حیات وحش ایران - خرس قهوه‌ای سوری


خرس قهوه ای حیوانی نسبتا عظیم الجثه در میان دیگر حیوانات است. از نظر غذایی می توان گفت همه چیزخوار است. از لاشه حیوانات گرفته تا دانه گیاهان، میوه ها و ریشه درختان و... همه برای خرس قهوه ای غذا محسوب می شود. در بین چیزهایی که خرس قهوه ای علاقه ی بسیاری به خوردنشان دارد، عسل جایگاه ویژه ای دارد و...

خرس قهوه‌ای حیوانی نسبتا عظیم‌الجثه در میان دیگر حیوانات است. از نظر غذایی می‌توان گفت همه چیزخوار است. از لاشه حیوانات گرفته تا دانه گیاهان، میوه‌ها و ریشه درختان و... همه برای خرس قهوه‌ای غذا محسوب می‌شود. در بین چیزهایی که خرس قهوه‌ای علاقه‌ی بسیاری به خوردنشان دارد، عسل جایگاه ویژه‌ای دارد و...

این حیوان علاقه بسیاری به خوردن عسل دارد. در فصل بهار که گیاهان می‌رویند، مانند علف‌خواران از علف‌های تازه و قارچ تغذیه می‌کند. با استفاده از ناخن‌های بلند و خمیده‌اش، حشرات را از زیر پوست درختان و شکاف سنگ‌ها بیرون می‌کشد، لانه جوندگان را می‌کند و آنها را شکار می‌کند. در اواخر تابستان و پاییز معمولاً خرس‌ها در مناطق پایین‌دست جنگل یا دره‌ها که میوه‌های وحشی فراوان است، ساکن می‌شوند.

جفتگیری خرس قهوه‌ای در اوایل فصل تابستان است و در موسم خواب زمستانی یک تا چهار نوزاد می‌زایند. نوزاد خرس قهوه‌ای بسایر کوچک و ناتوان است. وزن آن حدود 300 تا 600 گرم است. چشم این نوزادان در یک ماهگی باز می‌شود و تا سه یا چهار ماهگی شیر می‌خورند. طول عمر خرس‌های قهوه‌ای حدود 30 تا 45 سال است. جالب است بدانید که خرس قهوه‌اتی قادر است مسافت بسایر زیادی را چهار دست و پا با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود. این را هم بدانید که شناگر ماهری است و می‌تواند از درختان نسبتا کوتاه به خوبی بالا برود.

در حال حاضر خطر جدی زندگی خرس‌های قهوه‌ای را تهدید نمی‌کند. سبک زندگی این حیوانات و همین‌طور رژیم غذایی آنها، سبب شده در حال حاضر از جمعیت خوبی برخوردار باشند. این خرس به صورت انفرادی زندگی می‌کند و اندازه سر و تنه بین 170 تا 250 سانتی متر است. این حیوان شبگرد است البته در مناطقی که آرامش کافی باشد، روزها هم دیده می‌شود. اگر خوش شانس باشید، در پارک ملی گلستان احتمال دیدن خرس قهوه‌‌ای سوری وجود دارد. این خرس لانه خود را در شیب‌های کوهستانی در بین سنگ‌های بزرگ، سوراخ‌های طبیعی غارها یا در میان ریشه درختان می‌سازد.

حیات وحش ایران - خرس قهوه‌ای سوری


1396/08/22 | کد مطلب: 3925
برچسب‌ها: حیات وحش
حیات وحش ایران - خرس قهوه‌ای سوری
حیات وحش ایران - خرس قهوه‌ای سوری هانیه کاظمی
حیات وحش ایران - خرس قهوه‌ای سوری

مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه