پایان مرحله اول لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا با صدرنشینی کارولینای شمالی


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا که به NWSL شهرت دارد، از 14 اکتبر 2017 در ورزشگاه اورلاندو سیتی در اورلاندو، فلوریدا افتتاح شد. برنامه مسابقات این لیگ به این صورت است که هر تیم 20 بازی انجام می‌دهد اما امسال به دلیل وقفه‌های ناشی از برنامه‌های جام جهانی فوتبال 2015 و المپیک تابستانی 2016، تیم‌ها بار دیگر 24 بازی را...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا که به NWSL شهرت دارد، از ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷ در ورزشگاه اورلاندو سیتی در اورلاندو، فلوریدا افتتاح شد.

برنامه مسابقات این لیگ به این صورت است که هر تیم ۲۰ بازی انجام می‌دهد اما امسال به دلیل وقفه‌های ناشی از برنامه‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۵ و المپیک تابستانی ۲۰۱۶، تیم‌ها بار دیگر ۲۴ بازی را در این سال به نمایش گذاشتند؛ مثل برنامه لیگ در سال ۲۰۱۴٫

لیگ برتر فوتبال زنان آمریکا اینگونه است که هر تیم ۲۴ بازی (البته استثنائا امسال ۲۴ بازی انجام دادند) برگزار می‌کند و تیم صدرنشین به عنوان قهرمان لیگ معرفی می‌شود.

مرحله نخست فصل ۲۰۱۷ لیگ برتر فوتبال زنان آمریکا با صدرنشینی تیم کارولینای شمالی به پایان رسید. پورتلند تورنز، اورلاندو پراید و شیکاگو رد استارز نیز در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم ایستادند.

در این مرحله چهار تیم اول آماده حضور در مرحله پلی آف می‌شوند. در مرحله پلی آف چهار تیم اول با یکدیگر رقابت می‌کنند به این صورت که تیم قهرمان با تیم چهارم و تیم نایب قهرمان هم با تیم سوم مسابقه می‌دهد و برنده‌ها به فینال صعود می‌کنند.

به این ترتیب کارولینای شمالی میزبان شیکاگو رد استارز خواهد بود. پورتلند تورنز نیز در یک بازی خانگی به مصاف اورلاندو پراید می‌رود. که هنوز این دیدارها برگزار نشده‌اند.

اما در پایان مرحله نخست لیگ نگاهی داریم به آمارهای لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا در فصل ۲۰۱۷:

سامانتا کر ( Samantha Kerr ) مهاجم استرالیایی اسکای بلو، با ۱۷ گل بهترین گلزن این فصل از رقابت‌های سوپر لیگ فوتبال زنان آمریکا شد. مارتا ویرا داسیلوا ( Marta Vieira da Silva ) از اورلاندو پراید با ۱۳ گل در جایگاه دوم این لیست قرار گرفت.

پایان مرحله اول لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا با صدرنشینی کارولینای شمالی

ناهومی کاوازومی ( Nahomi Kawasumi ) فوروارد ژاپنی سیاتل رین با ۹ پاس گل و ۶ گل نیز بهترین پاسور NWSL بوده است.

نیکول بارنهارت ( Nicole Barnhart ) دروازه‌بان با سابقه کانزاسی‌ها با ۹۷ سیو موفق و ۶ کلین شیت ( بسته نگاه داشتن دروازه در طول بازی ) بهترین دروازه‌بان این فصل از مسابقات لیگ آمریکا بوده است.

روزی وایت ( Rosie White ) از بوستون بریکرز، با ۶ کارت زرد خطاکارترین بازیکن لیگ بوده است. همچنین تیم او پرخطاترین تیم در طول این فصل از مسابقات لیگ ملی فوتبال زنان آمریکا بوده است.

در مبحث باشگاهی نیز اورلاندو پراید تیمی که مارتا ویرا داسیلوای برزیلی و الکس مورگان را در ترکیبش دارد، با ۴۵ گل در صدر جدول گلزن‌ترین باشگاه ایستاد. سیاتل رین با اختلاف ۲ گل دوم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام