بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…


بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

درست در دهمین سال معرفی اولین آیفون از سوی اپل شاهد یک انقلاب در طراحی این تلفن همراه محبوب توسط این کمانی هستیم. تمام صفحه شدن صفحه نمایش، حذف دکمه Home و هزاران المان و امکان دیگر می تواند جذابیت های این تلفن همراه را برای شما را دو چندان کند! با نت‌نوشت در ادامه برای بررسی دقیق و نکته به نکته این گوشی تازه وارد و پرآواره همراه باشید...

0

همانطور که کاملا در جریان هستید اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه اولین گوشی آیفون، تلفن جدید خود را با نام آیفون X معرفی کرد. با وجود شایعاتی در مورد عرضه محدود این محصول، آیفون X بالاخره به فروشگاه ها آمد، و هزاران نفر در سراسر دنیا با هجوم بی سابقه که در چند سال اخیر شاهدش بودیم، برای دریافت گوشی جدید اپل به صف ایستادند. کمپانی اپل مجبور بود تا توجه زیادی را صرف طراحی iPhone کند. طراحی دوباره این گوشی حذف دکمه HOME را به دنبال داشت و باعث شد که اپل مجددا به فکر چگونگی تعامل کاربر با تلفن بیفتد.

آیا قرار است آیفون X همانند اولین گوشی آیفون انقلابی در صنعت تلفن همراه باشد یا اپل به دنبال بازی کردن با سایر رقبا می باشد؟؟؟

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

iPhone X

طراحی و کیفیت ساخت در آیفون X

آیفون X بهترین کیفیت ساخت را در بین تمام مدل های آیفون دارد. بدنه ی خوش دستی دارد و برای اولین بار ممکن است حس در دست گرفتن آیفون ۴ را به شما منتقل بکند. اما صادقانه باید گفت که به دلیل بیرون زدگی اندک قاب فلزی دور تلفن احتمال افتادن خش و خراش روی گوشی افزایش می یابد.

شیشه بکار رفته در آیفون X همان شیشه تقویت شده ای است که بر روی آیفون ۸ و ۸ پلاس قرار دارد. آیفون X در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود، ما مدل خاکستری آیفون را بیشتر می پسندیم، نسخه نقره ای بسیار جذاب و دارای لبه شفاف و سفید و گویی احتمالا آسیب دیدن را به کاربر القاء می کند.

به دلیل سازگار نبودن برنامه ها با حاشیه بالای نمایشگر (جایگاه دوربین جلو) این مسئله در هنگام کارکردن با گوشی ممکن است آزاردهنده و ناخوشایند به نظر بیاد، که تدریجا و با به‌روزرسانی نرم‌افزارها بهتر خواهد شد. هرچند ممکن است این موضوع مدتی به‌طول بیانجامد.

تکنولوژی مربوط به Face ID در این حاشیه بالایی قرار دارند.این سیستم شامل دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی، دوربین مادون قرمز، حسگر مجاورتی، نور پس زمینه، سنسورهای تشخیص چهره و هویت بیومتریک، اسپیکر و میکروفون می‌باشد.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

iPhone X

حذف کلید هوم باعث شده صفحه نمایش بزرگتر به نظر برسد. نمایشگر این گوشی تقریبا تمام سطح قاب جلویی را پوشش داده است. در سمت چپ شاهد کلید های آشنای سکوت و صدا هستیم و در سمت راست کلید بزرگتر پاور و قفل تقربیا در بالای جایگاه سیم کارت قرار گرفته است. ساخته شدن قاب پشتی از شیشه مکان شارژ بی­سیم باتری را در این گوشی فراهم کرده است. برای شارژ بی سیم باتری به شارژر استاندارد IQ نیازمندیم که جلوتر به آن می پردازیم.

بررسی مشخصات فنی آیفون X

آیفون X در ابعاد ۱۴۳٫۶ در ۷۰٫۹ میلی متر ساخته شده که کوچکتر از آیفون۸ پلاس با ابعاد ۱۵۸٫۴ در ۷۸٫۱ میلی متر است.

این گوشی دارای پردازنده شش هسته ایی با پردازشگر A11 است. که به گفته اپل باعث می شود این گوشی از قدرتمندترین و باهوشترین گوشی های ساخته شده این کمپانی باشد. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی سه هسته ایی طراحی شده توسط خود شرکت اپل بهره می برد، که باعث می شود بازی های سنگین گرافیکی و سه بعدی را به راحتی اجرا کند.

آیفون X در دو مدل ۶۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود. طبق گفته اپل عمر باتری گوشی تقریبا دو ساعت بیشتر از عمر باتری آیفون۷ است.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

iPhone X

صفحه نمایش آیفون X

یکی از مزیت های این گوشی داشتن صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی است که تمام چهره گوشی را پوشانده است. پیش از این در یک مطلب اختصاصی به بررسی صفحه نمایش آیفون X پرداخته ایم.

آیفون X اولین محصول اپل با نمایشگر OLED است. این نمایشگر ظاهر و احساس کار کردن با iOS 11 را بهبود می بخشد. در تصاویر ثبت شده رنگ ها واقعی تر به نظر می رسند، زوایای دید عالی و تصاویر از وضوح و شفافیت خوبی برخوردار هستند. همچنین می توان میزان روشنایی این نمایشگر را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

برای افرادی که دستان بزرگی ندارند دسترسی به بالای صفحه نمایشگر ممکن است کمی دشوار باشد که استفاده از گزینه Reachability امکان دسترسی راحت‌تری را برای این افراد فراهم می‌کند.

اگر شما جزء طرفداران صفحه نمایش های بزرگ هستید، آیفون X گوشی مناسبی برای شماست. صفحه نمایش بزرگ این گوشی امکان مناسبی را برای تماشای فیلم، خواندن کتاب و حتی مقاله را برای شما فراهم میکند.

به خاطر وجود حاشیه‌ی بالای نمایشگر، بیشتر اپلیکیشن‌های فعلی با این قسمت سازگار نیستند و هنگام استفاده از دستگاه حاشیه‌های مجازی باعث می‌شود که عملا بخشی از نمایشگر بلااستفاده شود. این قسمت خصوصا هنگام تماشای فیلم می تواند آزاردهنده باشد چون قسمتی از فیلم توسط این حاشیه پوشانده میشود.

وضوح تصویر در نمایشگر آیفون X برابر با ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است. اپل به صفحه نمایش اختصاصی آیفون X لقب سوپر رتینا دیسپلی (Super Retina Display) را داده است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون X اپل چیزی در حدود ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ میباشد. در حالی که آیفون ۸ پلاس با صفحه نمایش (Retina HD display) وضوح تصویر برابر با ۱۰۸۰در۱۹۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی، ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ ارائه میکند.

در تلفن های هوشمند بیشترین تراکم پیکسلی مربوط به پرچم دار سامسونگ یعنی Galaxy Note 8 است که تراکم پیکسلی در ۵۲۲ پیکسل در هر اینج را ارائه می دهد.

نمایشگر آیفون X از HDR نیز پشتیبانی می‌کند که به‌ معنای دامنه‌ی کنتراست بیشتر و نمایش رنگ‌های بیشتر است که هنگام تماشای فیلم لذت بی نظیری را به کاربر منتقل میکند. همچنین ویژگی True Tone نیز به افزایش کیفیت تصاویر نمایش داده شده روی این صفحه کمک کرده است.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

آیفون X در کنار آیفون ۷

Face ID در آیفون X

فیس ای دی با ساخت نقشه ی سه بعدی دقیقی از چهره ی فرد قابلیتی بسیار امن تر را برای کاربر فراهم میکند. این تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از تشخیص چهره سامسونگ و ال جی می باشد که قفل صفحه نمایش می تواند با یک تصویر چاپ شده از کاربر نیز باز گردد.

از سوی دیگر، اگر شما دوقلوی بازیگوشی هستید که می خواهید به آی فون جدید برادر یا خواهرتان دسترسی پیدا کنید، ممکن است خوش شانس باشید. در واقع، اپل توصیه کرده است که کودکان زیر ۱۳ سال نباید از Face ID استفاده کنند، زیرا چهره آنها هنوز در حال رشد است و “ویژگی های شاخص صورت آنها ممکن است به طور کامل توسعه نیافته باشد”. اپل همچنین هشدار داده است که یک برادر یا خواهر – و به طور مشخص یک دوقلو یکسان – ممکن است بتواند گوشی شما را باز کند.

به علاوه اینکه، اگر شما بخواهید چهره خود را به دلایل مذهبی( مثل استفاده از نقاب) بپوشانید یا اگر بخواهید هنگامی که هوا سردتر می‌شود چهره خود را بوسیله ماسک بپوشانید. دیگر قادر به استفاده از فیس ای دی نخواهید بود. در صورت داشتن ریش، کلاه یا عینک جای نگرانی وجود ندارد زیرا Face ID در این شرایط کار می‌کند.

حذف حسگر اثر انگشت بسیار بحث برانگیز بوده ولی به ادعای اپل فیس ای دی بسیار امن تر از حسگر اثر انگشت است. اما ممکن است این گونه نباشد، همانگونه که چهره Craig Federighi ( نایب رییس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل ) در هنگام استفاده از نسخه دمو به درستی شناخته نشده و وی مجبور به استفاده از نسخه پشتیبان شد.

جهت استفاده از فیس ای دی کافی‌ است دو بار چهره‌ی شما توسط سنسورهای موجود در بالای گوشی اسکن شود و پس از آن برای باز کردن قفل گوشی با فیس‌آیدی لازم است تا از پایین به سمت بالا سوایپ کنید، آیفون X در همان زمان چهره‌ی شما را اسکن کرده و قفل گوشی را باز می‌کند.

Apple pay هم با همین روش مشابه عمل میکند. کافیست دوبار به دکمه کناری ضربه بزنید و منتظر تایید Face ID قبل از پرداخت بمانید.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

Face ID در آیفون X

شارژ بی سیم در آیفون X

از دیگر ویژگی های آیفون X که قبلا به آن اشاره کردیم قابلیت شارژ بی سیم است. و آیفون ۸ نیز آن را داراست.

برای شارژ تلفن به صورت بی سیم، می بایست شما یک پد شارژ بی سیم Qi خریداری کنید. اپل قصد دارد مدل جدید AirPower matrix خود را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کند.

شما هم اکنون نیز می توانید گوشی خود را به صورت بی سیم شارژ کنید. iPhone 8 و iPhone 8 Plus هر دو از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند و حتی اگر شما یک آیفون قدیمی داشته باشید، فقط کافیست از کیت شارژر های بی سیمی که برای آیفون طراحی شده اند، استفاده کنید.

آیفون X همچنین دارای قابلیت fast charging نیز هست. که برای این منظور نیاز به هزینه جداگانه تقریبا ۸۰ پوندی برای خرید کابل و شارژر مخصوص می باشد.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

اکنون دیگر هم آیفون هم اپل واچ و هم ایرپاد های اپل بوسیله شارژ های بیسیم شارژ می شوند!

دوربین آیفون X

دوربین آیفون X دو سنسور جدید دارد که هر دو دقت ۱۲ مگاپیکسلی دارند. همچنین هر دو ماژول دوربین به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. لنز واید، فاصله‌ی کانونی معادل ۲۸ میلی‌متر دارد و نسبت کانونی آن f/1.8 است، در حالی که فاصله‌ی کانونی لنز تله ‌فتو معادل ۵۶ میلی‌متر است و نسبت کانونی f/2.4 دارد. علاوه بر این، مجموعه‌ی این دوربین دوتایی به یک فلش LED چهارتایی مجهز شده است.

دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون X (و همچنین در آیفون ۸ پلاس) دارای قابلیت جدید نورپردازی هستند که پنج سبک مختلف نورپردازی را برای بهبود عکاسی در حالت Portrait ارائه می دهند. این ویژگی ها همچنین در دوربین جلویی وجود دارد که البته تکنولوژی موجود در آن متفاوت می‌باشد.

تمایز اصلی بین دوربین های آیفون X و iPhone 8 Plus دوربین جلویی آیفون X است. که یک دوربین ۷ مگاپیکسل TrueDepth بوده و حالت پرتره خود را همراه با قابلیت نورپردازی پرتره ارائه می دهد. بنابراین شما قادر خواهید بود تا سلفی های بسیار جذاب و دیدنی از خود ثبت کنید.

موضوعی که اهمیت بیشتری دارد بهبود کیفیت تصاویر گرفته شده توسط آیفون X نسبت به نسل های قبل است.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

آیفون X

نرم افزار آیفون X

آیفون X از نسخه iOS 11 بهره می برد که در ترکیب با نمایشگر جدید OLED نسبت به نسل های قبلی بسیار زیبا به نظر می رسد. همچنین نمایشگر تمام صفحه این گوشی، استفاده روزانه را بسیار لذت بخش می کند.

انیموجی در آیفون X

نرم افزار جدیدی که برای اولین بار در سری معرفی شده است Animoji نام دارد. این ها emoji هستند که می توانند حالت های چهره ی کاربر خود را تقلید کنند. این ویژگی به لطف قابلیت TrueDepth دوربین جلوی (که برای Face ID استفاده می شود) ایفون X امکان پذیر شده که می تواند بیش از ۵۰ حرکت مختلف عضلانی را تحلیل کند تا حالت های مختلف چهره شما را آشکار سازد. در این قسمت ۱۲ انیموجی برای انتخاب وجود دارد.

قیمت و در دسترس بودن

انتظار میرود که عرضه آیفون X در سال جدید نیز محدود شود و گزارش های مختلفی مبنی بر تلاش زیاد کارخانه ها برای پاسخگویی به درخواست بالای اپل به گوش میرسد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است اپل فقط این مدل را در تعداد محدودی عرضه کند و شما صاحب تلفنی منحصر بفرد بشوید.
قیمت عرضه آیفون ایکس برای مدل ۶۴ گیگابایت ۹۹۹ دلار و برای مدل ۲۵۶ گیگابایت ۱۱۴۹ دلار خواهد بود. این گوشی پر زرق و برق روز های اول ارائه به قیمت ۱۷ میلیون تومان در ایران به فروش می رسید اما اکنون با قیمت متعادل تر و حدودی ۵ میلیون تومان برای نسخه ۶۴ گیگاباتی در مراکز خرید تلفن همراه در دسترس است.

در آخر باید بگوییم این گوشی مناسب افرادیست که خواهان صفحه نمایش بزرگ در کنار ابعاد نرمال یک تلفن همراه هستند. اگر عاشق سلفی گرفتن هستید به لطف تکنولوژی جدید اپل می توانید تصاویر خارق العاده ایی ثبت کنید و فالور های اینستاگرام خود را تحت تاثیر قرار دهید. کسانی که به دنبال شارژر وایرلس هستند نیز می توانند با خرید کیت های مخصوص شارژ بی سیم با هزینه بسیار کمتری از این گجت استفاده کنند. هرچند که نمی توان لذت کار کردن با یک گوشی فوق العاده را نادیده گرفت.

بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده… بررسی دقیق آیفون X؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

چهار × سه =

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همزمان با رشد انفجاری بازار هند، اپل همچنان برترین تولیدکننده ساعت هوشمند در دنیا است