون امور حقوقی رئیس جمهوری با معاون دبیرکل سازمان ملل

نیویورک- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «لعیا جنیدی» روز چهارشنبه به وقت محلی با «مارک لوکاک» در محل سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.
دو طرف در این دیدار بر همکاری های ایران و سازمان ملل متحد در مقابله با حوادث طبیعی تاکید کردند.
مارک لولاک که به تازگی و پس از زلزله کرمانشاه از ایران دیدن کرده است، توانایی و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بلایای طبیعی را مناسب دانست و آمادگی خود را برای کمک رسانی اعلام کرد.
بحران انسانی در یمن و میانمار هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.
وی که برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد با موضوع «حقوق بشر و تنوع فرهنگی» به نیویورک سفر کرده است، در نشست ویژه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.
قرار است نشست جنبش عدم تعهد روز پنجشنبه به وقت محلی در سازمان ملل متحد با حضور وزیران امور خارجه ونزوئلا و کوبا رئیسان فعلی و آینده این جنبش، برگزار شود.
دبیرخانه بخش تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد در تهران مستقر است و از سال 2007 راه اندازی شد. نشست روز پنجشنبه در دهمین سالگرد تاسیس این دفتر برگزار می شود و به همین دلیل سندی که قرار است مورد تایید اعضا قرار گیرد، «تهران+10» نام گرفته است.
1429*شبس*1613*انتشاار دهنده: عبدالله غفاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری