سومین دوپینگ بانوی ورزشکار ترک و محرومیت دائمی وی از دوومیدانی


سومین دوپینگ بانوی ورزشکار ترک و محرومیت دائمی وی از دوومیدانی

به گزارش سایت ورزش بانوان و به نقل از excellesports.com؛ روز گذشته فدراسیون دوومیدانی ترکیه اعلام کرد، آزمایش دوپینگ عاصلی چاکیر آلپتکین ( Aslı Çakır Alptekin ) دونده فعال در دو نیمه‌استقامت اهل ترکیه مثبت اعلام شده است. این سومین بار است که این دونده 32 ساله ترک دوپینگی اعلام می‌شود و به همین خاطر فدراسیون دوومیدانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام...

به گزارش سایت ورزش بانوان و به نقل از excellesports.com؛ روز گذشته فدراسیون دوومیدانی ترکیه اعلام کرد، آزمایش دوپینگ عاصلی چاکیر آلپتکین ( Aslı Çakır Alptekin ) دونده فعال در دو نیمه‌استقامت اهل ترکیه مثبت اعلام شده است. این سومین بار است که این دونده ۳۲ ساله ترک دوپینگی اعلام می‌شود و به همین خاطر فدراسیون دوومیدانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که او برای همیشه از فعالیت در ورزش دوومیدانی محروم می‌شود.

سومین دوپینگ بانوی ورزشکار ترک و محرومیت دائمی وی از دوومیدانی

سال ۲۰۱۳ در نمونه آزمایش او مواد ممنوعه وجود داشت و به همین خاطر محرومیت هشت ساله شامل حالش شد که بعد از حضور در دادگاه تجدید نظر به چهار سال کاهش پیدا کرد و مدال‌هایی که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مسابقات دوومیدانی داخل سالن جهان و مسابقات اروپایی کسب کرده بود از وی سلب گردید.

بر همین اساس عاصلی چاکیر به‌دنبال پایان دوران تعلیقش، از ابتدای امسال اجازه حضور در رقابت‌های دوومیدانی را پیدا کرده بود.

تنها مسابقه او بعد از پایان دوران محرومیت به این سو، در سال ۲۰۱۷ و حضورش در مسابقات قهرمانی اروپا بود که به تیم خود کمک کرد تا عنوان قهرمانی را کسب کند.

اولین باری که آزمایش دوپینگِ آلپتکین، مثبت اعلام شد، در سال ۲۰۰۴ بود که به عنوان یک دونده ۱۹ ساله در مسابقات قهرمانی جوانان IAAF شرکت داشت و یک ممنوعیت دو ساله هم شامل حالش شد.

اما همانطور که اعلام شد فدراسیون دوومیدانی ترکیه بعد از مثبت شدن سومین آزمایش دوپینگ این دونده، او را برای همیشه از فعالیت در ورزش دوومیدانی محروم گردانید.

گفتنی است؛ جزئیات در خصوص سومین دوپینگ عاصلی چاکیر هنوز منتشر نشده است.

سومین دوپینگ بانوی ورزشکار ترک و محرومیت دائمی وی از دوومیدانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا