انجام 128 عمل در مرکز کاشت حلزون ‌شنوایی غرب کشور


انجام 128 عمل در مرکز کاشت حلزون ‌شنوایی غرب کشور

همدان - ایرنا - رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی در غرب کشور گفت: از اسفند ماه سال 92 تاکنون 128 عمل در این مرکز واقع در بیمارستان بعثت همدان انجام شده است.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد فراهانی روز پنجشنبه در دومین همایش توانبخشی عصبی ابن سینا در همدان اظهار کرد: از سال 90 این تیم مجرب در کنار هم در این مرکز کاشت حلزون قرار گرفت و با توجه به برخورداری از استانداردهای بالا توانست مجوز لازم را دریافت کند و نخستین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی نیز در اسفند 92 انجام شد.
وی مرکز کاشت حلزون بعثت همدان را یازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور دانست و افزود: این مرکز از سال 92 مجوز دریافت کرد و از اسفند 92 اولین عمل جراحی در آن انجام شد و تاکنون 128 عمل در این مرکز انجام شده است.
فراهانی بیان کرد: تشکیل این مرکز یکی از دستاوردهای بسیار مهم در راستای رفع مشکلات ناشنوایان است و اقدامات توانبخشی پس از جراحی کاشت حلزون برای برنامه ‌ریزی و تنظیم پردازشگر گفتار انجام می‌شود و فرایند یادگیری با تطبیق برای چند ماه تا چند سال طی می‌شود و در این مدت عملکرد گفتاری فرد بهبود خواهد یافت.

** راه اندازی بیمارستان توانبخشی در همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این همایش با اشاره به برنامه ‌ریزی برای راه‌اندازی بیمارستان توانبخشی در همدان گفت: ما برای دستیابی به بیمارستان توانبخشی گام برمی‌داریم که مردم بیش از پیش از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.
دکتر سید حبیب ‌الله موسوی ‌بهار با ابراز خرسندی از برخورداری دانشکده توانبخشی از دانشجویان و اساتید مجرب، ابراز امیدواری کرد درادامه کار دولت تدبیر و امید طرح تحول نیز با قوت اجرایی شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود این رشته کاربردی با نزدیکی بزرگان توانبخشی ایران با وزیر بهداشت در این حوزه نیز تسریع یابد و خدمات به نحو شایسته با امکانات و هزینه مناسب انجام شود.
موسوی بهار با بیان اینکه کاهش بار بیماری‌ها برای پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی و پیشگیری از حوادث است، خاطر‌نشان کرد: باید با سرمایه‌گذاری کم مانع از هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی شویم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تغذیه در برنامه ششم توسعه و بهبود کیفیت تغذیه و شبکه زندگی مورد توجه قرار دارد، گفت: نظارت بر تولید و توزیع مواد غذایی از وظایف دانشگاه است و تلاش مراجع مرتبط برای بهبود وضع موجود ضروری است.
رئیس دانشگاه با قدردانی از حضور اعضای بورد رشته‌های حوزه تخصصی در این همایش گفت: همدان افتخار میزبانی از وجود شیخ الرییس بوعلی‌سینا را دارد و دانشگاه علوم پزشکی همدان با توجه به تاریخ کهن و فرهنگ قدیم آمادگی دارد که رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی را گسترش دهد زیرا مردم به همه رشته‌های علوم پزشکی نیاز دارند.
وی خاطر‌نشان کرد: هنوز در استان همدان که نزدیک مرکز کشور است مشکل کمبود پزشک عمومی وجود دارد و باید برای تربیت نیروهای توانمند تلاش شود.
دومین همایش توانبخشی عصبی ابن سینا به مدت 2 روز در همدان جریان دارد.
7520 /2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سربازی به زودی به فروش می‌رسد؟