دانش: در منطقه تهدیدات و خطرات مشترک داریم


محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در نشست ریکا می‌گوید که جنگ، تروریزم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر، فقر و بی‌کاری تهدیدات مشترک همۀ ما در منطقه اند. معاون دوم رییس جمهور می‌گوید، ما در این منطقه هم تهدیدات و خطرات مشترک داریم و هم ظرفیت‌ها و فرصت‌های مشترک و همۀ کشور‌‎ها، باید همسایه‌های خود را شریک رفاه و ثبات...

دانش: در منطقه تهدیدات و خطرات مشترک داریم

محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در نشست ریکا می‌گوید که جنگ، تروریزم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر، فقر و بی‌کاری تهدیدات مشترک همۀ ما در منطقه اند.

معاون دوم رییس جمهور می‌گوید، ما در این منطقه هم تهدیدات و خطرات مشترک داریم و هم ظرفیت‌ها و فرصت‌های مشترک و همۀ کشور‌‎ها، باید همسایه‌های خود را شریک رفاه و ثبات خود بدانند.

آقای دانش می‌گوید، دولتش هرگز نمی‌خواهد که عامل بحران و تهدید باشد و هرگز اجازه نخواهد داد تا از مرز‎‌هایش، علیه کشورهای دور و یا نزدیکش استفاده صورت گیرد.

او نیز از کشورهای منطقه و همسایۀ افغانستان می‌خواهد تا در قبال کشورش به همین دید بنگرند و در مبارزه با تروریزم بدون تفکیک بین تروریست خوب وبد با ما در تامین صلح کمک کنند.

وی نیز خاطر نشان ساخته‌است که افغانستان، ام‌روز درخط نخست مبارزه با سی گروه تروریستی است که نه‌ تنها افغانستان بل‌که منطقه را در خطر انداخته‌اند.

آقای دانش می‌گوید که در منطقه رابطۀ خوب بین افغانستان و کشورهای آسیایی به وجود آمده و از پروژه‌های انتقال گاز تاپی و کاسا یک هزار به عنوان دو نماد مهم هم‌کاری‌های منطقه‌یی در زمینۀ انتقال انرژی و برق بین آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی در این نشست یاد می‌کند.

گفتنی‌ست که نشست ریکا صبح‌ امروز( چهار شنبه، ۲۴ عقرب) در شهر عشق‌آباد مرکز ترکمنستان با حضور بیش از شصت کشورو نهادهای بین‌المللی دایر گردید.

در عین حال گفته می‌شود ک در حاشیه این نشست موافقت‌نامۀ راۀ لاجورد نیز بین افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان و گورجستان نیز به امضا می‌رسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی کارگاه تولید مبلمان در خیابان عرفان