همیلتون، اولین فرمول یکی اسناد پارادایز


فرمول یک ایران – بر اساس اسناد پارادایز که به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، لوئیس همیلتون در سال 2013 از پرداخت 3.3 میلیون پوند مالیات خودداری کرده است. این مقدار، مالیات بر ارزش افزوده‌ای بود که بریتانیایی باید برای خرید هواپیمای بمباردیر چلنجر 605 خود -به ارزش 16.5 میلیون پوند- که از کانادا وارد انگلستان شده بود، می‌پرداخت. به...

فرمول یک ایران – بر اساس اسناد پارادایز که به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، لوئیس همیلتون در سال 2013 از پرداخت 3.3 میلیون پوند مالیات خودداری کرده است. این مقدار، مالیات بر ارزش افزوده‌ای بود که بریتانیایی باید برای خرید هواپیمای بمباردیر چلنجر 605 خود -به ارزش 16.5 میلیون پوند- که از کانادا وارد انگلستان شده بود، می‌پرداخت.

به نظر می‌رسد قراردادی که مشاوران مالی آن را تنظیم کرده بودند صوری بوده و با قوانین مربوط به معافیت مالیاتی در بریتانیا و اتحادیه‌ی اروپا –که هنگام استفاده‌ی شخصی از کالاهای تجاری تغییر می‌کنند- همخوانی ندارد.

در این قوانین آمده است اگر خرید و یا استفاده از این کالاها صرفا برای اهداف بازرگانی باشد، از معافیت کامل مالیاتی برخوردار است.

اسناد پارادایز، حاوی 13.4 میلیون فایل از دو شرکت اقتصادی فعال در بهشت‌های مالیاتی است که بعضی از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی و ورزشی و همچنین کمپانی‌های بزرگ دنیا در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا به نحوی با آن‌ها ارتباط مالی داشته‌اند.

یکی از وکلای لوئیس همیلتون در واکنش به اخباری که در دو روز گذشته منتشر شده‌اند، اعلام کرد که این قرارداد توسط یک متخصص امور مالیاتی بررسی و کاملا قانونی تشخیص داده شده است.

او همچنین گفت که ادعای عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط قهرمان فصل 2017 فرمول یک صحت ندارد.

همیلتون، اولین فرمول یکی اسناد پارادایزهمیلتون، اولین فرمول یکی اسناد پارادایز لوئیس همیلتون و بمباردیر چلنجر 605

نماینده‌ی لوئیس همیلتون گفت:

لوئیس به عنوان ورزشکاری که در کشورهای متعددی مالیات پرداخت کرده است، از مشاورانی مجرب برای انجام امور مالی‌اش کمک می‎‌گیرد.

این مشاوران به لوئیس اطمینان خاطر داده‌اند که این قرارداد شفاف و قانونی بوده و حالا همه چیز به وکلای او بستگی دارد.

این در حالی است بریتانیایی تاکنون استفاده‌ی شخصی از هواپیمای جتش را انکار نکرده است. به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان اقتصادی، روش همیلتون برای خرید این هواپیمای دردسرساز نوعی زیرپا گذاشتن قانون به شمار می‌رود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی