باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید


حقایق و باورهای نادرست در رابطه با تناسب اندام در مورد تناسب اندام : گاهی برای اینکه به تناسب اندام دست یابیم به هر ترفندی متوصل می شویم. هر آنچه می شنویم را به کار می گیریم و غافل از اینکه امکان دارد آنچه شنیده ایم پایه و اساس علمی نداشته باشد. مطالب مهم در […] نوشته باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید اولین بار در شهر...

حقایق و باورهای نادرست در رابطه با تناسب اندام

در مورد تناسب اندام : گاهی برای اینکه به تناسب اندام دست یابیم به هر ترفندی متوصل می شویم. هر آنچه می شنویم را به کار می گیریم و غافل از اینکه امکان دارد آنچه شنیده ایم پایه و اساس علمی نداشته باشد.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

مطالب مهم در مورد تناسب اندام

در ادامه این نوشته مواردی را بررسی قرار خواهیم کرد که به وضوح به ما خواهند گفت بسیاری از تصورات ذهنی و شنیده های ما در مورد کاهش وزن، سوزاندن چربی، دریافت کالری کمتر و انجام برخی از تمرین های ورزشی کاملا نادرست هستند.

شاید از شنیدن برخی از آنها متعجب هم شویم اما لازم است برای تغییر هرچه سریع تر آنها اقدام کنیم. این موارد را با هم مرور می کنیم:

زمانی که پای کم کردن وزن به میان می آید تنها انجام ورزش و فعالیت های بدنی کافی است.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

تصور غلط در مورد تناسب اندام

پژوهش های فراوان انجام گرفته در این زمینه نشان داده که مهم ترین چیز در کم کردن وزن داشتن رژیم غذایی مناسب است.

«فیلیپ استنفورث» از دانشمندان دانشگاه تکزاس در این باره می گوید: “مطالعات فراوان نشان داده که رژیم غذایی بیش از هر کار دیگری می تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد.”

وی ادامه می دهد: “ورزش و انجام تمرین های بدنی و ورزشی بیشتر برای حفظ وزن سلامت بدست آمده موثر است تا اینکه سبب لاغری شود.”

وزنه زدن باعث انتقال چربی به عضلات می شود.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدنه. این تصور اشتباهی است. متاسفانه چربی های بدن نمی توانند به عضله تبدیل شوند. کمکی که وزنه زدن می کند این است که باعث ساخته شدن عضله در سلول هایی که در زیر چربی ها قرار گرفته اند می شوند.

صبح زود تنها زمان مناسب برای ورزش کردن است.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

اشتباهات تناسب اندام

انجام مطالعات فراوان انجام شده در این زمینه نشان می دهد، بعد از ظهر و غروب هم می تواند زمان مناسبی برای ورزش کردن باشد.

اما برخی دیگر از مطالعات علمی نشان داده که ورزش در هنگام صبح می تواند سطح انرژی را بالاتر برده و بدن را برای سوزاندن چربی در تمام طول روز آماده نگه دارد.

به دلیل نور آفتاب که تازه سر برآورده و نیز ریتم و ساعت بیولوژیکی بدن، ورزش در هنگام صبح می تواند، سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

در پژوهشی نشان داده شد که افرادی که در هنگام طلوع خورشید ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که از نورهای غیرطبیعی برای انجام فعالیت های بدنی استفاده می کنند، بهتر وزن کم می کنند. در این مطالعه رژیم غذایی افراد مورد پژوهش قرار نگرفته بود.

زنان نباید وزنه بزنند چرا که عضلاتی شبیه به مردان پیدا می کنند.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیددر مطالعه انجام شده در این ارتباط تنها ۱۳ درصد از زنان بر باور مشابهی هستند. درواقع وزنه زدن برای هر فردی می تواند مناسب باشد چرا که می تواند سبب قوی تر شدن عضلات شود.

.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a:active,.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a:hover.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a .ctaText.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a .postTitle.u5b092e4cac2a7fc54787db0a2bc8c68a:hover .postTitle
حتما بخوانید : اولین زنی که کوه اورست را فتح کرد + عکس زن صعود کننده به اورست

در واقع آن عضلات حجیم که در باور نادرست بسیاری وجود دارد وابسته به میزان تستسترون موجود در بدن افراد دارد که مسلما در مردان در مقایسه با زنان نرمال بیشتر است.

اندکی تمرین بر روی تردمیل برای شروع چربی سوزی کفایت خواهد کرد.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

برای آنکه فرد بتواند به چربی سوزی برسد باید روزانه ۳۵۰۰ کالری بسوزاند. در جمعیت بزرگسال آمریکا با انجام اندکی تمرین بر روی تردمیل تنها ۳۳۰ کالری سوزانده می شود که چیزی معادل ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط روی تردمیل قرار گرفتن است.

یادداشت کردن آنچه که میل می کنید می تواند میزان خوردن شما را مدیریت کند.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

قطعا این طور نیست.

زمانی که این کار را انجام می دهید ممکن به آنچه انجام می دهید ارزش بیشتری بدهید. به عنوان مثال، افراد عمدتا انجام فعالیت های بدنی خود را دست بالا می گیرند و برعکس آنچه را که می خورند دست کم می گیرند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد این گونه عمل می کنند.

باید کربوهیدرات و قند را برای کاهش وزن به طور کامل از رژیم خود حذف کنید.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

چنین رژیم های نمی توانند در طولانی مدت پاسخگو باشند و اگر به دنبال رژیمی برای مدتی طولانی هستید، چنین تصوری را کنار بگذارید.

استنفورث در این باره می گوید هر از چند گاهی یک بار، نوع جدیدی از رژیم مُد می شود که جمعیتی فراوانی را به دنبال خود می کشاند اما باید با استفاده از روش های بنیادی تغییراتی ماندگار را به وجود آورد.

دوی ماراتون می تواند بهترین روش برای تناسب اندام باشد.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

شاید برای تان خبر خوبی باشد و عذاب وجوان تان را کمتر کند اگر بدانید که با دویدن معمولی هم می توانید کاری مشابه را انجام دهید.

دویدن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز می تواند مزایایی مشابه دویدن به مدت چند ساعت را برای تان به همراه داشته باشد. پژوهش ها نشان داده اند که افرادی که روزانه تنها چند دقیقه می دوند می توانند در سلامت عمومی و سلامت قلب خود نقش ایفا کنند. این پژوهش در مقایسه با افرادی انجام پذیرفته که بیش از چند ساعت در روز می دوند.

همچنین این مطالعات نشان داده است که این چند دقیقه دویدن می تواند لحظات شادی را نیز برای فرد فراهم آورد.

تنها یک یا دو روز ورزش و فعالیت بدنی در طول هفته برای داشتن اندامی مناسب کافی است.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیداگر بدن کنونی شما از تناسب برخوردار است، تنها چند روز تمرین در هفته مزیت چندانی را برای تان به همراه نخواهد داشت.

.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a:active,.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a:hover.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a .ctaText.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a .postTitle.u79373ed0b0250148811db4ec299db52a:hover .postTitle
حتما بخوانید : زیبایی اندام زنان ایرانی + تصاویر از سیر تا پیاز پرورش اندام خانم ها

مطالعات انجام شده در دانشگاه روتگرز نشان داده که حداقل سه روز ورزش می تواند برنامه مناسبی به شمار آید. اگر بخواهیم جریان را به صورت تکنیکی مورد مطالعه قرار دهیم باید بگوییم که این فعالیت بدنی باید هر روز انجام پذیرد.

هر نوع فعالیت بدنی ای که روزانه انجام می دهید در مقابل کار نشسته می تواند تمرین مناسبی به شمار آید.

نوشیدنی های مخصوص ورزش بهترین گزینه برای بعد از پایان تمرین ها هستند.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

شاید این خبر چندان خوبی برای علاقمندان به Gatorade نباشد اما آنچه میل می کنید ترکیبی از آب و شکر است.

بسیاری از متجربین تغذیه بر این باور هستند که بعد از انجام تمرین های ورزشی، مقادیر فراوانی آب و ۲۰ گرم پروتئین که نوع آن هم هیچ تفاوتی ندارد موثر است.

انجمن Nestle Nutritio بر این باور است که مصرف پروتئین بلافاصله بعد از انجام تمرین های ورزشی می تواند تاثیر فراوانی بر روی ماهیچه ها داشته و بهترین پاسخ به انجام آن تمرین ها باشد.

تنها چند هفته پس از پایان دادن به انجام تمرین های ورزشی، تناسب اندام خود را از دست خواهید داد.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدخبر چندان خوبی نیست اما آن عضلات خوش تراشی که بعد از زمانی طولانی ورزش و تمرین های مداوم بدست آورده اید، می توانند تنها با گذشت چند روز و با عدم ادامه آن تمرین ها به وضعیت اولیه خود برگردند.

در بسیاری از افراد، بدون انجام تمرین های مداوم، عضلات شروع به آب شدن می کنند. در واقع اگر می خواهید این عضلات را حفظ کنید ناگزیر هستید که به ادامه فعالیت های ورزشی و روتین خود بپردازید.

باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسید

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدخوش اندام ترین کارگر ساختمانی جهان + عکس کارگر خوش اندام باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیددر موقع استفاده از تردمیل هرگز این اشتباهات رو انجام ندهید + ۱۸ مورد باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدتمرینات یوگا قبل از خواب برای اینکه یک خواب راحت داشته باشید باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدلاغری با پیاده روی ( روزانه چه مقدار و چگونه باید پیاده روی کرد؟ ) باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدبدنساز های شگفت انگیز جهان + تصاویر قوی ترین بدنساز های جهان باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدسوزاندن کالری با ورزش ، با این ورزش در هر ساعت چقدر کالری می سوزد؟ باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدلاغر کردن دور کمر با این ترفندها باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدباسن بزرگ و زیبا با انجام این تمرینات و رژیم غذایی + عکس و جزئیات باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدکاهش وزن و لاغری با ورزش یوگا باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدخداحافظی هادی عقیلی از فوتبال + متن خداحافظی دردناک باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدبادی پامپ ( با انجام تمرینات بادی پامپ ۵۹۰ کالری بسوزانید ) + عکس باورهای اشتباه و عجیب در مورد تناسب اندام را بشناسیدساخت عضله در سنین بالا سخت تر است یا در سنین جوانی؟

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی جالب و زیرخاکی از حسن جوهرچی در روز عروسی اش/ تصویر