افزایش 9 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی


به گزارش شاتا ، حسین نجاتی با تبریک فرارسیدن روز ملی صادرات در خصوص آمار صادرات استان در شش ماهه نخست امسال افزود : میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که ارزش اعتباری...

افزایش 9 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی
به گزارش شاتا ، حسین نجاتی با تبریک فرارسیدن روز ملی صادرات در خصوص آمار صادرات استان در شش ماهه نخست امسال افزود : میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که ارزش اعتباری کالاهای غیرنفتی استان که از کل گمرکات کشور صادر شده ، یک میلیارد دلار بوده است.
وی همچنین تصریح کرد: وزن کالاهای صادر شده نیز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید ه است.
نجاتی با اشاره به ردیف گروه کالاهایی که نقش موثری در رشد میزان صادرات داشتند، بیان کرد : در این مدت ، صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی به دلیل ایجاد بازارهای جدید صادراتی ، رشد چشمگیر یک صد درصد را ثبت کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : رشد ۲۰۰ درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس نیز یکی دیگر از عوامل مهم رشد صادرات کالاهای غیرنفتی در شش ماهه نخست امسال است .
نجاتی گفت : منطقه آزاد ارس با ۹۷ میلیون صادرات توانسته گامی موثر در جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی استان بردارد که دلیل عمده این مهم رفع محدودیت های صادراتی کالاهایی چون محصولات کشاورزی و خشکبار از این منطقه است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم