استراتژی جدید آمریکا ناامنی در افغانستان را تشدید می‌کند


استراتژی جدید آمریکا ناامنی در افغانستان را تشدید می‌کند

رییس حزب کنگره ملی افغانستان:

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبداللطیف پدرام» رییس حزب کنگره ملی افغانستان، در یک نشست خبری در کابل استراتژی آمریکا در افغانستان را اشغالگرایانه دانست و گفت: آمریکا تنها به گزینه جنگی در افغانستان می‌اندیشد.

رییس حزب کنگره ملی افغانستان، با اشاره به گفته‌های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که این کشور نقشی در دولت‌سازی و نهادینه‌سازی دموکراسی در افغانستان نخواهد داشت گفت: سخنان ترامپ به صراحت ثابت می‌سازد که آمریکا در افغانستان به دنبال تحکیم دموکراسی و ملت سازی نبوده بلکه حضور نظامی و اشغالگرایانه خود را می‌خواهد تقویت کند.

وی افزود: در صورتی که جنبه نظامی و جنگی حضور آمریکا در کشور برجسته باشد، افغانستان فراتر از یک پایگاه نظامی برای ایالات متحده اهمیت نداشته و بی ثباتی در کشور نیز تشدید خواهد شد، آمریکا می‌خواهد با دوام حضور نظامی خود در افغانستان، سلطه‌اش بر معادن افغانستان را تحکیم نموده و این معادن را غارت کند.

پدرام تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در افغانستان که در استراتژی جدید بر آن تاکید صورت گرفته، هیچ نفعی به حال ثبات در کشور نداشته بلکه جنگ و ناامنی را در داخل و بیرون از مرز‌های افغانستان گسترش داده و تداوم خواهد بخشید.

/انتهای پیام/

استراتژی جدید آمریکا ناامنی در افغانستان را تشدید می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری