اجرای آزمایشی طرح کارآمد در 88 مدرسه کشور/ قطعاً تا 5 سال آینده کمبود آموزگار داریم


اجرای آزمایشی طرح کارآمد در 88 مدرسه کشور/ قطعاً تا 5 سال آینده کمبود آموزگار داریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح کارآمد امسال در 88 مدرسه از 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نتایج و بازخوردها، برای ادامه این طرح تصمیم می گیریم... ]]>

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح کارآمد امسال در 88 مدرسه از 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نتایج و بازخوردها، برای ادامه این طرح تصمیم می گیریم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اجرای آزمایشی طرح کارآمد در 88 مدرسه/قطعاً تا 5 سال آینده کمبود آموزگار داریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح کارآمد امسال در 88 مدرسه از 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نتایج و بازخوردها، برای ادامه این طرح تصمیم می گیریم.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای آزمایشی طرح کارآمد در 88 مدرسه کشور/ قطعاً تا 5 سال آینده کمبود آموزگار داریم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده با اشاره به تهیه گزارشی درباره میزان نیاز به معلم در 5 سال آینده، اظهار داشت: برای برنامه ریزی بهتر لازم بود بدانیم سالانه چه تعداد نیرو نیاز داریم و به صورت عملی دانشگاه فرهنگیان چه تعداد آموزگار می گیرد؛ بر اساس این گزارش، ما در چند سال آینده قطعاً در بخش نیروی انسانی حوزه ابتدایی دچار مشکل خواهیم بود.

وی افزود: افزایش جمعیت دانش آموزی در چند سال آینده، نیروی انسانی بیشتری مطالبه می کند و در هر شرایطی، نیرویی که وارد دوره ابتدایی می شود باید از بهترین و زبده ترین نیروها باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه طرح کارآمد که قرار است جایگزین ضمن خدمت های روتین شود برای افزایش توانمندی آموزگاران طراحی شده است، ادامه داد: این طرح برای آموزش معلمان مقطع ابتدایی است و نیاز های این معلمان توسط خود آنان و مدیران مدارس تشخیص داده شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح کارآمد امسال در 88 مدرسه از 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نتایج و بازخوردها، برای ادامه این طرح تصمیم می گیریم.

وی با بیان اینکه ما هم در این معاونت به سیاست «مشروط شدن قبولی انتقالی به تهران در صورت آموزگار شدن دبیران»، معترضیم، گفت: راه حل های موقتی و کوتاه مدت برای حل مشکل نیروی انسانی دوره ابتدایی چاره سار نیست و معلمی که انگیزه لازم و آمادگی برای حضور در مقطع ابتدایی را ندارد باعث کاهش کیفیت آموزشی در این پایه مهم می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای حمایت از کودکانی که مرزی محسوب می شوند، گفت: با توجه به مصوباتی که داریم کودکان مرزی قرار است معادل 3 دانش آموز حساب شوند و در نُرم بندی کلاس ها به این مسئله توجه خواهد شد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش




دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج