آغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرین


خبرگزاری شبستان:انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد یک دادگاه نظامی مخفی شروع به محاکمه شهروندان بحرینی کرده است که برخی از آنان 13 ماه است به صورت اجباری مخفی هستند.

سرویس : جهان اسلام - خاورمیانه زمان : ۱۳۹۶/۸/۱۲ - ۱۶:۲۲ شناسه خبر : ۶۶۶۸۷۳

آغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرین
خبرگزاری شبستان:انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد یک دادگاه نظامی مخفی شروع به محاکمه شهروندان بحرینی کرده است که برخی از آنان ۱۳ ماه است به صورت اجباری مخفی هستند.
آغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرین
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ار «المنار»، انجمن حقوق بشر بحرین با اعلام خبر آغاز محاکمه شهروندان بحرینی بر شکنجه های جسمی اعمال شده علیه بازداشت شدگان در جریان محاکمه نظامی تأکید و نسبت به وقوع فاجعه قضائی بعدی در مورد مسائل آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز به دنبال استفاده از برخی مواد در قانون دادگاه نظامی و نقض حقوق بشر هشدار داد.


این انجمن تأکید کرده است قربانیان به دلیل شکنجه های سخت و بدرفتاری های غیر انسانی و اهانت آمیز در جلسه سوم دادگاه با تنی ضعیف و رنجور حاضر شدند.


انجمن گفت که چندین مورد نقض آشکار نسبت به ماده 14 قانون ویژه دادرسی عادلانه در منشور بین المللی حقوق مدنی و سیاسی وجود دارد: مخفی بودن جلسات محاکمه، گردش سری اطلاعات، امتناع دادگاه از پذیرش درخواست وکلا برای دریافت پرونده دادخواهی زندانیان و عدم اجازه به متهمان برای سخن گفتن از شکنجه های اعمال شده در روند بازجوئی.


این انجمن هشدار داد که حضور چهار زندانی در سلول انفرادی و زندانی بودن دو نفر دیگر به مدت 13 ماه بر خلاف اصول اساسی رفتار با زندانیان است و امتناع دادگاه حاضر از معاینه متهمان توسط پزشکی قانونی نقض قانون دادرسی کیفری بحرین است.
وی تاکید کرد که ماهیت مخفیانه محاکمه و محرمانه بودن اطلاعات به منظور بازگذاشتن دست دادگاه های نظامی در نقض حق محاکمه عادلانه در تمام دادگاه ها است.

پایان پیام/478
آغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرین
آغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرینآغاز محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های مخفی نظامی بحرین
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
محاکمه غیر قانونی
|
مخالفان بحرینی
|
رژیم بحرین
|
حقوق بشر بحرین
|

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ رحمان و رحیم با این ریخت و قیافه در پایتخت 7 حضور دارند!