دیدار شریعتمداری با رئیس بانک مرکزی عراق


دیدار شریعتمداری با رئیس بانک مرکزی عراق

بغداد-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان روز پنجشنبه در ادامه رایزنی هایش در بغداد با مقام های عراقی، با علی العلاق رئیس بانک مرکزی عراق دیدار و گفت وگو کرد، ملاقاتی که هدف آن ایجاد تسهیل در روندهای مالی تجاری میان دو کشور ارزیابی شده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال این دیدار، محمد شریعتمداری در گفت وگویی، مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی را مثبت ارزیابی کرد و گفت، در این نشست توافق کردیم که توافقنامه های موجود میان دو کشور در حوزه مالی را به طور کامل اجرایی کنیم.
وی افزود: طرف عراقی در این دیدار پیشنهادهای خوبی در چارچوب قوانین بین المللی ارائه کرد و ما امیدواریم این سفر منشاء خیر و اثر در توسعه روابط دو کشور باشد.
علی العلاق رئیس بانک مرکزی عراق نیز در خصوص این دیدار گفت، با توجه به گستردگی روابط تجاری طبیعی است که به طور مستمر جلسات و نشست هایی در ارتباط با مسائل مربوط به قراردادهای دوجانبه داشته باشیم و برای ایجاد تسهیلات در روابط تجاری دو کشور تلاش کنیم.
وی افزود: در همین چارچوب جلساتی نیز با بانک مرکزی ایران داریم و یادداشت تفاهم میان دو کشور را پیگیری می کنیم.
به گفته العلاق، در جلسه با شریعتمداری توافق شده است، دو بانک مرکزی ایران و عراق، کمیته مشترک بانک های مرکزی دو کشور هر چه سریعتر تشکیل شود.
1770 **خبرنگار: محمدحیدری هایی *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان