کار تقریب مذاهب جز با کمک رسانه ممکن نیست


دکتر مجید بلالی مدیر عامل انتشارات سروش؛ در روز سوم بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب گفت: کار دین رسانه است، تمام پیامبران به نوعی خبرنگار بودند و وظیفه شان این بود که پیام الهی را به سمع و نظر مردم برسانند؛ شاید این کلمه امروز مقداری شأنیت پیامبران را تحت تأثیر قرار دهد، ولی واقعیت چیزی جز این...

کار تقریب مذاهب جز با کمک رسانه ممکن نیستکار تقریب مذاهب جز با کمک رسانه ممکن نیست
دکتر "مجید بلالی" مدیر عامل انتشارات سروش؛ در روز سوم بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب گفت: کار دین رسانه است، تمام پیامبران به نوعی خبرنگار بودند و وظیفه شان این بود که پیام الهی را به سمع و نظر مردم برسانند؛ شاید این کلمه امروز مقداری شأنیت پیامبران را تحت تأثیر قرار دهد، ولی واقعیت چیزی جز این نیست که تمام پیامبران، خبرنگارانی بودند که پیام الهی را به مردم منتقل می کردند.

وی ادامه داد: اگر از این جنبه به موضوع نگاه کنیم، کار تقریب مذاهب جز با رسانه ممکن نخواهد شد؛ در گذشته رسانه منبر و گفتگوی بین علما بود و آنها سعی می کردند شبهات و اختلافات بین خودشان را با دیالوگهای رو در رو، حل و فصل کنند و نظراتشان را به اطلاع یکدیگر برسانند، اما الان شرایط عوض شده است، سرعت ارتباطات بسیار بالا رفته و رسانه در اختیار همگان قرار گرفته است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

دکتر بلالی افزود: خیلی ها اذعان می کنند که فضای مجازی و اینترنت تهدیدی برای دین و نظامات اجتماعی و اعتقادات مردم است، اما من نگاه متفاوتی دارم و آن را یک فرصت می دانم؛ شما در کوتاه ترین زمان می توانید بیان خود را به گوش میلیاردها نفر انسان دیگر برسانید؛ خصوصا اگر به موضوع بسیار مهم مذاهب خانواده بزرگ اسلامی بخواهیم نگاه کنیم.

وی در مورد فعالیتهای مؤسسه سروش هم گفت: ذیل مجموعه فعالیتهایی که در حوزه دین و رسانه کار می کنیم، حتما به بحث مذاهب پرداخته شده است، ما چند عنوان کتاب در حوزه تفاوتها و تمایزات مذاهب داشتیم و اینکه امروز چکار کنیم برای اینکه همه مذاهب بخواهند به جایی اینکه رو در روی یکدیگر باشند و همدیگر را فرسوده کنند، به رسالت اصلی خود بازگردند و آن دعوت انسانها به فطرت الهی و توحید و معاد است؛ از جمله این کتابها تاریخ ادیان، رسالت انبیا و...است.

مجید بلالی گفت: ما در عمل ممکن است، برخی اختلاف نظرها و تفاوت در روشها داشته باشیم، اما این اختلاف نظرها نباید مرز و شکاف و فاصله ای بین ما ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه سروش که خودش را یکی از اعضای اصلی جامعه ناشرین انقلابی و دینی می داند؛ در زمینه مذاهب فعالیتهایی داشته و در آینده نیز خواهد داشت.

گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا