پنگولین؛ پستانداری عجیب که از مورچه‌ها تغذیه می‌کند | فیلم


پَنگولین (pangolin)، پستاندارانی هستند که در فارسی آ‌نها را با نام «پولک پوست» می‌شناسیم. به این پستانداران «مورچه خواران پولکی» نیز گفته می‌شود که این نام برای توصیف آن‌ها بسیار مناسب است. هر چند که پنگولین‌ها از لحاظ طبقه‌بندی جانورشناسی ارتباط خاصی با مورچه خوارها ندارند، اما همچنان شباهت‌های ظاهری میان این دو گونه دیده می‌شود. به عنوان...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

پنگولین؛ پستانداری عجیب که از مورچه‌ها تغذیه می‌کند | فیلم

روابط خانوادگی و زندگی فیل‌ها | فیلم...

پنگولین؛ پستانداری عجیب که از مورچه‌ها تغذیه می‌کند | فیلم

تنبیه شدید شیر نر توسط شیرهای ماده | فیلم...

پنگولین؛ پستانداری عجیب که از مورچه‌ها تغذیه می‌کند | فیلم

مارمولکی بسیار عجیب که با چشمانش خون می پاشد ...

پَنگولین (pangolin)، پستاندارانی هستند که در فارسی آ‌نها را با نام «پولک پوست» می‌شناسیم. به این پستانداران «مورچه خواران پولکی» نیز گفته می‌شود که این نام برای توصیف آن‌ها بسیار مناسب است. هر چند که پنگولین‌ها از لحاظ طبقه‌بندی جانورشناسی ارتباط خاصی با مورچه خوارها ندارند، اما همچنان شباهت‌های ظاهری میان این دو گونه دیده می‌شود. به عنوان مثال پنگولین‌ها نیز همانند مورچه خوارها زبان بسیار بلندی دارند. پنگولین‌ها تنها پستاندارانی هستند که سطح بدنشان با پولک‌های زره مانند پوشیده شده است.

پولک‌ها از جنس کراتین هستند که جنسشان با ناخن و موی انسان‌ها یکی است. هنگامی که پنگولین‌ها خطری را احساس می‌کنند، خود را جمع کرده و به شکل توپ در می‌آیند و پولک‌ها از بدنشان حفاظت می‌کند. اگر در این حال بخشی از بدن جانور دیگر در پولک پنگولین‌ها گیر کند، آسیب جدی می‌بیند و احتمال قطع شدن آن بخش وجود دارد چراکه پولک پنگولین‌ها بسیار قدرتمند است.

به طور کلی هشت گونه متفاوت از پنگولین‌ها وجود دارد که هر کدام از گونه‌ها اندازه و وزن منحصربه‌فرد خود را دارد. زبان پنگولین‌ها بسیار دراز است و هنگامی که زبان این جانوران کاملا بیرون می‌آید، طول زبان از طول بدن این جانور بیشتر می‌شود! برخلاف انسان و اکثر جانوران دیگر، زبان پنگولین‌ها به دهانشان متصل نشده است. زبان این پستانداران به قفسه سینه‌شان متصل است!

پنگولین‌ها حشره خوار هستند و تنها از حشرات تغذیه می‌کنند. این جانوران دندان ندارند! پنگولین‌ها از پنجه‌های قدرتمند خود استفاده کرده و زمین را حفر می‌کنند؛ سپس با استفاده از زبان بلند و چسبنده خود مورچه‌ها و دیگر حشرات را از زمین بیرون می‌کشند و می‌خورند. همانند پرندگان، پنگولین‌ها نیز سنگدان دارند که با استفاده از آن غذای خود را هضم می‌کنند.

پنگولین‌ها همیشه در هر نوبت یک فرزند به دنیا می‌آورند. بچه‌ها در ابتدای تولد روی دم مادر سوار می‌شوند و هنگامی که مادر احساس خطر کند، خود را به دور بچه جمع می‌کند و فرزند خود را احاطه می‌کند. پوست بدن بچه‌ها در ابتدای به دنیا آمدن صورتی است.

منبع: کجارو

(۰)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : پستانداران, پنگولین, حیوانات شب زی, حیوانات شبگرد, حیوانات عجیب, فیلم حیات وحش

0
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...