افزایش 18 درصدی استخراج مواد معدنی و تولید 45 هزارتن انواع خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری


به گزارش شاتا، سید نعیم امامی با اعلام این خبر، گفت: امسال بیش از سه میلیون و 270 هزارتن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شده است که مواد استخراج شده شامل سنگ لاشه ، سنگ نما، سلیس، سنگ گچ، خاک نسوز وسنگ های...

افزایش 18 درصدی استخراج مواد معدنی و تولید 45 هزارتن انواع خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش شاتا، سید نعیم امامی با اعلام این خبر، گفت: امسال بیش از سه میلیون و 270 هزارتن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شده است که مواد استخراج شده شامل سنگ لاشه ، سنگ نما، سلیس، سنگ گچ، خاک نسوز وسنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان هستند.
وی همچنین افزود: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب آهن، آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.
ابراهیمی تصریح کرد:هم اکنون 176معدن چهارمحال وبختیاری زمینه اشتغال هزار و600 معدنکار را فراهم کرده است و سالانه بیش ازهفت میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می شود.
تولید 45 هزارتن انواع خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت در ادامه با اعلام اینکه 45 هزار تن انواع خوراک آبزیان امسال در چهارمحال وبختیاری تولید و روانه بازار مصرف شد، گفت: ازاین میزان خوارک تولید شده، پنج هزارتن آن صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این مقدار صادرات به کشورهای عراق، ارمنستان، تاجیکستان، پنج میلیون دلاربرای استان ارزآوری داشته است،تصریح کرد: تولیدانواع خوراک آبزیان شامل: خوراک میگو،سردابی (قزل آلا) گرم آبی (کپور، خاویار، زینتی ومیگو) و ماهیان دریایی در بزرگترین کارخانه خوراک آبزیان کشور30درصد افزایش یافته است.
امامی در پایان اصلاح خطوط و توسعه کارخانه را از جمله مهمترین عوامل افزایش تولید این کارخانه که درشهرک صنعتی شهرکرد واقع شده است، برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان