میان وعده‌ای خوشمزه و لذیذ برای دوستداران سلامتی


کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند میان وعده فرنی که از آب برنج، شیر و طعم دهنده‌هایی، چون گلاب یا زعفران تشکیل شده دارای خواص درمانی فراوان برای حفظ سلامت بدن است

میان وعده‌ای خوشمزه و لذیذ برای دوستداران سلامتی
شفا آنلاین>تغذیه>کارشناسان توصیه می‌کنند به جای مصرف انواع خوراکی‌های فاقد ارزش تغذیه‌ای، مانند کیک و شکلات، از فرنی برای حفظ سلامت استفاده کنید.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند میان وعده فرنی که از آب برنج، شیر و طعم دهنده‌هایی، چون گلاب یا زعفران تشکیل شده دارای خواص درمانی فراوان برای حفظ سلامت بدن است.

براساس پژوهش‌ها مصرف فرنی می‌تواند سبب کاهش سطح کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی(Safety system) بدن، پیشگیری و کنترل سرطان در افراد شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به جای مصرف کیک و شیرینی و سایر خوراکی‌های فاقد اررش غذایی در طول روز در زمان احساس گرسنگی به ویژه در وعده صبحانه فرنی مصرف کنند.

تهیه فرنی آسان است و بازه زمانی اندکی نیاز دارد.

برای تهیه این میان وعده مغذی به مقداری آرد برنج یا (سبوس جوی دوسر)، شیر، شکر و مقداری گلاب، زعفران یا پودر نارگیل نیاز دارید.

آرد برنج (سبوس جوی دوسر)، را به همراه مقداری شیر در یک قابلمه ریخته، آب و شکر را به آن اضافه کنید تا یک دست شود، مخلوط را به طور مرتب به هم بزنید تا مانع از گلوله شدن آرد برنج (سبوس جوی دوسر)، شود، اندکی پس از قوام آمدن گلاب را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا عطر گلاب را استشمام کنید. فرنی به سرعت سفت می‌شود برای همین تا زمانی که گرم است باید به سرعت آن را درظرف‌ها ریخته و سرو کنید.
به جای گلاب می‌توانید از زعفران نیز استفاده کنید.

براساس پژوهش‌ها فرنی کم شکردارای مواد معدنی، چون منگنز، مس، آهن و ویتامین B است و مصرف روزانه آن می‌تواند سبب تقویت بدن و جلوگیری از بیماری شود.

در جو نوعی فیبر بسیار مفید برای بدن به نام بتا گلوکان (beta glucan) وجود دارد که برای سلامت بدن، درمان مشکلات دستگاه گوارش، کنترل اشتها، افزایش میزان باکتری‌های مفید درروده، کاهش سطح هورمون LDL بسیار مفید است.

کارشناسان براین اساس به افراد مبتلا به بیماری کلسترول(Cholesterol) بالای خون توصیه می‌کنند در کنار درمان‌های دارویی با نظارت پزشک متخصص از فرنی تهیه شده با آرد جوی دوسر نیز استفاده کنند تا سلامت بدن آن‌ها تامین شود.

بتاگلوکان باعث تخریب DNA سلول‌های سرطانی روده می‌شود و به این ترتیب از بدن فرد محافظت می‌کند.

نتیجه پژوهش ۱۴ ساله دانشمندان دانشگاه هاروارد بر روی صد هزار نفرکه در نشریه پزشکی jama منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که در وعده‌های روزانه خود دانه‌های آجیل و نیز فرنی استفاده می‌کنند با درصد بالایی در مقابل بیماری‌های خطرناک از جمله مشکلات قلبی عروقی ایمن می‌مانند.

زمانی که فرد فرنی می‌خورد این ماده غذایی به تدریج جذب خون او می‌شود و به این ترتیب از بالا رفتن قند خون در او جلوگیری می‌شود.

کارشناسان برای بالا بردن اثربخشی درمانی فرنی توصیه می‌کنند فرنی به همراه شکر قهوه‌ای تهیه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)