تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا


فرمول یک ایران – سرعت های بالا در پیست مونزا نشان می دهد رقابت در این پیست مستلزم تنظیمات ایرودینامیکی خاص و درگ های پایین است. در این مقاله به بررسی بالچه پشتی استفاده شده توسط چند تیم در گرندپری ایتالیا می پردازیم، از جمله بالچه پشتی تیم ردبول. بالچه پشتی تیم ردبول RB13 تیم ردبول در مونزا از بالچه ای استفاده کرد که پیش از این...

فرمول یک ایران – سرعت های بالا در پیست مونزا نشان می دهد رقابت در این پیست مستلزم تنظیمات ایرودینامیکی خاص و درگ های پایین است. در این مقاله به بررسی بالچه پشتی استفاده شده توسط چند تیم در گرندپری ایتالیا می پردازیم، از جمله بالچه پشتی تیم ردبول.

بالچه پشتی تیم ردبول RB13

تیم ردبول در مونزا از بالچه ای استفاده کرد که پیش از این در تمرین روز جمعه گرندپری بلژیک و توسط دنیل ریکاردو تست شده بود. این بالچه نسبت به بالچه های استفاده شده توسط دو تیم مرسدس و فراری کمی عریض تر اما تخت تر است. هدف از نصب این بالچه، رسیدن به بیشترین سرعت ممکن و همچنین جبران کمبود قدرت موتورشان نسبت به موتورهای فراری و مرسدس بوده است. باید اذعان کرد این تصمیم ردبول کارساز شد، ریکاردو از رتبه 16 در تعیین خط توانست مسابقه را در رتبه چهارم به پایان برساند.

تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم ردبول در گندپری ایتالیا 2017

بالچه پشتی تیم فراری SF70H

تیم ایتالیایی باز هم به روز رسانی جدیدی در مورد بالچه عقب ارائه داد. در این بخش به مقایسه بالچه های پشتی استفاده شده در اسپا و مونزا می پردازیم. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، بالچه پشتی استفاده شده در اسپا حالتی بسیار شبیه به قاشق دارد، پایه های نگه دارنده بالچه کاملا متفاوت هستند و علاوه بر هدایتگر اصلی گازهای خروجی اگزوز، یک بالچه کوچک نیز بالای اگزوز نصب شده است. اما در نمونه بازبینی شده برای پیست مونزا، بالچه عقب کاملا تخت شده و فلپی با طول نسبتا کوتاه به آن اضافه شده است، در ضمن بالچه هدایتگر گازهای خروجی اگزوز به طور استاندارد و تکی نصب شده.

تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم فراری در گرندپری بلژیک 2017
تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم فراری در گرندپری ایتالیا 2017

بالچه پشتی تیم مرسدس W08

در تصویر به طور واضح مشخص است که بالچه انتخاب تیم مرسدس برای پیست مونزا بسیار کوچک است. از منظر طراحی و ساخت، گرندپری ایتالیا یکی از گرانترین گرندپری های حال حاضر در فرمول یک است، به این علت که اکثر قطعات ساخته شده برای ماشین های فقط در این پیست کاربرد دارند، پیستی که بالاترین سرعت ها در آن اتفاق می افتد.

تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم مرسدس در گرندپری ایتالیا 2017

بالچه پشتی تیم هاس VF-16 و VF-17

تصویر اول، بالچه پشتی عجیبی است که تیم هاس در سال 2016 در مونزا به کار برد. آنها اما تصمیم گرفتند بالچه جدیدی برای فصل 2017 در گرندپری ایتالیا به کار ببرند (تصویر دوم). بالچه جدید تیم هاس حالتی کاملا شبیه به قاشق دارد که در بخش میانی کمی انحنا به سمت بالا به آن اضافه شده است.

تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم هاس در گرندپری ایتالیا 2016
تحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزاتحلیل فنی: بالچه هایی برای مونزا بالچه پشتی تیم هاس در گرندپری ایتالیا 2017
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی