دولت با افزایش تعاملات بین المللی در توسعه صادرات موفق عمل کرد


به گزارش شاتا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد قلی یوسفی با بیان اینکه در سه دهه اخیر کمتر دولتی داشتیم که به این صورت در تعامل سازنده با دنیا قدم بردارد، یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه صادرات را این موضوع دانست و تصریح کرد: یکی از...

به گزارش شاتا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد قلی یوسفی با بیان اینکه در سه دهه اخیر کمتر دولتی داشتیم که به این صورت در تعامل سازنده با دنیا قدم بردارد، یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه صادرات را این موضوع دانست و تصریح کرد: یکی از انتظاراتی که از دولت ها برای توسعه صادرات در کشور انتظار می رود ارایه اطلاعات مورد نیاز بخش خصوصی و اتاق بازرگانی از طریق تعاملات با سفارت خانه‌ها است و وزارت امورخارجه دولت یازدهم و مسؤولان اقتصادی در پسابرجام با گروه های اقتصادی و بازرگانی تعاملات زیادی داشتند.
بهبود وضعیت صادرات کشور نیازمند پیوند بین دولت و بخش خصوصی
وی با بیان اینکه بهبود وضعیت صادرات کشور نیازمند پیوند بین دولت و بخش خصوصی است در خصوص دیگر الزامات توسعه صادرات در کشور، افزود: رفع موانع تولید یکی از مهمترین الزامات توسعه صادرات در کشور است و تا کالایی تولید نشود نمی‌توان انتظار افزایش صادرات داشت.
یوسفی همچنین اضافه کرد: ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از مهمترین موضوعاتی است که سبب افزایش تولید و رغبت سرمایه گذاران داخلی می شود و رفع موانع کسب و کار و افزایش تولید از مهمترین مواردی است که برای توسعه صادرات در کشور به آن نیازمندیم.
جذب سرمایه گذاری خارجی از الزامات اساسی توسعه صادرات است
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه، جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از الزامات اساسی برای توسعه صادرات کشور اعلام کرد و گفت: ورود سرمایه های خارجی سه دستاورد تکنولوژی، ورود سرمایه های ریسک پذیر و فراهم شدن زمینه فروش کالاهای ایرانی در خارج را برای تولید و صنعت کشور به همراه دارد و مزیت ریسک پذیر بودن سرمایه های خارجی در سرمایه گذاری های داخلی وجود ندارد.
یوسفی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت تولیدات داخلی این موضوع را از جمله مواردی دانست که در گرو اهتمام و توجه بخش خصوصی است و تصریح کرد: بخش خصوصی باید کالاهای قابل رقابت با بازارهای جهانی تولید کند و یکی از الزامات توسعه صادرات این موضوع است.
این اقتصاددان در پایان با اشاره به لزوم به روز شدن روش‌های بازاریابی در کشور، افزود: افزایش صادرات غیرنفتی در گرو بهبود کیفیت کالاها است و حفظ موقعیت ایران در بازارهای جهانی به تعامل بخش خصوصی و دولت و رفع موانع تولید و بهبود بازاریابی و بسته بندی محصولات داخلی بستگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا